Valitusta miehestä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Pakko johonkin purkaa kun ei viitti tutuillekaan puhua.

Olin järjestämässä meille kahdenkeskistä viikonloppua. Tarkoituksena et oltais menty hotelliin tai kylpylään. Miehelle oli ok. Edellisestä reissusta on pari vuotta. Paitsi viime kesänä oltiin 5 päivän reissu erämaassa miehen kavereiden kanssa. Itelle oli todella pakkopullaa koko reissu mut ajattelin että vuorotellen molempien toiveiden mukaan.

Nyt sitte olisin saanu lastenhoidon järjestymään (mikä ei siis ole onnistunut tässä pariin vuoteen) ja aloin kyselemään et mistä ja millasta hotellia tms alan varaamaan. Mies ei vastaa mitään. Kun sit aikani tivaan ja tajuan viimein kysyä et onko tuo edes lähdössä. Vastaus on että en minä viitti sanoa sulle mitään kun suutut kuitenkin.

Jätin asian siihen. Nyt itkettää ja suututtaa vuoronperään. Ja ongelma ei siis ole ettei halua mun kans lähteä vaan paikka mihin ollaan menossa. Ehdotti ite et oltais menty meidän kesken eräiselle mökille, missä ei ole kuin seinät eikä edes kunnon lattiaa. Ja toiseksi siellä on just sillon vielä kelirikko eli pitäisi isolta tieltä kävellä monta kilometria tavaroiden kanssa.

Tiedän ettei niin viihdy missään hotelleissa ym mutta vois sen verran ajatella minuakin välillä. Ite kuitenkin lähden hänen mukaansa jonnekin korpeen mistä en ite tykkää yhtään. Ja mies kyllä tietää ettei ole mun hommaa.
Taitaa jäädä lähtemättä seuraavan kerran. Tai niin kauan että ollaan käyty mun mittapuun mukaan oikealla lomalla.

Toinen mikä suututtaa on meidän sänkyelämä. Ite olen vuotanut kohta tauotta puoli vuotta. Ja mies inhoaa menkkoja. Mutta sitten kun vuoto vähäisempää (=käytännössä n tl päivässä) ja teen aloitteen niin mies suurinpiirtein vaan nauraa ja kääntää kylkeä.
Kait saan syyttää itteäni et säännöllisesti sit hoidan miehen muilla konsteilla. Ite jään totaalisen ilman kaikkea hellyyttä ja läheisyyttä saati sitten muuta. Ja oon yrittänyt rautalangasta miehelle vääntää miltä minusta tuntuu.

Tuntuu vaan että ottanu tyylin et kuuntelee hiljaa kaikki mitä puhun ja ei ota kantaa mihinkään. Toisaalta välillä arvostelee aika rankastikin ulkonäköä (=ylipainoa jota on kyllä hänellä itelläänkin) , lasten kasvatusta ja siivousta ym.

Ensinnäkin, olethan käynyt vuodoista lääkärissä?

Toisekseen, jos miehesi ei juurikaan ota sinun toiveitasi yhteisten lomien suhteen huomioon niin eikö riitä, että sinä varaat sellaisen kuin itse haluat ja menette sinne? Jos kerran toteutetaan vuorotellen kummankin mielihaluja?

Jokseenkin vaikuttaisi siltä, että ette oikein ole viritettyinä samalle kanavalle mitä kommunikaatioon tulee. Mitä jos vaan printtaat tuon kirjoituksesi ja näytät miehelle? Jos hällä vähän heräis tajuntaa siihen miltä sinusta tuntuu?

Ensinnäkin, olethan käynyt vuodoista lääkärissä?

Toisekseen, jos miehesi ei juurikaan ota sinun toiveitasi yhteisten lomien suhteen huomioon niin eikö riitä, että sinä varaat sellaisen kuin itse haluat ja menette sinne? Jos kerran toteutetaan vuorotellen kummankin mielihaluja?

Jokseenkin vaikuttaisi siltä, että ette oikein ole viritettyinä samalle kanavalle mitä kommunikaatioon tulee. Mitä jos vaan printtaat tuon kirjoituksesi ja näytät miehelle? Jos hällä vähän heräis tajuntaa siihen miltä sinusta tuntuu?

