Jokaiseen kouluun tulisi palkata vähintään yksi vartija.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja zvirbulis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Eiköhän se ole yhteiskunnalta (suom. meiltä kaikilta) kannattava sijoitus tulevaisuuteemme.

Mutta kun leikkauksia tehdään muutenkin, ei uusia rahareikiä luoda. Eli peruskouluista osa maksullisiksi, joihin lastensa turvallisuudesta ja opiskelurauhasta välittävät voivat omat lapsensa maksaa. Tähänhän tämä pian menee. Muut pärjätköön sitten niissä ilmaisissa kouluissa häiriköidensä kanssa.

Siis MITÄ!?!?
VARTIJA sen takia poistamaan että ei osaa käyttäytyä??

EI HYVÄÄ PÄIVÄÄ IHMISET NYT!!!!!

Jos joku perseilee luokassa niin opettajalla on tasan tarkkaan oikeus poistaa se luokasta!

Minkä takia siitä tulee vuoden 2010 jälkeen kauhee älämölö kun vielä 1990 se oli KÄYTÄNTÖ??
Ei LAKI ole mihinkään muuttunut!

Siis MITÄ!?!?
VARTIJA sen takia poistamaan että ei osaa käyttäytyä??

EI HYVÄÄ PÄIVÄÄ IHMISET NYT!!!!!

Jos joku perseilee luokassa niin opettajalla on tasan tarkkaan oikeus poistaa se luokasta!

Minkä takia siitä tulee vuoden 2010 jälkeen kauhee älämölö kun vielä 1990 se oli KÄYTÄNTÖ??
Ei LAKI ole mihinkään muuttunut!

Kun on ne lasten oikeudet. Ei heihin saa kajota vaikka kuinka kamalasti käyttäytyisivät. Pitää kato vaan ymmärtää. Murrosikä ja kaikkea. Ja kotonakin asiat paskasti.

No joo, en halua lyödä asiaa leikiksi, monella lapsella on kotona paha olla. Mutta silloihan vaan juuri koulussa on se paikka jossa lapsi voi saada jotain auktoriteettia elämään - jos omista vanhemmista ei siihen ole. Hankala lapsi pitää saada poistaa luokasta ja sen jälkeen asiaa pitää tutkia tarkemmin ja olla yhteydessä tietenkin myös kotiin.

Eihän aikuiseltakaan tuollaista käytöstä sallita, ei sitä saisi sallia lapseltakaan. Teini-ikäisten kohdalla on turha vedota ymmärtämättömyyteen. He kyllä ymmärtää mitä tekevät - mutta kun tietävät ettei sillä ole mitää seurauksia niin mikä estää jatkamasta? Tollasen pellet valitettavasti saa "arvostusta" ikäisissään joten ei heillä ole motivaatiotakaan muuttua. Jollei heitä laiteta muuttumaan ja tehdä selväksi muillekin saman ikäiselle että tuollaista käytöstä ei sallita.

"Kun on ne lasten oikeudet"??
Mitekäs ku MINUN LAPSUUDESSANI ala-asteella rehtori roikotti korvista silleen että jalat ei osunu maahan ja huus naamapunasena että mikä mua vaivaa, ku olin vahingossa potkassu ulko-oven lasin poikki.

Ja en saanu mitään traumoja siitä. Enpä vaan sen jälkeen edes yrittäny jalalla tönästä niitä ovia auki.
Ja olen -89 vuosimallia, että en edes niin vanha.

Ja tää on yks leikki. Ihan NAURETTAVAA paapomista ja "oikeuksista" puhumista.

Koulussa auktoriteetti on OPETTAJA, jos joku perseilee niin se lentää ulos.
Sitä jatkaa niin lentää pois koulusta.
Piste.

Mutta EI... Ku ollaan niin helevetin lepsuja joka asian suhteen ja "ei saa koskea", "ei saa sanoa" , "Ei saa huomauttaa" , "Pitää kertoa asiallisesti".

Muistatteko vanhemmat ihmiset, tuliko MIELEENKÄÄN LYÖDÄ omaa opettajaa nuoruudessanne??
Mikä helvetti tässä maassa on muuttunu muutaku ihmisten ASENNE.

Yhteistyössä