liinu.
Ja nimimerkille lol wtf (en edes tajua miksi vastaan), niin perheessä, jossa on pieniä lapsia, on ihan sama, onko lauantai-ilta vai tiistai-ilta. Jotkut asiat on vain hoidettava.
Jos mies käy neljä kertaa viikossa salilla yms harrastukset päälle,niin kyllähän ne menee lapsenkin edelle! Oletan että mies on töissä.. miksi se ei voi antaa perheelleen vapaa-iltoja?Meillä oli tänään miehen kaveri kylässä - mies tosin itse kävi salilla päivällä, joten minä pidin kaverille seuraa sen aikaa (en viitsinyt silloin alkaa kotitöitä huiskimaan). Miehen tultua kotiin hän laittoi ruokaa ja minä järjestin makuuhuoneen uuteen uskoon, kun sinne piti saada mahtumaan vauvalle kehto. Sitten lanko ja anoppi paukauttivat yllätysvisiitille ja heille pidettiin seuraa. Miehen jäljiltä jäi keittiö. Pyykkejä levittelee tuo 1v 5kk lapsi (on keksinyt pyykkikorin).
Varmasti lähtee hiihtämään. Salillakin käy 4 kertaa viikossa, se menee lähes kaiken muun edelle. Paitsi ei pojan, onneksi.
Ja ei mies aina ole tuollainen ollut. Nyt on kuulemma ollut töissä stressaavaa (aloitti vuoden alusta opiskelujen jälkeen), niin tarvitsee paljon omaa aikaa ja harrastuksia. Mä en oikein käy missään, kun liikkuminen hankalaa eikä ole kavereita täällä uudella paikkakunnalla.
ymmärrän! Nyt tuntuu pahalta kun en aina arvosta kilttiä ihanaa miestäni, hän itseasiassa tulee nukkumaankin aina kun minä menen(tosin taidetaan olla yhtä väsyneitä molemmat jo 22aikaan illalla ) aina ottaa kainaloon ja joskus jutellaan pari tuntia lähekkäin.Mutta sitä mieltä olen, että mun edelle sali menee. Ei meillä ole yhteistä aikaa. Ja iltaisin jos onkin, mies ei jaksa, kun mulla on ollut vaikea sopeutua muuttoon ja raskaus aiheuttaa omat olonsa, niin mies "ei jaksaisi aina jauhaa" mun asioista
Älä yritä jutella silloin kun toinen on väsynyt. Ei siitä silloin tule mitään, ja niin kuin olet huomannut, sullekin tulee vain paha mieli kun toinen vaan nukkuu kun sulla olisi tärkeää asiaa.Ja mies on kyllä tosi väsynyt kanssa töistään, niin jos alan sängyssä illalla jutella, niin saattaa nukahtaa. Se sitten loukkaa mua ihan hirveästi tietenkin, joten en viitsi aina edes yrittää.
Tiedän kyllä tunteesi(olen joskus joutunut kokemaan tuota että toinen alkaa vain nukkua, se loukkais hirveästi,mutta turhaan, kun kyse ei ollut siitä että mies ei välittäisi,vaan mies ei osannut,ei kyennyt ja pakeni koko hankalaa tialnnetta/hankalia tunteita).Musta tuntuu, ettei miestä enää jaksa kiinnostaa mun asiat, kun kuulemma en pääse niistä ongelmista yli enkä ympäri. Käyn kyllä terapiassa, mutta en enää uskalla uskoutua kotona, kun aina saa kuulla, että aina jauhan samoista ongelmista. Ja mies on kyllä tosi väsynyt kanssa töistään, niin jos alan sängyssä illalla jutella, niin saattaa nukahtaa. Se sitten loukkaa mua ihan hirveästi tietenkin, joten en viitsi aina edes yrittää.
Aikuisten planeetalla? Toki jos 25-vuotiaalla miehellä on toinen lapsi jo tulossa, niin tuollaisiahan ne tuppaavat silloin olemaan; käyvät edelleen riennoissa entiseen malliin ja varmaan elävät pleikan peluulla ja kaljoittelulla kavereiden kera. Ja vaimot leikkii kotia. Nämä perheet on kyllä niiiin nähty.
Millä planeetalla nämä tällaisten kommenttien kirjoittajat elävät?
Mutta kun ne lapset on niiiiin ihania ja pesänrakennusvietti on naisella niin kova ettei siinä huumassa paljon ajatella. Sitten kun ne lapset vihdoin saadaan niin ollaan täällä palstalla rääkymässä kun on niiiiiin rankkaa ja kun mies ei olekaan yhtään innostunut paskavaipoista ja vaimon käskyläisenä kotona olemisesta.Semmoista se on kun pukkaa jo toista lasta noin nuorelle. Ymmärrättekö te mammat ja wannabe-äidit ollenkaan että miehet useimmiten kypsyy isyyteen valmiiksi vasta kolmenkympin kieppeillä, monet vasta sen jälkeenkin. Ja tähän on turha tulla urputtamaan että kyllä minun mieheni oli vastuullisempi sen ja sen ikäisenä, osa miehistä nyt vaan pakon edessä täyttää velvoitteensa, mutta jos heiltä ois kysytty omaa mielipidettä, eivät olisi halunneet vapaaehtoisesti isiksi alle 25-vuotiaina. Tämä ap:n reppana on jo kahden lapsen isä tuon ikäisenä. Malttakaa naiset mielene siihen asti että molemmat on kypsiä lapsen tuloon, tai ottakaa itseänne venhempi mies jos pitää parikymppisenä pamahtaa paksuksi joka tapauksessa.