Minä saan kaksoset :-(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :-(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:-(

Vieras
Mitä teen? Olimme miehen kanssa ajatelleet, että hankimme 2 lasta parin vuoden ikäerolla. Esikoinen oli 1v2kk vanha kun tulin uudestaan raskaaksi. No, nyt selvisi, että odotankin kaksosia! Mitä teemme mieheni kanssa, emme me halua kolmea lasta, vaan haluamme nimenomaan kaksi lasta mutta kun nämä kaksoset syntyvät, meillä onkin kolme lasta toisin kuin halusimme! Ei meillä ole varaa elättää kolmea lasta, varsinkin kun joutuisimme hankkimaan uuden kodin ja auton, koska nykyiset talo ja auto on mitoitettu 2 aikuiselle ja 2 lapselle, ei 2 aikuiselle ja 3 lapselle!

Elämä joskus yllättää :) Anna itsellesi ja miehellesi aikaa. Jos olette juuri kuulleet asian, se varmastikin "järkyttää".
Meilläkin lapsiluku kasvoi yhden ajateltua suuremmaksi, mutta äkkiä siihen uuteen ajatukseen tottui ja nyt kaikki on just kohdillaan.

No mietippä sitä teijän esikoista. Kuinka teidän luulisi rakastavan häntä? Ja kuinka olitte ajatelleet rakastaa myös sitä toista jota odotitte. Miksette rakastaisi sitten myös molempia kaksosia? Ymmärrän et tilanne on uusi, yllättävä ja odottamatonkin mut teidän lapsia tulevat olemaan. Kuten esikoinenkin =) Kyllä te pärjäätte! =)

Heh,tää oli munkin pahin painajainen(suvussa paljon kaksosia)kyllä sä osaat suhtautua siihen sit kun ne on sun sylissä ja tulet niitä rakastamaan sikana,sitä tekee ihme juttuja lastensa takia,kaikkea hyvää sulle ja hyvin se menee

Meillekkin tuli yllätyskaksoset (ei suvussa). Aluksi oli todella sekava olo. Itkua ja naurua, hienoa ja karmeaa. Kyllä se siitä sitten alkoi ajan myötä tasottua. Kyllä oli meilläkin uuden asunnon ja auton paikka. Rattaatkin meni uusiksi jne jne. Mutta kaikki järjestyi. Nyt en voisi kuvitellakkaan elämää vain kahden lapsen kanssa.

Olishan tuo voinut mennä niinkin että olisi kahden suunnitellun lapsen lisäksi tullut vielä yksi yllärivauva.

Auto ja asunto on järjestelykysymyksiä. Jostain voi joutua nyt luopumaan, mutta sitten taas ei mikään ikuista ole, esim. vanhemmalla autolla ajaminen jos ihan uuteen isoon ei ole nyt varaa.

Kaksi pientä vauvaa menee vuodenkin pienemmässä asunnossa, ja pitkälle yli sen jos järjestelykykyä on yhtään. Kerro nyt, millaisessa asunnossa asutte, niin ehkä me keksitään jotain tähän hätään, mikä helpottaisi?

On varmasti kyllä iso shokki, olisi ollut meillekin silloin kun kuopusta alettiin odottaa. Tässä lähellä eräs perhe kanssa odottaa kaksosia, ja kyllä tämäkin nyt toistaiseksi ainokaisen äiti on edelleen vähän pöllämystynyt ja huolissaan siitä, miten tulevaisuus tulee sujumaan. Että et ole ainoa kaksosia odottava, ketä huolettaa tuleva. Meillä kun ei ole tuplia niin en tiedä, miten heidän kanssaan, saako apua jostain? Eikö ollut joku monikkoperheet ry mistä varmasti saat vinkkejä ja vertaistukea?

Toi ois mun unelma. Koska mä haluan kolme lasta ja mies kaksi, niin jos mä vielä esikoisen jälkeen tuun raskaaksi niin ei haittaa jos tulee kaksoset :D No okei, onhan se aika rankkaa varmasti.

