Kyllä jokaisella pitää olla oikeus pitää välillä ikkunoita auki ja oleskella omalla parvekkeellaan, ilman naapurin myrkkysavuja, jotka vaarantaa toisten terveyden. Jos mä sulkeudun aina ikkunoiden ja ovien taakse enkä käytä partsia kun naapurin korsteeni tupakoi, niin en voi juur koskaan pitää täällä ikkunoita tai partsin ovia auki, tai esim. nukuttaa vauvaa parvekkeella, tai istua siinä itse.Ja, näköjään paras vinkki tupakanhajua inhoaville on tuuletusventtiilien tarkistus yms.
Ulkoa tulevat saasteet ja siitepölyt sun muut pöpöt torjuu helpoiten yksinkertaisesti pitämällä ne ikkunat kiinni
Tupakoijalle ei ole tullut mieleen, että savu nousee ylöspäin/tuulen mukana myös toisten parvekkeille? Hah hah. On ne tupakoivat aika tyhmiä, osa. Toiset tajuaa ihan luonnostaan ottaa muut huomioon tupakoidessaan.Miksihän AP ei voi sanoa sille tupakoitsijalle, että se harmittaa, kun ei voi vauvaa nukuttaa parvekkeella? Välttämättä se parvekeröökaaja ei ole edes tajunnut, että a) haluat nukuttaa vauvaa parvekkeella ja b) että se savu nousee teidän parvekkeelle.
Tämä ketju koskee nyt parveketupakointia, ellet huomannut. Jos sua häiritsee naapurin mummon koiran pippelikarvat käytävässä, niin voit perustaa asiasta oman keskustelunIhmisten jotka asuvat kaupungissa, etenkin vielä kerrostalossa, tuli ihan ensimmäisenä huomata se tosiasia että itse he ovat sinne muuttaneet. He itse ovat ostaneet tai vuokranneet kotinsa "ihmiskeskittymästä", jossa asuu erilaisia ihmisiä. Kenelläkään ei ole oikeutta vaatia siellä muita elämään kuten itse haluaisi, sillä erilaisia tapoja elää on yhtä monia, kuin asukkaita talossa. Mikään ulkopuolinen tekijä ei voi pakottaa asumaan kyseisessä ihmiskeskittymässä. Se jos sinun työpaikkasi on kivasti bussireitin varrella, lasten koulu on lähellä tai et saanut vaihtoehtoja kaupungilta - EI OLE ulkopuolinen määräävä tekijä. Sinä olet halunnut jokatapauksessa itse tehdä sen valinnan, että olet tuohon asuntoon muuttanut.
On aivan päivänselvää että pienten lasten äitiä häiritsevät mm. tupakanhaju ja iltamyöhään juhlivat nuoret. Mutta niillä nuorilla on ihan yhtäläinen oikeus häiriintyä lasten meluisista leikeistä pihalla ja joka paikassa lojuvista lastenrattaista. Naapurin mummo taas ärsyyntyy koirankarvoista rappukäytävässä ja koiranomistaja maahanmuuttajaperheen kotoa kantautuvasta suitsukkeen hajusta. Tämä ketju ei siis pääty koskaan.
Kerrostaloasukkaan olisikin hyvä noudattaa ohjetta: elä ja anna myös toisten elää. Jos naapureiden elämisestä koituva ja kokemasi haitta on kuitenkin liian suuri, tulee sinun itsesi muuttaa pois, eikä muiden. Muista että sinä muutit ihmiskeskittymään vapaaehtoisesti, joten tuota ihmiskeskittymää et voi muuttaa.
No mikähän idea tässä olisi? jokainen lihava maksaa ne veronsa ja on täten myös oikeutettu siihen terveydenhuoltoon ihan minkä tahansa syyn vuoksi. Aletaanko verottamaan myös työttömiä ja kotiäitejä kun kököttää kotona hyödyttömänä yhteiskunnalle kun joku muu maksaa ne viulut?Alkuperäinen kirjoittaja merilä kai;28302960:nyt täytyy nostaa hattua ja peesata vähän..
..terveydenhuollon menot kasvavat ja jostain on revittävä rahat. Mielestäni yksi ratkaisu voisi olla lihavuusvero. Jokainen aikunen työssäkäyvä ihminen maksaisi liikakiloistaan veroa. Esim. kun viedään työnantajalle verokortti, niin mukaan liitetään lääkärintodistus, josta selviää kuinka paljon on ylipainoa ja työnantaja verottaa sitten näistä kiloista. Kyllä tulisi pullokoille motivaatio laihduttaa. Niin..nythän toimii jo tiukka tupakkalaki. Miksei läskilaki toimisi..
No missä itse asut? Ei täällä turussa ainakaan kovin pitkään saa kaupungilla julkisesti juopotella, niin poliisisetä on heti käskemässä kaataa juomat pois tai siirtymään muualle Yöaikaan minulla ei ole tapana liikkua kaupungilla, kun en pidä kännisistä ihmisistä, päiväsaikaan en kännisiä useinkaan kaupungilla edes näe. Joskus joku pulsu on voinut nukahtaa bussikatokseen, ja sen poliisi käy aika äkkiä korjaamassa talteen tai häätämässä, kun asiasta ilmoittaa. Paljon enemmän kaupungillakin on haittaa tupakoivista, jotka tuntee esim. bussipysäkillä ihan viereen polttamaan röökiä.Öö, missä muka? Ehkä siellä sinun unelmamaailmassasi missä kukaan ei saa olla erilainen kuin sinä?