Juu olen käynyt lääkärissä. Mirena asennettiin n kuukausi sitten. Saa nähdä tasoittuuko tää tästä yhtään.
Oon joskus tehnyt sen että vaan varannu meille reissun. Mies sit vaan olla möllöttää koko reissun eikä sitä kiinnosta tehdä mitään. Tai vaan kulkee mukana ja kaikki on ihan sama. En halua sellaiselle lomalle. Mutta kait se on liikaa vaadittu että toinen kiinnostuis mun jutuista olis niissä mukana.

Vasta kävin kavereiden kanssa viikonloppu reissun eli ei ole siitä kiinni etten ikinä pääsis mihinkään. Vaan siitä että tää meidän parisuhde tarvis nyt jotais ekstraa.
Meillä on kuitenkin 6 lasta ja arki on hektistä lasten, töiden, remontin ja kaiken muun tän arjen keskellä. Iltaisin ainakin toinen kaatuu sänkyyn jos ei molemmat, eli ei siinä juuri parisuhdetta enää hoideta.

Itellä alkaa vain olla sellainen olo että tässä vaan odotetaan että lapset on sen verran isoja että pärjäävät jo itekseenkin. Siihen asti on meidän elämä jäissä.
Aikaisemmin käytiin se kerran kaks vuodessa kahdestaan reissussa ja se oli todella luksusta ja molemmat viihtyivät. En tiedä miksi nyt ei sit kiinnosta.

Pakko se on miehen kanssa puhua. Tiedän että menee tappeluksi. Ei millään jaksais. Mies ei tajua edes että tässä on joku ongelma.
Hänellä on oikeus sanoa asiat suoraan mutta mulla ei ole oikeutta suuttua/loukkaantua kun hän sanoo vain totuuden asioista. Joo niin sanoo mut pakkoko ne on päin naamaa laukoa ja vielä olettaa että kiitän ja kummarran kun en ite tajunnut.

oliko aiemmin ehkäisynä kenties minipillerit? miksi ei vaihdettu e-pillereihin?

Älä hoida sitä miestä mitenkään muulla tavalla niin alkaa varmaan halutkin hyrrää erilailla.

Teillä taitaa nyt olla kommunikaatio ongelmia, suosittelen psykopariterapiaa (seurakunnalta löytyy ilmaiseksi)

[QUOTE="Helmi";28357098]oliko aiemmin ehkäisynä kenties minipillerit? miksi ei vaihdettu e-pillereihin?

Älä hoida sitä miestä mitenkään muulla tavalla niin alkaa varmaan halutkin hyrrää erilailla.

Teillä taitaa nyt olla kommunikaatio ongelmia, suosittelen psykopariterapiaa (seurakunnalta löytyy ilmaiseksi)[/QUOTE]

Ei ollu aikaisemmin mitään ehkäisyä. Mirena laitettiin noiden kuukautisten takia ei ehkäisyn. Mut se oma juttunsa sit.

Miestä ei saa lähtemään mihinkään terapiaan. Tarpeeksi vaikeaa ollu jo kun pitäny lasten juttuihin välillä osallistua.
Mutta joo ei tässä paljon toiseen kosketa ennenkuin nää asiat on puhuttu. Eriasia sitten kuin paljon toinen tajuaa.

[QUOTE="a p";28357054]Juu olen käynyt lääkärissä. Mirena asennettiin n kuukausi sitten. Saa nähdä tasoittuuko tää tästä yhtään.
Oon joskus tehnyt sen että vaan varannu meille reissun. Mies sit vaan olla möllöttää koko reissun eikä sitä kiinnosta tehdä mitään. Tai vaan kulkee mukana ja kaikki on ihan sama. En halua sellaiselle lomalle. Mutta kait se on liikaa vaadittu että toinen kiinnostuis mun jutuista olis niissä mukana.
[/QUOTE]

Sanoithan itsekin, että se eräreissu oli pakkopullaa, miten siellä käyttäydyit?

