Mua ärsyttää ruokapihtarit

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
[QUOTE="vieras";28389856]Minä taas en ymmärrä tarjota jotain vain siksi että joku tulee meillä käymään - jos meillä on jonkin aterian aika tai juhlat, joihin tarjoilu kuuluu, niin tietysti, mutta muuten meillä syödään yleensä nälän vuoksi eikä siksi että Pirkko tuli kylään :)

Eli juu, en tajua edes keittää sitä kahvia jos joku pistäytyy välipalan ja päivällisen välissä kylässä.[/QUOTE]

Ai niin, lisäänpä tähän että meillä käykin ihmisiä kylässä harva se päivä. Jos joka päivä vetäisi pullaa nassuun vieraiden kanssa kahvipöydässä aterioiden välissä, niin jo alkaisi ovet käydä kapeiksi...

dah
[QUOTE="vieras";28389856]Minä taas en ymmärrä tarjota jotain vain siksi että joku tulee meillä käymään - jos meillä on jonkin aterian aika tai juhlat, joihin tarjoilu kuuluu, niin tietysti, mutta muuten meillä syödään yleensä nälän vuoksi eikä siksi että Pirkko tuli kylään :)

Eli juu, en tajua edes keittää sitä kahvia jos joku pistäytyy välipalan ja päivällisen välissä kylässä.[/QUOTE]

Taidat olla tuon ap:n kaveri, älykkyytesi vaikuttaa aika samanlaiselta kuin ap kuvaili.

Meillä kun kaverit käy kylässä niin usein juoksevat suoraan jääkaapille ja leivät ja ruuat häviää tehokkaasti alta aikayksikön. Mitään keksiä tai pullaa meillä on aika harvoin täällä muutenkaan, kahvit juodaan usein ilman sivutuotteita.

Itse kun menen kylään kenelle tahansa otan evästä tmv tuomisia mukaan koska jostain syystä mun ystävien jääkaapeissa on lähinnä pilaantunutta ruokaa jos sitäkään.. Yksi tekee monesti ruokaa tmv kun kylään tullaan, mutta muilta saa lähinnä juuri kahvia tmv. Tähän vielä se, että monesti meidän kyläilyreissut puoliin ja toisiin on useamman tunnin reissuja joilla nälkä alkaa kyllä kurnia itse kullakin aina. Itse aina ihmettelen millä nämä ruuattomat ihmiset elävät niinä päivinä kun minä en ole heitä ruokkimassa... (no suurin osa työssäkäyviä, että työpaikan lounaalla vissiin?)

"a.p"
Meillä kun kaverit käy kylässä niin usein juoksevat suoraan jääkaapille ja leivät ja ruuat häviää tehokkaasti alta aikayksikön. Mitään keksiä tai pullaa meillä on aika harvoin täällä muutenkaan, kahvit juodaan usein ilman sivutuotteita.

Itse kun menen kylään kenelle tahansa otan evästä tmv tuomisia mukaan koska jostain syystä mun ystävien jääkaapeissa on lähinnä pilaantunutta ruokaa jos sitäkään.. Yksi tekee monesti ruokaa tmv kun kylään tullaan, mutta muilta saa lähinnä juuri kahvia tmv. Tähän vielä se, että monesti meidän kyläilyreissut puoliin ja toisiin on useamman tunnin reissuja joilla nälkä alkaa kyllä kurnia itse kullakin aina. Itse aina ihmettelen millä nämä ruuattomat ihmiset elävät niinä päivinä kun minä en ole heitä ruokkimassa... (no suurin osa työssäkäyviä, että työpaikan lounaalla vissiin?)
No huh, ehkä sun ystävilläsi on elämänhallinta hukassa?
Siltikin tuo on eriasia, kuin ihminen jolla oikeasti on rahaa ja varallisuuttakin. Matkustelee, ostaa uusia vaatteita, mutta ei halua tarjota kavereilleen mitään. Haluaa kyllä itse syödä kavereillaan, jopa ehdottelee mitä ruokia kaveri voisi hänelle tarjota kun seuraavan kerran nähdään.
Näinkin tuo ihminen on tehnyt. *Se kinkkupiirakka mitä silloin teit niin oli hyvää, se maistuisi*

"vieras"
[QUOTE="a.p";28389931]No huh, ehkä sun ystävilläsi on elämänhallinta hukassa?
Siltikin tuo on eriasia, kuin ihminen jolla oikeasti on rahaa ja varallisuuttakin. Matkustelee, ostaa uusia vaatteita, mutta ei halua tarjota kavereilleen mitään. Haluaa kyllä itse syödä kavereillaan, jopa ehdottelee mitä ruokia kaveri voisi hänelle tarjota kun seuraavan kerran nähdään.
Näinkin tuo ihminen on tehnyt. *Se kinkkupiirakka mitä silloin teit niin oli hyvää, se maistuisi*[/QUOTE]

Ei onnistuis mun kanssa tuollanen siipeily... sanoisin varmaan suht suoraan mitä sellasesta ajattelen, jos suuttuu niin voi voi. Olen joskus sanonutkin yhdelle samantapaiselle tyypille, että en ala ruokkia ketään jatkuvasti.

