Mitä mun pitäis tästä ajatella - mies ja isyysvapaa...

• Viestiketjun aloittaja sanni.
  • Ensimmäinen viesti
sanni.
Niin siis tuo löylynautinto kommentti suoraan miehen suusta. Ja ei usko, kun sanon, etten jaksa enää fyysisesti. Olen siis voinut tämän raskauden todella hyvin ja nyt lopussa kun vauva on laskeutunut ja haittaa liikkumista, kun kipuilen, niin mies ei usko. Se saattaa sanoa vaikka, että ota ihan rennosti, jos nyt käytät sitten sen koiran aina kun pyytää. Ei vissiin tajua, että joka kerta kun "koira pyytää", tumpataan esikoiselle ja itselle vaatteet päälle, otetaan rattaat ja kävellään se reilut 500m tunnin välein. Lisäksi koira on isokokoinen ja maha kun on kipeä, niin vetää hulluna. Siis kun on tottunut paskomaan tiettyihin paikkoihin lenkkireitillä, niin kiireellä sinne juoksee. En jaksa kunnolla pitää kiinni, joten kipuilen sitäkin, kun koira vetää niin. Ja entäs sitten, kun lapsi on päikkäreillä?? Oi voi, se se vasta onkin episodi.

sanni.
Niin no, yksinhuoltajana ei ainakaan olis tuota koiraa :D Mutta ehkäpä tuo kommentti oli enemmänkin tarkoitettu herättälemään. Tiedän, että asiat ovat mulla hyvin, mutta kaipa sitä ihminen saa loukkaantua, jos tuollaisista asioista mennään avioliitossa päättämään ilman toisen puolison suostumusta?

"Sadie"
Niin siis tuo löylynautinto kommentti suoraan miehen suusta. Ja ei usko, kun sanon, etten jaksa enää fyysisesti. Olen siis voinut tämän raskauden todella hyvin ja nyt lopussa kun vauva on laskeutunut ja haittaa liikkumista, kun kipuilen, niin mies ei usko. Se saattaa sanoa vaikka, että ota ihan rennosti, jos nyt käytät sitten sen koiran aina kun pyytää. Ei vissiin tajua, että joka kerta kun "koira pyytää", tumpataan esikoiselle ja itselle vaatteet päälle, otetaan rattaat ja kävellään se reilut 500m tunnin välein. Lisäksi koira on isokokoinen ja maha kun on kipeä, niin vetää hulluna. Siis kun on tottunut paskomaan tiettyihin paikkoihin lenkkireitillä, niin kiireellä sinne juoksee. En jaksa kunnolla pitää kiinni, joten kipuilen sitäkin, kun koira vetää niin. Ja entäs sitten, kun lapsi on päikkäreillä?? Oi voi, se se vasta onkin episodi.
Sun mies on urpo. Ihan oikeesti hei, aikuinen ihminen käyttäytyy tuollalailla!?!? Sääliksi käy sua.

sanni.
[QUOTE="jep";28384044]Asutteko kerrostalossa? Jos ette, eikö hirvikoira pärjäisi pihalla miehen työpäivien ajan? Ainakin tutun sen rotuiset asuvat tarhassa ihan vakituisesti.[/QUOTE]

Vuokrarivari, niin ei saa tarhaa rakentaa.

"Sadie"
[QUOTE="jep";28384044]Asutteko kerrostalossa? Jos ette, eikö hirvikoira pärjäisi pihalla miehen työpäivien ajan? Ainakin tutun sen rotuiset asuvat tarhassa ihan vakituisesti.[/QUOTE]

Näin kaikki munkin tietämät hirvikoirat. Siis elelee tarhassa pihalla vakituisesti.

"uskomatonta"
Uskomatonta, että suuri8mmalla osalla menee täysin ohi se, kuka sen "loman" kustantaa ja nihin se on tarkoitettu! Yhteiskunnan tehtävä ei ole kustantaa harrastuslomia. Jättää sitten vaikka viikon pitämättä, jos ei halua sitä perheensä kanssa viettää. Samaan aikaa tällä samalla palstalla haukutaan lomaileviksi laiskureiksi ne äidit, jotka hoitavat lapsiaan kotona kotihoidontuella. Hei haloo, mikä tässä ei nyt ole ihan loogista?!

"anniina"
Niin no, yksinhuoltajana ei ainakaan olis tuota koiraa :D Mutta ehkäpä tuo kommentti oli enemmänkin tarkoitettu herättälemään. Tiedän, että asiat ovat mulla hyvin, mutta kaipa sitä ihminen saa loukkaantua, jos tuollaisista asioista mennään avioliitossa päättämään ilman toisen puolison suostumusta?
Ei sun asiat vaikuta hyvin olevan mieskin ihan urpo.

sanni.
[QUOTE="Sadie";28384059]Sun mies on urpo. Ihan oikeesti hei, aikuinen ihminen käyttäytyy tuollalailla!?!? Sääliksi käy sua.[/QUOTE]

Kyllä se viime viikolla sanoi, että parempi ois jos en enää lenkittäis, kun tulin itkien koirankävelytyslenkiltä. No sitten tuli koiran maha kipeäksi ja kas kummaa, taas pitäisi lenkittää aina kun koira ulos vinkuu. Mikä onkin sitten tunnin välein.

