Pyysinkin nähdä! Olihan se uskomatonta kuulla mikä raha meni 4-5kk aikana. En voi jotenkin uskoa sitä vielkään. Muistan kun mies laski silloin tai viikoittain sanoi, no niin, nyt on mennyt 5t, nyt 6, ja 7, yhtäkkiä nousi 10 jne...Pyydä mieheltä tiliotteet tuolta ajalta.
Miehen auto...Kenen se auto on , johon maksettiin uudet renkaat?
Näin juuri. Tarkka erittely siitä, paljonko on esim. vuokra tai asunnon lainanlyhennys missäkin kuussa, paljonko reissut maksoi, entä ruuat, niistä voi sitten HARKITA maksavansa puolet tai jonkun osuuden, ei missään nimessä koko summaa. Itse en maksaisi euroakaan vaan lähtisin tuollaisesta suhteesta, en koskaan voisi elää suhteessa jossa on noin tarkkaa omat ja toisen rahat. Tai jos sovitaan että toinen elää velaksi niin siitä täytyy tehdä kirjallinen sopimus etukäteen, jälkeenpäin ei voi periä mitään.Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;28473622:Pyydät äijältä tarkan erittelyn päivämäärineen kaikkineen kaikista tapahtumista joista tämä lasku koostuu.
Sitten voit haistattaa sille pitkät ja nauraa sen pihalle.
Kannattaa laskea ne silti.Olen siis joo nähnyt, rahaa meni. Ensilti tajua. Siis en alkanut laskea mutta mies näytti verkkopankkiaan. Huh,siis pakko mun on maksaa, ei se mitään. Sainkinjust kuulla ettei tokikaan koko palkaa tarvi antaa, eli kuussa omaankäyttöön jää 300-400 euroa. Mies ostaa ruuat ja maksaa vuokrat nyt, eikä anna minun niihin osallistua, koska kuulemma tärkeämpää on et maksan nyt nuo velat. Ne on maksettu, sitte alanosallitua yhteisiin menohin.
Ja kun olet tuon 15 donaa pulittanut niin eteesi lävähtää ruoka- ja vuokralaskut.Mies ostaa ruuat ja maksaa vuokrat nyt, eikä anna minun niihin osallistua, koska kuulemma tärkeämpää on et maksan nyt nuo velat. Ne on maksettu, sitte alanosallitua yhteisiin menohin.
Ihan varmasti aikoo! Ei vaan kerro sitä ap:lle vielä. Jossain vaiheessa lävähtää taas tiliotteet ap:n silmille ja mies sanoo, että velkoja pitää ruveta taas makselemaan. Sä olet ap loppuelämäsi "velkaa" miehelle koko ajan. Kaikenlaisissa suhteissa sitä ihmiset notkuukin. :headwall:Alkuperäinen kirjoittaja juuri näin;28473661:Aikooko mies periä ruoka- ja vuokrakulut tältä lainanlyhennysajalta sulta sitten jälkeenpäin?
Ei kuulemma laske nyt tätä kun elättää meitä eli sitten 15kk jälkeen kun 15 tuhatta olen pulittanut, alkaa "normaali" elämä, yhdessä maksetaan kaikki. Siki mietinkin, että miksiköhän tuolta ajalta olin velkaa mutta nyt en mukamas velkaannu tässä...Alkuperäinen kirjoittaja juuri näin;28473661:Kannattaa laskea ne silti.
Aikooko mies periä ruoka- ja vuokrakulut tältä lainanlyhennysajalta sulta sitten jälkeenpäin?
No ajatellaanpa omalle kohdalleEnkä ole tossukka, voitte ajatella omalle kohdalle!
Siis mies on näyttänyt kuitit OMAAN autoonsa ostamista renkaista, itse vinkumistaan matkoista jne ja sinä olet valmis maksamaan ne? Provohan tämän täytyy olla, ei kukaan ole niin pöllö että maksaa toisen tuhlailut mukisematta. Usko nyt, et ole "miehellesi" velkaa.Olen siis joo nähnyt, rahaa meni. Ensilti tajua. Siis en alkanut laskea mutta mies näytti verkkopankkiaan. Huh,siis pakko mun on maksaa, ei se mitään. Sainkinjust kuulla ettei tokikaan koko palkaa tarvi antaa, eli kuussa omaankäyttöön jää 300-400 euroa. Mies ostaa ruuat ja maksaa vuokrat nyt, eikä anna minun niihin osallistua, koska kuulemma tärkeämpää on et maksan nyt nuo velat. Ne on maksettu, sitte alanosallitua yhteisiin menohin.
Näin just. Kyllä miehen olisi pitänyt sinun kanssa etukäteen sopia, että tämä ja tämä on sitten velaksi. Ei nyt enää voi huudella, että pitää maksaa tämä ja tämä.Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;28473683:No ajatellaanpa omalle kohdalle
Joo, jos joku yhtäkkiä sanoisi minun olevan tälle velkaa asioista joiden ei alunperin ole sovittu olevan lainaa ja jonka summa olisi mielivaltaisesti hatusta vedetty, haistattaisin pitkät vitut.
Vaikuttaa siltä että eroyrityksenne on käynyt tämän nykyisen velkojasi itsetunnolle niin pahoin että hän rankaisee sinua nyt tällä velkavankeudella. Ja tulee rankaisemaan jatkossakin, jos vain annat.Ei kuulemma laske nyt tätä kun elättää meitä eli sitten 15kk jälkeen kun 15 tuhatta olen pulittanut, alkaa "normaali" elämä, yhdessä maksetaan kaikki. Siki mietinkin, että miksiköhän tuolta ajalta olin velkaa mutta nyt en mukamas velkaannu tässä...
Joo-o, täytyypä kysästä mieheltä...
Siis, valitin siitä kun vielä vähän aikaa sitten luulin ettäjoudun maksaa koko omanpalkkani,sitte olis mies saanujäädänuoleennäppejään. Mutta asia ei ole niin, vaan tonni kuussa hälle, loput saan pitää, käyttää omiin tarpeisiini. Silti tässä mietin että mikä helvetin järki tässä on, välillä mietin että miten rahaa meniniin paljon ja mitä tämä kaikki on! Seuraavankerran kun mies puhuu taas rahasta, eli varmaan heti töistä päästyään, kysyn puolenvuoden takaista hommaa! Mitä oikeintapahtui jne. Suhde on sairas, olen 60% sitä mieltä itsekin siis...Minä en oikein pysy kärryillä... Oletko velkaa vai et ole? Kun valitat, että pitäisi maksaa vähistä rahoista ja mies on se, joka on tuhlannut ja kuitenkin olet sitäkin mieltä, että maksat ilman muuta ja kuuluukin maksaa..
Mutta sen sentään tajuan, että suhde on sairas.