Onhan siinä sulattelemista. Kun itse sain vastaavan tiedon, en enää miettinyt miten esikoinen pärjää vaan miten itse pärjään. Onneksi sinulla on runsaasti aikaa totutella ajatukseen.

Me saatiin myös kaksoset ja meidän uusperheessä on nyt viisi lasta. Onhan siinä oma totutteleminen, mutta ei se nyt mikään maailmanloppu ole. Järjestelmällisyydellä ja hyvillä rutiineilla pärjää lasten kanssa ihan hyvin. Autoon ja taloon sopiminen on sit eri asia, mut eiköhän sekin pienellä järjestelyllä onnistu.

Mitä teen? Olimme miehen kanssa ajatelleet, että hankimme 2 lasta parin vuoden ikäerolla. Esikoinen oli 1v2kk vanha kun tulin uudestaan raskaaksi. No, nyt selvisi, että odotankin kaksosia! Mitä teemme mieheni kanssa, emme me halua kolmea lasta, vaan haluamme nimenomaan kaksi lasta mutta kun nämä kaksoset syntyvät, meillä onkin kolme lasta toisin kuin halusimme! Ei meillä ole varaa elättää kolmea lasta, varsinkin kun joutuisimme hankkimaan uuden kodin ja auton, koska nykyiset talo ja auto on mitoitettu 2 aikuiselle ja 2 lapselle, ei 2 aikuiselle ja 3 lapselle!

ole kiitollinen!

En osaa neuvoa,mutta auto ja talo on pienimmät murheenne! mä en ikinä haluaisi kaksosia,hyvä kun yhdestä selvii(mun vauvat: 15min päiväunia kerrallaan.yöunilla ekan tunnin sisään herätys jopa 3kertaa. koko yön aikana herätyksiä km.10 plus 5kk ikään asti valvoivat aina pari tuntia yöllä oli se aika kamalaa kun kuopus valvoi klo2-4 ja esikoinen heräs klo 6).

vihasin vauva aikaa! kaiken lisäksi noi heräilyt jatkui 1v 7kk öisin..mä olin lähes kuollut siinä vaiheessa..

kaksi vauvaa olis pahin painajainen koskaan,koska mä en jaksaisi.

mutta mikään materiaalinen asia ei huolettais. oikeesti mulla ei oo autoa, meitä on 4 henkee,talossa yks makkari :D

Semmosta se elämä on ap ettei se kysele miten olis paras vaan antaa minkä antaa. Kannattiko noin tarkkaan mitoittaa ja päättää että saatte ne kaksi lasta. Ei se elämä multakaan kysellyt kun lasta halusin vuosia ennekun sen yhdenkään sain. Oltiin me toki haluttu useampi.

Juu. Sanoisin, että talo on pienin murhe. Meillä oli kaksosten syntyessä iso neljän makuuhuoneen talo. Silti nukuttiin koko perhe 5 henkilöä yhdessä samassa makuuhuoneessa.

Kaksoset on parasta mitä äiti voi toivoa, sanoo äitimme aina meille. Ja autona meillä oli mini ja asuimme pienessä vanhassa kaksiossa ja äitimme meni töihin kun ollimme kolmen kuukauden vanhoja, imetti meidät ruokatunnilla, mummo hoiti, isä oli armeijassa . Ja hyvin kasvoimme isoiksi ja äiti ja isä pärjäsivät. Eli nykyaikana tuo kaikki on jo lastenleikkiä, kun on äitiyslomat ja kaikki tuet...

• Tykkää
Reactions: LUSH

Voi kamala! Minä olin aikoinani päättänyt hankkia kolme lasta. Sainkin kolme, ja elämä hymyili.
Sitten yksi lapsistani kuoli. Oli vain kaksi lasta enää.. Eli voin hyvin ymmärtää murheesi, on se kamalaa, kun ei mene niinkuin suunnittelee. :(