Nii joo, kyllä miestä itteäänkin v*tutti sitä yöllä käyttää tunnin välein ulkona. Sanoin vain aamulla sille, että erona tuohon mun tilanteeseen on se, että mulla on vielä vaikee olla tän mahan kanssa ja aina pitää pakata esikoinen mukaan. Se sano, ettei sille nyt voi mitään. Että pakko hänen on käydä töissä. Tottahan sekin on.

"jep"
Vuokrarivari, niin ei saa tarhaa rakentaa.
Eikö pihakaan ole aidattu tai saa juoksulankaa siihen? Siis väliaikaisesti, jos koiralla on maha sekaisin. En itsekään tykkää paskottaa koiraani rivarin pihalle, enkä niin teekään, mutta hätätilanteissa jos koiralla on ollut maha sekaisin ja toinen yksin lasten kanssa, ollaan tehty niin, että koiran voi päästää takapihalle pahimmalle hädälle ja lähteä lenkille kun on sopivampi tilanne. Tunnin välein vaatteita edestakas, oikeesti? Voisiko ne miehen vanhemmat vaikka hoitaa koiraa vähän aikaa? Vastapalvelukseksi?

"vieras"
No kyse on isyyslomasta. Siihen maksaa Kela isyysrahaa, jonka on siis eduskunta tarkoittanut siihen, että nykymiehet hoitaisivat lapsiaan enemmän, ja että lapset saisivat enemmän nauttia isänsä seurasta. Tarkoituksena sukupuolten tasa-arvo lastenhoitoasioissa. Ei se ole mitään miesten hermolomarahaa, tai hirvestysrahaa. Eli mies aikoo käyttää tukia väärin, ja just päinvastoin kuin tarkoitus, painua helvettiin perheensä luota.

Ja joo, muutenkin vituttaisi jos olisin ap - kaikin puolin.

• Tykkää
Reactions: Zucchini
sanni.
[QUOTE="Sadie";28384072]Näin kaikki munkin tietämät hirvikoirat. Siis elelee tarhassa pihalla vakituisesti.[/QUOTE]

Niinhän ne yleensä. Mä kirjoitin jo aiemmin, että vastustin tätä koiran ottamista viimeiseen saakka. Mutta kun se oli pakko saada. Nyt sitten asuu meillä sisällä, kun ei ole muuta vaihtoehtoa.

"Sadie"
[QUOTE="jep";28384083]Eikö pihakaan ole aidattu tai saa juoksulankaa siihen? Siis väliaikaisesti, jos koiralla on maha sekaisin. En itsekään tykkää paskottaa koiraani rivarin pihalle, enkä niin teekään, mutta hätätilanteissa jos koiralla on ollut maha sekaisin ja toinen yksin lasten kanssa, ollaan tehty niin, että koiran voi päästää takapihalle pahimmalle hädälle ja lähteä lenkille kun on sopivampi tilanne. Tunnin välein vaatteita edestakas, oikeesti? Voisiko ne miehen vanhemmat vaikka hoitaa koiraa vähän aikaa? Vastapalvelukseksi?[/QUOTE]

Peesailen hyvin vahvasti tätä.

"vieras"
Kyllä se viime viikolla sanoi, että parempi ois jos en enää lenkittäis, kun tulin itkien koirankävelytyslenkiltä. No sitten tuli koiran maha kipeäksi ja kas kummaa, taas pitäisi lenkittää aina kun koira ulos vinkuu. Mikä onkin sitten tunnin välein.

Nii joo, kyllä miestä itteäänkin v*tutti sitä yöllä käyttää tunnin välein ulkona. Sanoin vain aamulla sille, että erona tuohon mun tilanteeseen on se, että mulla on vielä vaikee olla tän mahan kanssa ja aina pitää pakata esikoinen mukaan. Se sano, ettei sille nyt voi mitään. Että pakko hänen on käydä töissä. Tottahan sekin on.
No, koira hoitoon johonkin?

"viirus"
[QUOTE="harmaa";28382699]Mies kantaa ruuan pöytään niin se ei kelpaa :O Se on vaan YKSI VIIKKO![/QUOTE]

Sanoi kuka,ettei se kelpaa?

Kaikilla on omat mielipiteet tuohon asiaan,miten itse suhtautuisi.Sinä noin,minä noin niinkuin astro.