"kkkk"
Minullakin OLI ystävä, jonka tapoja en tosiaan ymmärrä!

Kahvia sai pyytää, hyvä ettei tarvinnut itse keittää.
Koskaan kymmenen vuoden aikana ei ole tarjonnut mitään kunnollista.
Lapsilleen kinunnut kalliita synttäri ym lahjoja ja meidät kutsuttu vain "rääppiäisille"
Ei mitään vieraanvaraisuutta, ei koskaan, ikinä!

Meillä taas aina ollut jotain kunnollista tarjolla, jopa lapsille, toisin kuin heillä.

Juntti
Apua, mulle ei ole tullut mieleenkään tarjota kuin ehkä kahvia vieraille jotka tulevat vauvaa katsomaan... Pitääkö nyt alkaa leipomaan pullaa puolen tunnin vierailun takia? Ne vieraathan tulevat vauvaa katsomaan, eivät kahvipöytään istumaan.

"a.p"
[QUOTE="vieras";28389960]Ei onnistuis mun kanssa tuollanen siipeily... sanoisin varmaan suht suoraan mitä sellasesta ajattelen, jos suuttuu niin voi voi. Olen joskus sanonutkin yhdelle samantapaiselle tyypille, että en ala ruokkia ketään jatkuvasti.[/QUOTE]

Mulla on pari kaveria, jotka ovat olleet nyt työttömiä ja joilla on rahat tiukassa.
Heille annan ihan mielelläni ruokaa aina, usein jopa kutsun heidät meille syömään. Kun menen heille, niin vien mennessäni ruokaa, välillä voin antaa rahaakin jos mulla on.
Mutta noi ovatkin ovatkin sellaisia, että antaisivat mulle vaikka viimeisetkin ruuat omista kaapeistansa. Eivät edes osaisi olla itaria, vaikka joku yrittäisi opettaa.

"a.p"
Apua, mulle ei ole tullut mieleenkään tarjota kuin ehkä kahvia vieraille jotka tulevat vauvaa katsomaan... Pitääkö nyt alkaa leipomaan pullaa puolen tunnin vierailun takia? Ne vieraathan tulevat vauvaa katsomaan, eivät kahvipöytään istumaan.
En tiedä selitinkö huonosti, muttei siinä mitään jos et soittele ja kutsu itseäsi kylään noille ihmisille ja syö ja ahmi siellä. Ja jopa ehdottele, kun soittelet, mitä haluaisit itsellesi tarjottavan.

dah
Silloin kun sosiaalinen äly on nollassa, käy noin. Normaali tarjoaa ihan jo sen takia, ettei kehtaa olla tarjoamatta.

Voin rehellisesti sanoa, etten ole koskaan mennyt kylään tarjottavien takia. Olen kai jotenkin hölmö, kun en osaa odottaa sellaista? Syön yleensä kotona, tai kahvilassa. Kylään en mene nälkäisenä, ellei erikseen ole ilmoitettu että on ruoka. Ja jos se ruoka olisi jotenkin köyhää, niin en siitä osaisia ärsyyntyä. Meillä on kotona ruokaa ja Mäkki on aina auki ;)

"a.p"
Silloin kun sosiaalinen äly on nollassa, käy noin. Normaali tarjoaa ihan jo sen takia, ettei kehtaa olla tarjoamatta.
Mullakin on kyllä aina ollut periaatteena se, että jos vieraita kutsutaan niille tarjotaan kahvia, niille jotka ei juo kahvia tarjotaan teetä ja lapsille mehua, juotavan kanssa jotakin makeaa tarjottavaa ja jotakin suolaistakin tarjottavaa. Ainakin voileipiä, jos ei muuta.

-annukka
Mä oon just tollane sosiaalisesti älytön. Jos meille tulee joku käväsemään, niin mulle ei tule edes mieleeni kahvin keittely. Itse en juo kahvia, niin oma mielitekokaan ei johdattele siihen. Monesti sitten kun kävijät on lähteneet, hoksaan et mä taukki en taaskaan hoksannut.

