Mites te köyhät äidit hemmottelette itseänne?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "paula"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En nyt köyhä ole, mutta suurin osa rahoistani menee laskujen jälkeen ihan lasten harrastuksiin, vaatteisiin ym. ja itselleni en hirveästi raski ostaa mitään.

Itse hemmottelen itseäni ihan vain nettishoppailemalla halpisliikkeissä esim. HM, ellos, ostan jotain kivaa hajuvettä tai korun.

[QUOTE="paula";28275530]Ei ole mikään aprillipila. Haluaisin vain tietää miten voi halvalla hemmotella itseään?[/QUOTE]

Mistä tulee ajatus, että itsensä hemmottelemiseen tarvitaan paljon rahaa?

Voin myös tarvittaessa laulaa, tällä en tosin taida hemmotella muita.

Mäkin hemmottelisin lapsia laulamalla, mutta ne käskee aina mun lopettaa. Sen sijaan mun ensiluokkaiset vitsit uppoaa aika hyvin noihin alle kouluikäisiin.

Itseäni hemmottelen esimerkiksi syömällä jotain hyvää kun lapset nukkuu, sisustamalla (edullisesti tai ilmaiseksi), puhumalla ystävän kanssa maratonpuhelun vaikka pitäisi tehdä jotain ihan muuta. Teen kasvonaamioita keittiön kaappien sisällöstä, tai katson areenasta luontofilmejä (kun lapset nukkuu, niistä kuuleekin jotain..).

[QUOTE="paula";28275542]Aika monet tuntuu hemmottelevan itseään ostamalla kaikkea kallista siltä se ainakin tuntuu.[/QUOTE]

Ketä ne "aika monet" on? Mä luulen että suurin osa suomalaisnaisista hemmottelee itseään ihan jollain muulla kuin merkkilaukulla tai kalliilla vaatteilla.

Mä en ole köyhä ja ostelen merkkilaukkuja yms, mutta en mä ole ajatellut asiaa hemmotteluna. Käyttöön mä niitä kamppeita ostelen. Hemmottelen itseäni omalla ajalla, nettisurffailulla ja simpukkasuklaalla. Ja näin varmaan tekisin köyhänäkin.

Hassua, mutta itse en koe laukkujen tai vaatteidenkaan ostamista itseni hemmotteluksi. Ostan niitä tarpeeseen. Mutta laskettaiskohan hemmotteluksi sitten vaikka hyvät kirjat ja elokuvat, suklaa tai karkit, lempiruoka, matkat, taidenäyttelyt tai museot, uiminen, pitkään nukkuminen tai päiväunet, kahvilassa käyminen.... Näitä itse teen, näistä nautin. Laukkujen ostosta en saa mitään nautintoa, oli sitten rahaa tai ei. Mutta nämähän riippuu siitäkin, mistä kukin tykkää. Ehkä, jos ei nauti vaikka kulttuurista, on hemmottelukeinona sitten shoppailu.

[QUOTE="alma";28275553]Ja miksi sä hyökkäät toisten kimppuun:/ ap halus vaan vinkkejä miten muut hemmottelee itseään vähällä rahalla. Kyllähän se on päivän selvä asia et jos rahaa enemmän niin saa myös enemmän![/QUOTE]

hyökkää? Minusta se oli ihan vaan kysymys...

• Tykkää
Reactions: Eedla
[QUOTE="alma";28275553]Ja miksi sä hyökkäät toisten kimppuun:/ ap halus vaan vinkkejä miten muut hemmottelee itseään vähällä rahalla. Kyllähän se on päivän selvä asia et jos rahaa enemmän niin saa myös enemmän![/QUOTE]

En mä hyökkää kenenkään kimppuun vaan ajattelin vaan suoda ap:lle sen ajatuksen ja näkökulman että hemmotella voi itseään ja muita hyvinkin pienellä rahamäärällä tai jopa ihan ilman rahaa. Että elämä ei oo sitä että mitä enemmän rahaa -> sitä onnellisempaa on. Jotenkin vaan tulee monesti se tunne, että ns. köyhät (jos Suomessa köyhiä oikeesti nyt ees onkaan) kuvittelee että joku kallis laukku tai paita ois jotain hirveän ihanaa itsensä hemmottelua. No, ehkä se joillekin onkin, mutta itsestäni taas tuntuu että enemmänkin ne köyhät ja pienituloiset pitää sellaisia hemmotteluna ja ne oikeasti rikkaat taas löytävät hemmottelukohteet ihan muualta kuin kalliista asioista.

