A
"aava"
Vieras
Meillä on pian vuoden ikäinen mäyräkoira jonka ostimme sen ollessa jo puoli vuotias, se ei ole ollut meillä siis kauaa. Koira on muuten kiltti, sisäsiisti ja tottelevainen mutta on ruvennut puremaan varoittamatta. Ensimmäisen kerran puri loppukesällä kummipoikaani käteen kun poika yritti ottaa kissanruokakulhoa maasta koiran viereltä, kaksi kertaa purrut lapsieni kavereita kun ovat olleet pukemassa kenkiä eteisessä, käynyt vain yhtäkkiä käteen tai sormeen näykkäisemässä, muutama viikko sitten puri ystävääni joka oli nostamassa laukkua lattialta koiran vierestä, näykkäsi huulesta, tänään puri poikaani joka antoi kissalle kinkunsiivun niin vierestä sormeen. Ainoastaan kerran tullut näkyvä jälki puremisesta eli oikeastaan vain näykkii kai ja luotan koiraan muuten esim omien lasteni kanssa, olen nähnyt kuinka leikkivät koiran kanssa ja kuinka koira osaa "kiltisti" riehua lasten kanssa, vieraiden suhteen olen alkanut olla varauksellinen ja varoittelen sattumasta koiraan. Onko tässä enää mitään tehtävissä, meneekö tämä tästä pahemmaksi? Koira ei ole ensimmäinen mäyräkoirani tai koira ylipäänsä mutta eka kerta kun olen tässä tilanteessa.