Meillä kävi niin, että miehen piti (mun mielestä) pitää toisen lapsemme synnyttyä isyysvapaata se täydet 3 viikkoa (LA:an alle viikko) ja tänä aamuna tuo sitten täräytti, että pitää kaksi viikkoa : / Ihmettelin aikani, kun ollaan koko ajan puhuttu kolmesta viikosta, kunnes tajusin, että mies aikoo säästää tuosta viikon syksylle hirvenmetsästyslomaksi. Tästä kun kysyin, niin sanoi, ettei (muka) ole mitään suunnitellut, mutta tunnen mieheni liian hyvin, että olisin tuon uskonut.

Töihin lähtiessä huusi mulle nyt sit naama punaisena, että miks en enää puhu hänelle. En mä pysty, kun olen äärimmäisen pettynyt ja mua itkettää. Luulin, että opetellaan tähän perhe-elämään uudestaan yhdessä. Ja aiemmin sanoin, että jos haluaa pitää osan "kesälomana" niin sekin sopii, että saadaan perheaikaa. Mutta nyt mies ottaa itselleen harrastuslomaa mun selkänahasta, sillä tiedän, kuka hoitaa silloin kodin ja lapset.

Yritti vielä sanoa, että saa isyysvapaata kaksi viikkoa, mutta ei voi pitää paikkaansa, sillä sehän on lakisääteistä! Ja lisäksi aiemmin sanoi, että vapaa on töissä ok.

Oonko mä nyt hirveä ihminen ja ylireagoin, vai onko ihan aiheesta? Tuntuu pahalta, ettei ole (mun mielestä) ilmaissut tarpeeksi selvästi aikeitaan (jos ollenkaan). Mua masentaa enkä todellakaan ole juttelutuulella, mutta nyt sain haukut siitäkin. Olen äärimmäisen loukkaantunut ja tuntuu, että se vei musta kaikki loputkin mehut. En pelkää pärjäämistäni kahden lapsen kanssa, mutta suututtaa, kun mies on antanut mun olla koko ajan siinä uskossa, että on kolme viikkoa kotona (ja tiedän varmasti, että on tiennyt mun uskovan niin).

Harmittaa niin vietävästi :'( Silti olis saatava ittensä tästä sohvalta ylös ja aloitettava arki taas tuon esikoisen kanssa.
Semmosta. Sun mielestä.

"jep"
Koira on miehen, sinä et pysty hoitamaan tuolla tavalla (itse en ole raskaana ja täysin terve, mutta en silti alkaisi lasta tunnin välein pukea-riisua, päiväunilta herättämisestä nyt puhumattakaan). Loogisena johtopäätöksenä mies hommaa koiralleen hoitopaikan?

"Sadie"

No juu, mutta kyllä tohon nyt pitää joku muu ratkasu keksiä kuin se, että sä tunnin välein muksu mukana ulkoilutat sitä koiraa!

sanni.
[QUOTE="jep";28384083]Eikö pihakaan ole aidattu tai saa juoksulankaa siihen? Siis väliaikaisesti, jos koiralla on maha sekaisin. En itsekään tykkää paskottaa koiraani rivarin pihalle, enkä niin teekään, mutta hätätilanteissa jos koiralla on ollut maha sekaisin ja toinen yksin lasten kanssa, ollaan tehty niin, että koiran voi päästää takapihalle pahimmalle hädälle ja lähteä lenkille kun on sopivampi tilanne. Tunnin välein vaatteita edestakas, oikeesti? Voisiko ne miehen vanhemmat vaikka hoitaa koiraa vähän aikaa? Vastapalvelukseksi?[/QUOTE]

Ovat hoitaneetkin yhtenä päivänä, kun sain sen sinne vietyä. Mulla ei yleensä ole siis päivisin autoa, niin en saa vietyä sinne.

"jep"
Tuossakin se miehen vastuullinen aikuisuus. Joka ottaa koiran ITSELLEEN, ilman toisen aitoa suostumusta, huolehtii ITSE siitä, että koira tulee hoidetuksi kaikissa tilanteissa. Minun koirani oli minulla jo kun tapasimme. Mies kyllä auttaa hoitamisessa ja hyvä että auttaa, kun omat työpäivät ovat pitkiä, mutta olen ihan itse ääneen sanonutkin, että vastuu on aina viime kädessä minulla, eli jos mies ei jostain syystä voi tai halua hoitaa, minä sitten järjestän asiat niin, että koira hoituu.

Mitä jos miehesi olisi sinkku ja koiralla ripuli - miten hän asian hoitaisi sitten? Siivoilisiko paskat töistä tullessaan, ottaisiko palkatonta, vai koiran mukaan töihin, vai turvautuisiko vihdoin niihin vanhempiinsa?

sanni.
Mies sanoi, että voin hänen vanhemmilleen soittaa, jos tuntuu etten jaksa. Sanoin, että minä en niille soita tuollasta asiaa, eiköhän se nyt olisi miehen itsensä soitettava. Kyllä se koira siitä lähtee paranemaan. Sillä on usein maha sekaisin herkkämahainen kun on, niin varmaan huomenna tai ylihuomenna on jo huomattavasti parempi...

Yhteistyössä