• Tykkää
Reactions: BootyPeppi
En mä hyökkää kenenkään kimppuun vaan ajattelin vaan suoda ap:lle sen ajatuksen ja näkökulman että hemmotella voi itseään ja muita hyvinkin pienellä rahamäärällä tai jopa ihan ilman rahaa. Että elämä ei oo sitä että mitä enemmän rahaa -> sitä onnellisempaa on. Jotenkin vaan tulee monesti se tunne, että ns. köyhät (jos Suomessa köyhiä oikeesti nyt ees onkaan) kuvittelee että joku kallis laukku tai paita ois jotain hirveän ihanaa itsensä hemmottelua. No, ehkä se joillekin onkin, mutta itsestäni taas tuntuu että enemmänkin ne köyhät ja pienituloiset pitää sellaisia hemmotteluna ja ne oikeasti rikkaat taas löytävät hemmottelukohteet ihan muualta kuin kalliista asioista.

Kyllä suomessakin köyhiä on. Esim meidän tilanteessa toinen sairastui vakavasti ja jäi lainoja maksettavaksi. Nyt sitten toimeentulotuella eletään ja siitä lainoja lyhennetään. Ja ku puoliso sairastaa ja itse koitat arjesta selvitä. Ihana olis joskus jos sattuu yksin kauppaan lähtemään, mennä esim kahvilaan. Mut tietää että jos menet niin loppukuusta ei ole rahaa. Niin kyllä sillä rahalla itseään voi hemmotella :)

Vaikka olisi varaa, en osta merkkilaukkuja enkä merkkivaatteita. Ostan alennuksesta ja poistomyynneistä, kun tulee hyviä löytöjä, ja olen saanut paljon kehuja näistä löydöistäni.

Parasta hemmottelua minulle on, kun saan olla tyhjässä talossa ja lukea kirjaa, juoda kahvia tai vain olla yksin.

Mulle tulee mieleen tuosta rahan tuhlauksesta lähinnä lahjonta. Hemmottelu on sitten jotakin aivan muuta. Tavaraa ostetaan tarpeeseen, tai pahaan oloon. Henmmottelu on sitä että saa itselleen ja/tai läheisilleen hyvän olon eikä se yleensä maksa mitään, tai maksaa hyvin vähän.
Saunominen voi olla hemmottelua. Tyttöjen ilta voi olla hemmottelua. Että saa nukkua pitkään on todella suurinta hemmottelua :) Lapsi hemmottelee minua usein kertomalla miten olen paras äiti, lämmittää sydäntä <3
Itse olen nyt pääsiäisenä lahjonut lapseni pääsiäismunilla, en koe sitä hemmotteluna. Johtuu varmaan siitä että ne pääsiäismunat ilmestyy ainoastaan jos lapsi käyttäytyy hyvin ja tottelee :D

Juon kaljaa.

No ei. Huijasin. Sekoittelen kotona erilaisia öljyhoitoja hiuksilleni (joskus ihan vaan öljyä, joskus sekoitan tavalliseen halpaan silikonittomaan hoitoaineeseen). Saatan tehdä käsille jonkin kuorinnan öljyllä ja suolalla, ja sitten on pehmeät kädet. Kaikkea tuollaista. Joskus meikkaan itseni kauniiksi ja pukeudun hetkeksi kauniisiin vaatteisiin, kun olen yksin kotona.

Musiikin kuunteleminen kuulokkeilla silmät kiinni on mulle kanssa yksi tapa hemmotella itseäni. Uppoudun siihen aivan täysin.

Yhteistyössä