Äiti jätti vastasyntyneen parkkipaikalle autoon ja lähti ostoksille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lapsiensin_
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Neiti";28253411]No en kyllä käynyt pikkuvauva-aikaan suihkussa, jos isä ei ollut paikalla. Vessaan mennessä pidin oven auki ja katsekontaktin vauvassa. Ruokaa kun tein, vauva oli sitterissä keittiössä. Nukuimme samassa huoneessa. Jos vauva nukkui n. 5 metrin päässä partsilla päikkäreitä, oli itkuhälytin. Enkä todella jättäisi vauvaa autoon.

En edes koe olevani mitenkään hysteerinen vanhempi, nyt vasta koin ahaa-elämyksen, että toisinkin voi asian ajatella.[/QUOTE]

Mikset käynyt suihkussa jos mies ei ollut kotona?

Mulla on aina itkari mukana jos meen suihkuun kun poika on nukkumassa (vaikka eipä tuolla oo koskaan ollut tapana heräillä heti nukkumaanmenon jälkeen). Jos on hereillä, istuu poika syöttötuolissa kylppärin ovensuussa.

En itse jättäis autoon ihan sen takia, että jos itselle sattuisi jotain kaupassa (esim. liukastuisi ja lähtis taju) niin kukaan ei tajuis että vauva on yksin autossa. jos roskia on viemässä ja pihalla liukastuu nii naapurit kyllä tietävät. Mielestäni ne roskat kyllä usein voi odottaa sitä vaunulenkkiä tms muutenkin. nyt 3,5v uskallan jättää pikkuhetkeksi jos kipasen maitoa.

Mä en uskalla meidän 10kk ikäistä jättää autoon, ellen ole ihan vieressä. Oon lukenut yhden suomalaisen kirjan, jossa perheen pieni poika kuolee kun jää loukkuun palavaan autoon. Ja kyseessä on siis pojan isän kirjoittama kirja, eli ei ole mitään fiktiota.

Eikö tähän pohjautuen tehty elokuvakin? Siis lapsi oli hetkeksi jätetty yksin autoon, johon oli tullut mekaaninen vika ja auto oli syttynyt palamaan. Lapsi ei saanut lukkoja auki eikä vanhemmat päässeet pelastamaan lasta palavasta autosta. :(

Mullekin se kaikkein painavin syy sille, etten jättäisi lasta (varsinkaan kaukaloon vyötettyä avutonta vauvaa) yksin autoon on se, että niihin autoihin voi tulla mekaanisia vikoja, voivat syttyä palamaan tms. Samoin en jätä lasta nukkuvanakaan yksin kotiin lyhyeksikään aikaa: mahdollisen tulipalon tms. onnettomuuden sattuessa mun voi olla mahdotonta auttaa lastani, jos en pääse edes asuntoon takaisin sisälle.

En itse jättäis autoon ihan sen takia, että jos itselle sattuisi jotain kaupassa (esim. liukastuisi ja lähtis taju) niin kukaan ei tajuis että vauva on yksin autossa. jos roskia on viemässä ja pihalla liukastuu nii naapurit kyllä tietävät. Mielestäni ne roskat kyllä usein voi odottaa sitä vaunulenkkiä tms muutenkin. nyt 3,5v uskallan jättää pikkuhetkeksi jos kipasen maitoa.

Tolla logiikalla sun pitäisi aina olla omalla pihalla, kun miehesi ei ole kotona. Ainakaan et voi nousta tuolille, kulkea rappusia, käyttää sähkölaitteita, käydä suihkussa jne., koska kukaanhan ei tiedä, että sinulle on sattunut jotain ja lapsesi on yksin sinun ollessa pökertyneenä. Parasta siis olla omassa pihassa koko päivän siltä varalta, että naapuri näkee, jos sinulle sattuu jotain ja tietää pelastaa lapsesi.

Eiköhän aika nopeasti se huutava vauvakin siellä autossa kiinnitä jonkun huomion, jos sinulle kaupan sisällä jotain sattuisi. Ellet siis autoa parkkeeraa johonkin kauaksi muista autoista.

Yhteistyössä