Mua ärsyttää ruokapihtarit

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Ihmiset, jotka ovat niin itaria etteivät voi tarjota vierailleen mitään, vaikka kutsuvat vieraita kylään. Joka keksi ja kahvikupillinen on kortilla, hyvä kun niitä ei joudu maksamaan.
Itse nämä tyypit kyllä mässyttävät kupunsa täyteen, kun pääsevät
vastavuoroisesti kylään.

Sen ymmärrän jos on rahasta niin tiukkaa, ettei ole yksinkertaisesti varaa kestitä vieraita. Mutta jos on kyse vaan itaruudesta niin mua ärsyttää ihan hemmetisti!

Mun tuttavapiirissä on tällainen tyyppi.
Aloin tekemään samallalailla kuin hän, että tarjosin hänelle samaa kun hän omille vierailleen, kun tuli kylään.
Eli pari kuivaa marie-keksiä ja korkeintaan 2 kupillista laihaa kahvia.

"Sari"
[QUOTE="vieras";28389394]
Aloin tekemään samallalailla kuin hän, että tarjosin hänelle samaa kun hän omille vierailleen, kun tuli kylään.
Eli pari kuivaa marie-keksiä ja korkeintaan 2 kupillista laihaa kahvia.[/QUOTE]

Mites tuttava tähän reagoi? Ymmärsiköhän yskän?

lucifer
no jo on ärsytyksen aiheet... itelläni on ihan muut syyt jos menen vierailulle eikä tarjottavat. Mutta jostain kumman syystä meillä on sitten jos vaikka sun mitä tarjolla kahvepöyvässä päivittäin. Samoin aina löytyy lisää lautasia kun porukka lisii ruoka-aikaan.
ihmisillä on eritapoja ja siitä ei kannata ärsyyntyä.

hähhää
no oppiko se jotain niistä mariekekseistä? meillä on kanssa tuommoinen ystävä. se saattaa jopa tuoda jotain tullessaan, mutta laskee sitten kauhean tarkkaan, että me on varmasti tarjottu hänelle sen verran itekkin jotain, että hän voi luovuttaa meille paketistaan pari grillimakkaraa.

itse viedään sitten tuliaisina aina reilusti enemmän kuin syödään, ja herkkuja monta lajia. ihan vain ilkeyttämme. ei ole tainnut vielä oppia mitään, parikymmentä vuotta on tuota koulutettu kyllä vasta.

"TMV"
Mulla on ystävä, jonka luona saa olla aina nälissään. Pyytää mut esim. lapsenvahdiksi useamman tunnin ajaksi, eikä talossa ole mitään ruokaa, paitsi jotain sosetta tms. mikä on tarkoitettu vauvalle (olen oppinut ottamaan omat eväät mukaan). Tai jos ruokaa on, se on jotain tyyliin keitettyjä perunoita ja porkkanoita, joista mäkin "saan ottaa". Joskus ihmettelen, millä nämä ihmiset oikein elävät... : /

"Hkk"
No mäd olen niin huono kokki, ettei mun keitoksia viitti vieraille tarjota, yleensä pyydänkin vain kahville. Ja jos on vieraita koko viikpnlopu, nin varaan leipää sun muuta riitävästi, jos sattuu, ettei mun ruoka maistu.

no jo on ärsytyksen aiheet... itelläni on ihan muut syyt jos menen vierailulle eikä tarjottavat. Mutta jostain kumman syystä meillä on sitten jos vaikka sun mitä tarjolla kahvepöyvässä päivittäin. Samoin aina löytyy lisää lautasia kun porukka lisii ruoka-aikaan.
ihmisillä on eritapoja ja siitä ei kannata ärsyyntyä.
Samoin. En mulle tarvitse mitään tarjoilla....

Näin
Satakunnassa on tapana ollut vuosikymmeniä et vieraalle keitetään hyvät kahvit ja pöytä koreaksi.

Itse tarjoan aina ainakin kahta lajia. Jos ei muuta niin teen komian voileivän.
Itse tehtyjä pipareita löytyy aina.

"a.p"
Alkuperäinen kirjoittaja hähhää;28389428:
no oppiko se jotain niistä mariekekseistä? meillä on kanssa tuommoinen ystävä. se saattaa jopa tuoda jotain tullessaan, mutta laskee sitten kauhean tarkkaan, että me on varmasti tarjottu hänelle sen verran itekkin jotain, että hän voi luovuttaa meille paketistaan pari grillimakkaraa.

itse viedään sitten tuliaisina aina reilusti enemmän kuin syödään, ja herkkuja monta lajia. ihan vain ilkeyttämme. ei ole tainnut vielä oppia mitään, parikymmentä vuotta on tuota koulutettu kyllä vasta.
Ei tähän mennessä ole ainakaan oppinut, mutta käy kyllä harvemmin kylässä meillä :D

"viiden äiti"
Mä oon ihan samoilla linjoilla APn kans!!