Sit jos meille tulee sovitusti pidemmän matkalaisia vieraiksi, niin leivon aina jotain hyvää ja kutsuille pistän aina pöydän koreaksi.

dah
Voin rehellisesti sanoa, etten ole koskaan mennyt kylään tarjottavien takia. Olen kai jotenkin hölmö, kun en osaa odottaa sellaista? Syön yleensä kotona, tai kahvilassa. Kylään en mene nälkäisenä, ellei erikseen ole ilmoitettu että on ruoka. Ja jos se ruoka olisi jotenkin köyhää, niin en siitä osaisia ärsyyntyä. Meillä on kotona ruokaa ja Mäkki on aina auki ;)
Sulla meni pointit aika totaalisesti ohi

[QUOTE="vieras";28390176]No nusta kuuluu peruskohteliasuuksiin arjota vieraille jotain, vaikka eivät meille tulisikaan "syömään".[/QUOTE]

Niin minustakin, mutta yritän nähdä sen ohi. Ja ehkä omalla esimerkillä tuoda ilmi tätä, mutta jos se ei mene perille niin se ei mene. Meillä on ihan lähellä suvussa muutama tällainen tapaus, mutta itse näen sen enemmän koomisena kuin muuna juttuna. Nämä meidän tapaukset ovat kuitenkin hyväsydämisiä ihmisiä ja mujten ihan normaaleja, mutta tässä tarjoamispuolessa hieman pihalla.

Ja minun puolestani olkoot :)

Voihan ap viedä vehnäset mukanaan kun menee kylään, joskus ennen wanhaan sellainenkin on ollut tapana.

Ja Dah, palstan Todellinen Tosikko, voisin sanoa sinulle ihan samaa. Mutta toivotan kuitenkin vain hyvää ja aurinkoista viikonloppua.

dah
Niin minustakin, mutta yritän nähdä sen ohi. Ja ehkä omalla esimerkillä tuoda ilmi tätä, mutta jos se ei mene perille niin se ei mene. Meillä on ihan lähellä suvussa muutama tällainen tapaus, mutta itse näen sen enemmän koomisena kuin muuna juttuna. Nämä meidän tapaukset ovat kuitenkin hyväsydämisiä ihmisiä ja mujten ihan normaaleja, mutta tässä tarjoamispuolessa hieman pihalla.

Ja minun puolestani olkoot :)

Voihan ap viedä vehnäset mukanaan kun menee kylään, joskus ennen wanhaan sellainenkin on ollut tapana.

Ja Dah, palstan Todellinen Tosikko, voisin sanoa sinulle ihan samaa. Mutta toivotan kuitenkin vain hyvää ja aurinkoista viikonloppua.
Nuo boldatut ei oikein käy yksiin. Kuvittelet olevasi kaukokatseinen, muttet ole.

"a.p"
Mä oon just tollane sosiaalisesti älytön. Jos meille tulee joku käväsemään, niin mulle ei tule edes mieleeni kahvin keittely. Itse en juo kahvia, niin oma mielitekokaan ei johdattele siihen. Monesti sitten kun kävijät on lähteneet, hoksaan et mä taukki en taaskaan hoksannut.

Sit jos meille tulee sovitusti pidemmän matkalaisia vieraiksi, niin leivon aina jotain hyvää ja kutsuille pistän aina pöydän koreaksi.
Ok, ymmärrän että kaikki ihmiset eivät ymmärrä ehkä näitä asioita samallatavoin.

Kysyn sulta nyt yhden asian: Jos et ikinä tarjoaisi mulle mitään, kehtaisitko soitella ja kutsua itse itsesi minulle kylään, noin 2 viikon välein? Jopa kertoa mitä haluaisit että tarjoan sinulle, kun tulet?
Tähän tyyliin, että "oli niin hyvää se viimeksi tekemäsi piirakka, että kai voisit tehdä sitä taas" ?

........
[QUOTE="a.p";28390127]Mullakin on kyllä aina ollut periaatteena se, että jos vieraita kutsutaan niille tarjotaan kahvia, niille jotka ei juo kahvia tarjotaan teetä ja lapsille mehua, juotavan kanssa jotakin makeaa tarjottavaa ja jotakin suolaistakin tarjottavaa. Ainakin voileipiä, jos ei muuta.[/QUOTE]
Mitäpä tähän lisäämään.Miusta on jotenkin töykeää olla tarjoamatta mitään,harvoin meiltäkään sen kummempia kakkuja löytyy mutta keksejä ja tosiaan voileipiä jos ei muuta :)

Yhteistyössä