Kipeä etävanhempi ja tapaamisvuoro

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja oksunen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ainoa asia joka mua tässä jutussa koskettaa on se 7-vuotias lapsi jota kukaan ei halua ottaa luokseen Pääsiäisenä. :(

Ei hirveästi muita mielipiteitä...

Tai jos nyt avaan sanaisen arkkuni niin voisin todeta että itse ottaisin lapsen luokseni vaikka olisinkin sairas jos isä olisi niin typerä ettei haluaisi häntä ottaa matkalle mukaan.
Ja isänä en missään nimessä veisi lastani sairaan äidin luokse saiarstumaan ja kantamaan saman pöpön vielä pienelle vauvallekin...
Ja muutenkin, vaikka oltaisiin minne menossa niin eiköhän se ole kivempaa lapselle olla mukana juhlissa ja menoissa kuin olla kotona sairaan äidin kanssa..:?

Hyvää Pääisiäistä vaan kaikille. **ttu.

Täysin samaa mieltä. Aloittajan asemassa konttaisin suihkuun pesulle (desinfioitavaksi) ja sitten alkaisin ryömimään pitkin asuntoa desinfiointiaineen kanssa ja yrittäisin saada pinnat, ovenkahvat jne. putsattua niin, ettei lapsi niistä sairastuisi. Tämän jälkeen yrittäisin saada jonkun käymään kaupassa hakemassa lapselle herkkuja ja vaikka leffoja tai kirjoja viihdykkeeksi.

Loppupelissä oksennustauti kestää yleensä 2 - 48 tuntia, eli koko pääsiäinen on vielä kivaa aikaa yhdessä, mikäli lapsi onnistuu tartunnan välttämään.

No hoitaa ne muutkin lapsensa sairaana.
Ja vaikka kuinka olis 2 vanhempaa, niin monesti se hoito vaan silti jää sen sairaan äidin kontolle.
Noin iso ei edes tarvi jatkuvaa valvontaa.
Ja kyllä se oksentelu yleensä menee aika äkkiä ohi, vai kuin pitkiä oksutauteja te sairastatte?
Tietysti yrittäisin vielä isälle sanoa, että haluatko ihan tosissaan, että lapsi tartuttaa sen sitten teille ja vauvalle, mutta jos ei passaa ottaa mukaan, niin ei sitten.
Mihinkään mummoloihin en lasta laittaisi.

[QUOTE="argh";28260345]Hengitä välillä.

Se nyt on aivan sama, kumpaa sukupuolta tässä tapauksessa aikuiset ovat, käytös on silti täysin typerää. Kukaan ei ajattele lapsen puolesta eikä sitä, miltä lapsesta tuntuu kun kukaan ei häntä halua. Lähivanhempi käyttäytyy typerästi, aivan sama onko hän mies vai nainen.[/QUOTE]

Höpö höpö, tämä on niin nähty palstalla ;)
Jos kyse olisi etä isästä haukkuisi mammat kilvan kuinka isän vuoro kuinka isän pitää hankkia hoitaja sillä onhan äidillä NYT menoa.
Vaan nyt kerrankin kun asia on käänteisesti on taas palstamammoilla sympatia vain ja ainoasteen etä äidin puolilla, oli äiti kummin vaan niin aina sitä äitiä ymmärretään.

[QUOTE="vieras";28260371]Täysin samaa mieltä. Aloittajan asemassa konttaisin suihkuun pesulle (desinfioitavaksi) ja sitten alkaisin ryömimään pitkin asuntoa desinfiointiaineen kanssa ja yrittäisin saada pinnat, ovenkahvat jne. putsattua niin, ettei lapsi niistä sairastuisi. Tämän jälkeen yrittäisin saada jonkun käymään kaupassa hakemassa lapselle herkkuja ja vaikka leffoja tai kirjoja viihdykkeeksi.

Loppupelissä oksennustauti kestää yleensä 2 - 48 tuntia, eli koko pääsiäinen on vielä kivaa aikaa yhdessä, mikäli lapsi onnistuu tartunnan välttämään.[/QUOTE]

Voi jeesus. Miksei se isä raahaudu perse ruvella sinne juhliinsa vetäen vaivalloisesti perässään akkaansa, vauvaansa ja 7-vuotiasta lastaan?

[QUOTE="vieras";28260371]Täysin samaa mieltä. Aloittajan asemassa konttaisin suihkuun pesulle (desinfioitavaksi) ja sitten alkaisin ryömimään pitkin asuntoa desinfiointiaineen kanssa ja yrittäisin saada pinnat, ovenkahvat jne. putsattua niin, ettei lapsi niistä sairastuisi. Tämän jälkeen yrittäisin saada jonkun käymään kaupassa hakemassa lapselle herkkuja ja vaikka leffoja tai kirjoja viihdykkeeksi.

Loppupelissä oksennustauti kestää yleensä 2 - 48 tuntia, eli koko pääsiäinen on vielä kivaa aikaa yhdessä, mikäli lapsi onnistuu tartunnan välttämään.[/QUOTE]

Pakko vielä jatkaa:
:laugh: :laugh: :laugh:

Voi jeesus. Miksei se isä raahaudu perse ruvella sinne juhliinsa vetäen vaivalloisesti perässään akkaansa, vauvaansa ja 7-vuotiasta lastaan?