[QUOTE="vieras";28357161]Sanoithan itsekin, että se eräreissu oli pakkopullaa, miten siellä käyttäydyit?[/QUOTE]

Käyttäydyin hyvin. En valittanut enkä kitissyt. Vuodin senkin reissun kuin pistetty ja silti en valittanu yhtään vaikka välillä oli todella hankalaa. Koko reissun vielä sato vettä.
Mies kyllä sano reissun jälkeen että yllättyi siitä miten pärjäsin. Eli ei ole siitä kiinni. Toki sanoin miehelle ettei ole mun lempihommaa ja et jää hotellireissun velkaa. Eli ei kuvittele että nautin täysillä reissusta. mutta olin mukana niin hyvin kuin osasin.

[QUOTE="vieras";28357203]Miksi ette hoida hommaa suihkus? :) Sillon ei vuodot haittaa[/QUOTE]

Välillä niinkin. Meillä vaan ollu pesuhuone remontti menossa. Nyt viikon verran suihku tominu. Sitä ennen reilu 2 kk lämmittetty ulkosaunaa ja se sit lasten kans oma operaationsa et saa kaikki pestyä. Eli siinä vaiheessa kun kahdestaan oltais päästy saunaa niin aika hyvin virta pois molemmista.
Sen takia tää loma ois ollu niin tarpeen molemmille.

[QUOTE="a p";28357225]Käyttäydyin hyvin. En valittanut enkä kitissyt. Vuodin senkin reissun kuin pistetty ja silti en valittanu yhtään vaikka välillä oli todella hankalaa. Koko reissun vielä sato vettä.
Mies kyllä sano reissun jälkeen että yllättyi siitä miten pärjäsin. Eli ei ole siitä kiinni. Toki sanoin miehelle ettei ole mun lempihommaa ja et jää hotellireissun velkaa. Eli ei kuvittele että nautin täysillä reissusta. mutta olin mukana niin hyvin kuin osasin.[/QUOTE]

No vois sitten kuvitella, että miehellekin passaisi tehdä sinun mieleinen reissu :)

[QUOTE="vieras";28358610]No vois sitten kuvitella, että miehellekin passaisi tehdä sinun mieleinen reissu :)[/QUOTE]

Niin tuota minäkin kuvittelin mutta ei näköjään passaa. Ja siis käydään kumpikin kyllä omien kavereiden kans noilla omilla reissuilla mut kun tarttis sitä yhteistäkin aikaa. Varsinkin kun sitä ei arkena tällä hetkellä juuri ole. Ja ei minusta ole liikaa vaadittu että on edes sähköt ja vesi siellä mihin mennään. Joku mökki tietenki kans vaihtoehto mut ne aika hakusessa lyhyellä varotusajalla.

Eilen sit kysyin et sen loman järjestämisen saa vissiin unohtaa. Pitkä hiljaisuus ja sit sano vaan tuota.. Lause jäi kesken kun joku lapsista tuli keskeyttämään. Eikä jatkanu lausetta enää sen jälkeen.
Eli turhaan edes yritän kun ei toista kiinnosta.

Entäs jos menette johonkin kohteeseen, jossa on vuokrattavana kunnollisia mökkejä? Siis joillakin kylpylöillä yms on jotain mökkejä tarjolla, jolloin ei ole pakko mennä hotellimajoitukseen. Sinä saisit luksusta mutta ei olisi pikkuinen hotellihuone miestä ahdistamassa.

Olis tuo mökki ollu kans vaihtoehto. Mut oltais oltu menossa jo ens viikolla niin noita mökkejä on hankalampi saada. Ehkä vielä selaan nettiä ja katon löytyykö sopivaa ja yritän sen viimesen kerran miehelle ehdottaa.

[QUOTE="vieras";28361866]kysynpä vaan että miks vielä olet tuollaisen miehen kanssa ja siedät tuota kaikkea?[/QUOTE]

On tässä elämässä aika paljon muutakin kuin lomareissu. Ja kuten jo sanoin ollaan aikaisemmin käyty suht säännöllisesti kahdestaan reissussa. Nyt ollu pitkä tauko kun ei olla saatu lasten hoitoa järjestymään.

Yhteistyössä