Mulla ei ole omakohtaista kokemusta tästä aiheesta, mutta maalaisjärjellä ajateltuna jos ihminen on niin uupunut ettei jaksa kertakaikkiaan nousta sängystä niin ap:n oisi tärkeää tehdä selväksi, että toinen saa levätä, ei tartte huolehtia, ap ja lapset pärjää sen aikaa kyllä. Muuten miehellä on huono omatunto siitä että hän ei jaksa. Se on helvetin rankkaa, tottakai, mutta jos haluat miehen kuntoon ja osallistumaan perhe-elämään tuet häntä täysillä.
Kun mies saa pahimman uupumuksen levättyä pois hän jaksaa vähän kerrallaan taas osallistua ja touhuta lasten kanssa. Tärkeintä on, että sekä sinä että lapset jaksatte tehdä selväksi että rakastatte ja tuette, iloitsette muehen pienistäkin edistymisistä.
Voimia ja tsemppiä teille kaikille!