[QUOTE="jep";28384170]Miten niin et usko? Se on nyt miehen mietittävä, kumpi on isompi juttu, ajaa muutama (tai vaikka muutama kymmenen tai satanenkin) kilometriä edestakaisin, vai pukea pikkulasta tunnin välein ja riistää pieneltä päiväunetkin koiran takia? Hei oikeasti. Ongelmasi ei ole mikään hirvimetsä syksyllä, vaan jos tosiaan ei viitsi koiraansa hoitoon viedä, miehen löysä asenne. Sano ettet jaksa, ja pyydä suoraan viemään koira hoitoon. Vaikka paranisikin, joudut silti lenkittämään taaperon kanssa raskaana, liekö edes turvallista, jos koira ei osaa vielä kulkea hihnassa nätisti.[/QUOTE]
Ei mies näe siinä mitään turvatonta, vaikka esim. siskoani oli kielletty lenkittämästä heidän koiraa rv 25 jälkeen. Ei ymmärrä, että tuo meidän oma on jo pari kertaa nykäissyt hihnassa niin pahasti, että olen tullut itkien takaisin. Ei vaan tajua, että tilanne on se, että synnytän kohta. Esikoisen kohdalla oli ihan erilainen, en saanut edes kauppakasseja kantaa itse. Nyt sitten käyn kauppareissutkin taaperon kanssa ja tuon vähintään neljä kassillista kerralla. Eikä sano mitään.
Imuroinnistakin olen sanonut, että sattuu, mutta jos mä en imuroi, me hukutaan koirankarvaan. Ei varmaan tarvitse edes mainita, että koiralla on karvanlähtöaika. Mä en tajua, mitä mä teen. Millä saisin sen ymmärtämään, että mä en enää pysty?