piski
Niin siis. En pidä koirista, koska pelkään. Olen yrittänyt parhaani, koska mies halusi koiran (minä en). Ja olen alusta saakka osallistunut koiran koulutukseen ja lenkitykseen ja alkuun meni ihan hyvin, kunnes koira näykki mua ekan kerran. Jäi kammo. Nykyään edelleen vetää lenkillä niin kovin, että mä lentelen pitkin penkkoja, joten en enää uskalla näin lähellä rv 30 lenkittää sitä, kun on kuitenkin iso rotu. Ja siis sellainen rotu, jolla on vain yksi pomo. Ollaan sitten perheenä lenkitetty koiraa ja mies tekee aina asiat niin, että koira tajuaa, että minä ja poika ollaan sen yläpuolella. Mutta nyt koira on alkanut näykkiä mua uudestaan! Se oli jo parempi jossain vaiheessa (paitsi kiiman aikaan) ja mä en enää tajua, mitä mä voin sen kanssa tehdä. Nyt koira varmaan jo tajuaa, että mä pelkään sitä. Näykkii siis semi harvoin, mutta aina tilanteessa, jossa mä oon sitä komentanut.
Voiko tälle asialle tehdä jotain? Mies kyllä laittaa koiran ruotuun sen jälkeen, jos näkee että koira mulle tai pojalle tekee jotain. Mutta entä jos se mies ei vaan ole kotona? Poikaan koira ei koske, vaikka poika vetäisi turkista tms. Toki siis kiellän vetämästä, mutta jos jotain ehtii tehdä, niin koira ei tee mitään. Mutta mua näykkii. Ja senkin tekee vain ulkona, kun turhauttaa vissiin hihnassa kun ei saa tehdä mitä haluaa. Kuitenkin vielä pentukoira, kohta 1v. Miestä ei näyki hihnassakaan.
Voiko tälle asialle tehdä jotain? Mies kyllä laittaa koiran ruotuun sen jälkeen, jos näkee että koira mulle tai pojalle tekee jotain. Mutta entä jos se mies ei vaan ole kotona? Poikaan koira ei koske, vaikka poika vetäisi turkista tms. Toki siis kiellän vetämästä, mutta jos jotain ehtii tehdä, niin koira ei tee mitään. Mutta mua näykkii. Ja senkin tekee vain ulkona, kun turhauttaa vissiin hihnassa kun ei saa tehdä mitä haluaa. Kuitenkin vielä pentukoira, kohta 1v. Miestä ei näyki hihnassakaan.