Mutta mitä tehdä jos se isä ei halua raahata persus ruvella matkalle ja raahata akkaansa ja kersojaan mukanaan? Kostetaanko lapselle? No tietenkin. Ihan vaan vaikka Pääsiäisen kunniaksi.

Kauheen surullista lapsen puolesta. En voi kyllä tuota isää käsittää yhtään, mulle ei tulis mieleenkään lähettää lapsia etävanhemman luo hakemaan vatsatautia :(
Voisko ne isovanhemmat hakea lapsen isältään?
Koitahan parantua ap!

Mutta mitä tehdä jos se isä ei halua raahata persus ruvella matkalle ja raahata akkaansa ja kersojaan mukanaan? Kostetaanko lapselle? No tietenkin. Ihan vaan vaikka Pääsiäisen kunniaksi.

Hienosti ymmärretty (lue: huonosti, koska olen sarkastinen).
Rautalangasta: Äiti ajattelee tässä lapsen parasta, isä ei. Jonkun vastaajan mukaan äidin pitäisi viimeisin voimin oikeen ryömien desinfioida koti kuntoon, jotta lapsi voi tulla. Isä taas huitelisi pitkin pitäjiä vailla vastuuta, terveenä. Ymmärsitkö?

Onko lähivanhempi "typerä" esimerkiksi siinäkin tapauksessa, että hänellä on itselleen. vaimolle ja vauvalle varattuna esim. lentomatka pääsiäiseksi? Ei taida enää olla mahdollista hankkia seitsenvuotiaalle paikkaa koneesta, ja aika karua perua ehkä pitkäänkin suunniteltu pääsiäismatka.

Siitä olen kyllä samaa mieltä, että lähivanhemman olisi kohteliasta viedä lapsi isovanhemmille, jos aloittaja itse ei lasta pyhiksi halua.

Onko lähivanhempi "typerä" esimerkiksi siinäkin tapauksessa, että hänellä on itselleen. vaimolle ja vauvalle varattuna esim. lentomatka pääsiäiseksi? Ei taida enää olla mahdollista hankkia seitsenvuotiaalle paikkaa koneesta, ja aika karua perua ehkä pitkäänkin suunniteltu pääsiäismatka.

Siitä olen kyllä samaa mieltä, että lähivanhemman olisi kohteliasta viedä lapsi isovanhemmille, jos aloittaja itse ei lasta pyhiksi halua.

Ei toki, mutta jos mahdollisuus on muuttaa omia suunnitelmiaan pikkasen niin turhaa on sairastuttaa ketään. Jos ei, niin ehkä isovanhemmat voivat auttaa ettei lapsen tarvitsisi sairastua tai sitten lapsen on mentävä etävanhemmalleen sairastumisenkin uhalla.

Rautalangasta: Äiti ajattelee tässä lapsen parasta, isä ei. Jonkun vastaajan mukaan äidin pitäisi viimeisin voimin oikeen ryömien desinfioida koti kuntoon, jotta lapsi voi tulla. Isä taas huitelisi pitkin pitäjiä vailla vastuuta, terveenä. Ymmärsitkö?

Oletko hieman yksinkertainen? Eikös tässä juuri ole useamman vastaajan näppikseltä todettu, että isän todellakin PITÄISI pitää lapsi luonaan joko kotona tai ottaa reissuun mukaan??? Ja tämä juuri olisi lapsen etu? Huono siinä on kuitenkin parkua, että "pitäisi", jos isä pitää puusilmäisesti tapaamissopimuksesta kiinni. Ymmärsitkö?

Taidat olla aloittaja itse, sillä tulkitset nyt muiden kirjoituksia melko asenteellisesti, etkä oikein tunnu ymmärtävän kirjoitettuja vastauksia. Lähes kaikkihan täällä ovat vastanneet, että lapsen ei ole hyvä mennä saamaan tartuntaa etävanhemman luokse ja että isä toimii tässä nyt ajattelemattomasti.

No hitto vie, ap:lla nyt vaan on kyse tästä yhdestä kerrasta nyt, mikä hemmetin järki siinä on alkaa hulluna tappelemaan. Tai tietysti joistain jätetyistä ämmistä on kiva torpetoida isin reissut.
Jos järkipuhe ei mene ukolle perille, niin onhan se selvä, että sitten otetaan lapsi. Ja jos mies saa oppia kantapään kautta, kun kohta muu perhe on sairas, niin mikäs sen parempi.
Vaikka isä olisi kuinka ajattelematon, niin se nyt sit vaan on.

Ymmärsin kyllä. Mutta oikeasti mitä tehdä JOS isä ei halua. Itse äitinä ottaisin lapsen luokseni. Vaikka olisinkin sairaana. Todella kurjaa jos isä on niin ----- ettei voi joustaa ja kokee oman lapsensa taakaksi/esteeksi/vaivaksi... mutta mitäpä siiä vanhempana tekemään. Kaikkeni tekisin, että lapsi ei kokisi olevansa ei toivottu jtai kuin joku pallo jota pompotellaan edes takaisin paikasta toiseen... Kukapa ei olisi valmis oman lapsensa vuoksi joustamaan ja venymään...? Vaikka joutuisi vähän pesemään ovenkahvoja sairaana..?

Etävanhemman vuoro hoitaa, jos ei sovi etälle ja lähillä menoja on tämä ainoasteen etävanhemman homma hankkia omalla hoitovuorollaan hoitaja lapselle

Yhteistyössä