valitusta miehestä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Vauva 9kk heräilee öisin n.3krt syömään. Neuvolassa saatiin ohjeet unikouluun ja painotettiin että vuorotellen tulisi valvoa. Mies oli neuvolassa mukana. Mies ei ole kertaakaan noussut kun vauva on itkenyt ja jos miehellä on ollut vapaapäivä, ei ole oma-alotteisesti antanut mun nukkua aamulla pidempään. Viimeyönä yriti olla antamatta tissiä vauvalle kun heräsi ja vauva tietysti huusi. Mies lähti olohuoneeseen suurieleisesti ja tiuski mulle. Mies ei pärjää vauvan kanssa kaksin illalla vaan soittaa minut kotiin jos vauva itkee ja olen ulkona. Tiedän että on mun omaa vikaa kun olen niin marttyyri että teen kaiken itse kun toinen ei osallistu vapaaehtoisesti. Laitoin lähinnä tässä väsyneet ajatukseni järjestykseen.

Mikä vätys. :( Surkea olento ja kutsuu itseään mieheksi. Miten se pärjää elämässä ollenkaan, jos se ei pärjää vauvan kanssa? Johan pikkuvauvan kanssa pärjää 14 vuotias teinityttökin, niin miksei sitten iso mies? Kysyppäs siltä.

Toivottavasti miehesi aikuistuu hieman ja alkaa ottaa vastuuta lapsestanne. Kun lapsi kasvaa isommaksi, niin isä ei pärjää sille laisinkaan, kun murrosikäkin tulee. Varsinkaan, jos huutoa pelkää.

Kirjoita miehellesi vaikka kirje.

Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:
Mikä vätys. :( Surkea olento ja kutsuu itseään mieheksi. Miten se pärjää elämässä ollenkaan, jos se ei pärjää vauvan kanssa? Johan pikkuvauvan kanssa pärjää 14 vuotias teinityttökin, niin miksei sitten iso mies? Kysyppäs siltä.

Mä en yhtään jaksais ottaa enää asiaa puheeksi koska se on nalkuttamista vaikka kuinka nätisti sanon. Sitten kun se tarttuu toimeen, se tiuskii vauvalle vaikka tekee itse kaiken väärin. Vauva ei kuulemma huoli muuta kun äidin ja hän ei kuulemma yksinkertaisesti osaa. Olisinpa tiennyt tällaiset piirteet miehessäni ennenkuin aloin odottaa hänelle vauvaa!

Miten niin mies tekee vauvan kanssa kaiken väärin? Olisikohan nyt niin, että mies ei alun alkaenkaan ole uskaltanut huolehtia vauvasta, kun on kuitenkin saanut aina sinulta moitteita. Nyt onkin jo sitten vieraantunut vauvasta niin paljon, että todellakin mieluummin nukkuukin eri huoneessa, kun vauva itkee.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:

Mä en yhtään jaksais ottaa enää asiaa puheeksi koska se on nalkuttamista vaikka kuinka nätisti sanon. Sitten kun se tarttuu toimeen, se tiuskii vauvalle vaikka tekee itse kaiken väärin. Vauva ei kuulemma huoli muuta kun äidin ja hän ei kuulemma yksinkertaisesti osaa. Olisinpa tiennyt tällaiset piirteet miehessäni ennenkuin aloin odottaa hänelle vauvaa!

no miten sinä sitten muka osaat? Mitäs jos sinäkin vaan sanoisit, että et osaa? Ota asia puheeksi neuvolassa, jos ne neuvois jonkun ulkopuolisen auttamaan.

Marttyyri ei saa kuin paskan palkaksi, lopeta se puuha heti. Kyllä miehesikin osaa kun annat tilaisuuden, kehu kun on kehumista mutta unohda moitteet, jokainen tekee tavallaan (oma tapa ei ole ainoa oikea).

Alkuperäinen kirjoittaja THA:
Miten niin mies tekee vauvan kanssa kaiken väärin? Olisikohan nyt niin, että mies ei alun alkaenkaan ole uskaltanut huolehtia vauvasta, kun on kuitenkin saanut aina sinulta moitteita. Nyt onkin jo sitten vieraantunut vauvasta niin paljon, että todellakin mieluummin nukkuukin eri huoneessa, kun vauva itkee.

Tekee väärin esim. jos vauva ei syö heti innoissaan ensimmäistää soselusikallista, ruoka lentää roskiin kun "vauvalla ei ole nälkä", jos lähden vessaan tms. mies laittaa lapsen leikkikehään ja ei huomioi vaikka toinen itkee, jos olen vauvan nukahtamisen jälkeen illalla mennyt vaikka lenkille ja vauva herää, mies laittaa kaikki valot päälle ja alkaa leikkiä lapsen kanssa niin että saan kotiintultuani nukuttaa vauvaa tuntitolkulla uudestaan... Onhan näitä.

minusta se kuka on enemmän hoitanut vauvaa tietää kikat millä saa hänet rauhoittumaan nopemmin ym. on miehellä aika huono itsetunto jos ei kykene neuvoi ottaa vastaan!

ja turha miehen on väittää ettei ossaa,ei kukaan ole seppä syntyessään!

esim.
minun ex ei ottanut mitään neuvoi vastaan kun alkoi vihdoin joskus vuosi sitten ottaa osaa lapsen hoitoon,tuloksena on se että lapsi ei halua lähteä isän mukaan(isä on aika kylmä ihminen eikä osaa ymmärtää pientä)

mutta kaverini kyllä kuunteli mitä minulla oli sanottavaa,ja yllätys lapsi heiluttaa minulle iloisesti heiheit, jos tämä kaverini häntä hoitaa,mikä tapahtuu paljon harvemmin kuin isille meno.

Yhteistyössä