V
"vieras"
Vieras
Miehellä menee kaikki mitä tulee, eli sinun tulosi olisi kotihoidontuki ja lapsilisä, vaikkei lapseen menisi senttiäkään niin mistä sinä sen erotuksen kiskot?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Joo, mutta kun ap:lla menot vuokra vs. talosuunnitelma olisivat 600e vs n. 1000-1200e. Eli menot kasvaisivat huomattavasti, samalla kun tulot tipahtaisivat. Yhtälö, joka ei voi toimia.Menot pysyi lähestulkoon samana kuin vuokralla, joten pikkusen paljon kannattavampaa maksaa sitä omaa.
Mihin noin paljon rahaa menee? Sähköt ovat oletettvasti noin 150/kk, maksimissaan siis. Mies on niin vanhanaikainen että haluaa lämmittää niin paljon puilla kuin mahdollista, ja ilmaista puuta saadaan porukoitten metsästä, joten pelkällä sähköllä ei olisi tarkoitus lämmittää.
Hyväkuntoista taloa tässä metsästetään, pienellä paikkakunnalla onneksi niitäkin saa suht halvalla. Mutta vanhoissa taloissa on tietysti aina oma riskinsä.
Olemme päättäneet ettei talo saa maksaa kuin max 120000, tuohon ehkä vielä remppalainaa, ei tosin kuin max 10000. 10% pitää olla käsirahaa, ja se on meillä jo valmiina säästötilillä.
hmmm, mutta kai tätä pitää miettiä. Itse tosin olen sitä mieltä että mieluummin poistan noista kolmesta tuon opiskelun kuin lapset. Opiskella voi kuitenkin milloin vain. Töitä minulla silti riittää, palkka tietysti pysyy tällaisena duunarinpalkkana. Tosin työtaakkakin pysyy pienempänä, mikä ois ihan hyvä lasten kannalta.
Voi että tätä kuumetta vain, minä niin haluaisin ne muksut vielä kun ollaan nuoria.
En tiedä, jotenkin vain tuntuu että olen jo vuosia vain odottanut ja odottanut sitä oikeaa ajankohtaa, ja sitä ei vain tunnu tulevan.
Mutta kokeillaan: 2200 - lyhennys 700 - pakolliset talomenot 400 = 1100 /kk muihin menoihin.
Joku minun laskukaavassa mättää, eikö? Koska tuo kuulostaa aika ruhtinaalliselta määrältä.
Mikä minulla menee tässä laskelmassa pieleen? Eli kuukausitulot
Miehen netto 1700 + äippäraha (korkeampi) 1240 + lapsilisät (2 lasta) 200 = 3140 /kk
Miehen netto 1700 + äippäraha (matalempi) 960 + lapsilisät (2 lasta) 200 = 2860/kk
Miehen netto 1700 + kotihoidontuki 300 + lapsilisät (2 lasta) 200 = 2200 /kk
Kotihoidontukea en varmasti osannut laskea oikein, eli siinä ainakin heittää.
Mutta kokeillaan: 2200 - lyhennys 700 - pakolliset talomenot 400 = 1100 /kk muihin menoihin.
Joku minun laskukaavassa mättää, eikö? Koska tuo kuulostaa aika ruhtinaalliselta määrältä.
En nyt halua jankata tai olla ärsyttävä, mutta koska täällä selvästi on ihmisiä jotka tietävät enemmän kuin minä, niin auttakaa. Miten nuo tulot oikeasti menee?
Miehen netto 1700 + äippäraha (korkeampi) 1240 + lapsilisät (2 lasta) 200 = 3140 /kk
Alkuperäinen kirjoittaja Tír na nÓg;28400443:Jääkö teillä enää tuon jälkeen säästöön?
Mitä teillä on ne muut menot talolainan ja talon ylläpitokustannusten jälkeen?
Kokopäiväisenä brutto on 2150. Nyt opiskelun aikana olen tehnyt liukuvaa työaikaa ja tunnit ovat olleet viikosta riippuen 20-40h.
Eli niitä tuloja ei saa laskea siltä vuodelta milloin olen tehnyt koko päivää?
Silloinhan minun ei todellakaan kannata jatkaa opiskelua vaan tehdä yhden kokopäiväisen työvuoden (runsailla ylitöillä), vai? Ompa kieroa.
Miehen netto 1700 + äippäraha (matalempi) 960 + lapsilisät (2 lasta) 200 = 2860/kk
Miehen netto 1700 + kotihoidontuki 300 + lapsilisät (2 lasta) 200 = 2200 /kk
Kotihoidontukea en varmasti osannut laskea oikein, eli siinä ainakin heittää.
En nyt halua jankata tai olla ärsyttävä, mutta koska täällä selvästi on ihmisiä jotka tietävät enemmän kuin minä, niin auttakaa. Miten nuo tulot oikeasti menee?