Mulla on kans yks tuttu, joka tulee neljän NÄLKÄSEN lapsen kans kylään ja koko porukka pöyrii keittiössä, et millon saa herkkuja. Mut ite ei tarjoa edes lapsille mehua! Asuttiin ennen naapureina ja kaikkien muiden pihoilla oli kesäisin mehua/keksiä/hedelmiä tarjolla ja näillä kitupiikeillä ei koskaan mitään.

Mä oon kans viimesen vuoden ajan keittäny emännälle paljaat kahvit. Sen lapset silti pyörii keittiössä ja emäntä valittaa kun niillä on niin nälkä että kiukuttaa. Mä olen vaan huokaillu ettei olla vielä ehitty kauppaan.......

Sitä saa mitä tilaa.

plp
Mua taas ärsyttää aikuiset, jotka alkaa nirsoilemaan kahvipöydässä vaan koska ne ei tykkää. Ymmärrän kyllä että makuja on monia, mutta että se pitää jakaa kovaan ääneen "hyi, paprikaa, yök, en syö"- tyyliin. Paljonpa tekee mieli leipoa moisille uunoille.

Itse kyllä leivon jos joku tulee kylään, mutta ymmärrä hyvin jos mulle vaan kaffet keitetään. On mulle ystävät sanonukki ennen tuloa, että kahvi vaan riittää eikä taarvii olla aina pöytä koreena. Onhan se vähän hassua, että jos haluan pyytää ihmisiä katsomaan vauvaa tai mun kaa juoruilee niin pitäs aina maksaa siitä, ruoka on nykyään aika kallista ja jos usen käy joku kylässä niin helposti siitä kertyy laskua.
Nykyään keitän kaffet ellei ystävä ole tullut kauempaa sillon syötän paremmin.

"eee"
Oletko ap siis ilmoittanut tulevasi kylään?

Mulla ei normaalisti ole kaapeissa kyllä keksin keksiä tai yhtään mitään herkkuja. Olen sellainen herkkuperse että vedän kaikki makeat kaapeista itse saman tien jos sellaisia on, eli en myöskään koskaan osta kotiin mitään vierasvaroja. Yritän pyrkiä painonhallintaan... :p Eli jos mun luo tupsahtaa kutsumatta, niin herkkuja ei löydy ja kahvimaitokin voi hyvin olla loppu, kun en maitoa juuri juo. Rasvatonta maitorahkaa kyllä yleensä löytyy... ;)

• Tykkää
Reactions: Doves ja Zucchini
"Vieras"
[QUOTE="eee";28389795]Oletko ap siis ilmoittanut tulevasi kylään?

Mulla ei normaalisti ole kaapeissa kyllä keksin keksiä tai yhtään mitään herkkuja. Olen sellainen herkkuperse että vedän kaikki makeat kaapeista itse saman tien jos sellaisia on, eli en myöskään koskaan osta kotiin mitään vierasvaroja. Yritän pyrkiä painonhallintaan... :p Eli jos mun luo tupsahtaa kutsumatta, niin herkkuja ei löydy ja kahvimaitokin voi hyvin olla loppu, kun en maitoa juuri juo. Rasvatonta maitorahkaa kyllä yleensä löytyy... ;)[/QUOTE]

Rahkaa kahvin kanssa, no eieieiei!!!!

"a.p"
[QUOTE="eee";28389795]Oletko ap siis ilmoittanut tulevasi kylään?

Mulla ei normaalisti ole kaapeissa kyllä keksin keksiä tai yhtään mitään herkkuja. Olen sellainen herkkuperse että vedän kaikki makeat kaapeista itse saman tien jos sellaisia on, eli en myöskään koskaan osta kotiin mitään vierasvaroja. Yritän pyrkiä painonhallintaan... :p Eli jos mun luo tupsahtaa kutsumatta, niin herkkuja ei löydy ja kahvimaitokin voi hyvin olla loppu, kun en maitoa juuri juo. Rasvatonta maitorahkaa kyllä yleensä löytyy... ;)[/QUOTE]

On tiennyt hyvin että tulen kylään, kun on itse pyytänyt.
En ikinä mene hänelle kylään, jos ei kutsuta. Itse tuo tyyppi on monestikin tehnyt niin, että on soittanut ja kutsunut itse itsensä meille kylään, eli on ilmoittanut vaan tulevansa.

"vieras"
Minä taas en ymmärrä tarjota jotain vain siksi että joku tulee meillä käymään - jos meillä on jonkin aterian aika tai juhlat, joihin tarjoilu kuuluu, niin tietysti, mutta muuten meillä syödään yleensä nälän vuoksi eikä siksi että Pirkko tuli kylään :)

Eli juu, en tajua edes keittää sitä kahvia jos joku pistäytyy välipalan ja päivällisen välissä kylässä.

Alkopa tekeen mieli voileipää ja keksejä :p

Mut joo, aika pihi kaveri. Ette vissiin oo ees kauhean läheisiä? Mää saatan siskon tai parhaan kaverin luona alkaa aukoon kaappeja et "onks tääl mitään kivaa" :D mut en muitten luona kehtais.

Yhteistyössä