Mies jätti 4,5v yksin autoon kaupassakäynnin ajaksi,

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "..."
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";24124988]Voihan siellä asunnossakin tapahtua mitä vaan, tulla oikosulku, syttyä tulipalo, lapsi kiivetä ja pudota... kauhukuvia kyllä riittää, jos oikein yrittää...[/QUOTE]

Voi toki, mutta roskien viennin aikana tuskin kauhean paljoa ehtii tapahtua. Ja koti on kuitenkin niin jokapäiväinen juttu lapselle, että harvemin siellä lyhyessä ajassa villiintyy temppuilemaan. Turvallisempia asunnot noin yleisesti ottaen on kuin autot. Parempihan se ois pitää 4-vuotiaat vielä aikuisen valvonnassa koko ajan.

no huh. Kyllä mulla poika jo alle 3v:nä odotti sievästi autossa kun kävin esim apteekissa, kioskilla tms. Jos on enemmän ostettavaa, niin sitten otan pojan mukaan. Niin ja joka päivä olen jättänyt hetkeksi yksinään (iästä välittämättä) kun käväsen tupakilla pihalla :D Ihme vouhotusta!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras myös;24125012:
Voi toki, mutta roskien viennin aikana tuskin kauhean paljoa ehtii tapahtua. Ja koti on kuitenkin niin jokapäiväinen juttu lapselle, että harvemin siellä lyhyessä ajassa villiintyy temppuilemaan. Turvallisempia asunnot noin yleisesti ottaen on kuin autot. Parempihan se ois pitää 4-vuotiaat vielä aikuisen valvonnassa koko ajan.

Onks sulla kaikki laitteet kiinni sen aikaa, että käyt viemään roskat, jos lapsi jää yksin kotiin siksi aikaa? Jos tv syttyy palaan, niin se on sekunneista kiinni, että myrkylliset kaasut leviää huoneistoon ja tappaa. Meidän tutulla räjähti vanhan mallinen putkitelkkari (joita varmaan löytyy vielä monesta kodista) ja tv-ruudun lasin palasia oli vastapäisessä seinässä pystyssä. Jos joku ois ollu huoneessa, saati istunu sohvalla, niin aika pahaa jälkeä ois tullu. Että ihan mitä vaan voi tapahtua.

Kyllä mä olen jättänyt pikkukaupan eteen 3,5 ja 1,5 v siksi aikaa että olen juossut hakemassa maitopurkin. Eli parin minuutin ajan, en sen kauemmaksi. Isommassa kaupassa en. Ja samat lapset ovat olleet sen aikaa kotonakin kun haen postin tai vien roskat tms. Ainoa mikä tossa hämmästyttää on ettei lapsi ollut istuimessa.

Aina voi jotain sattua. Leikkikentän vieressä oleva puu voi kaatua ja lapsi voi jäädä alle. Kuski voi menettää auton hallinnan ja auto syöksyä jalkakäytävälle. Mopo voi tulla kolmion takaa päälle. Jääkiekko voi lentää katsomoon ja osua naamaan. Kun lapsi on potalla se voi kesken kaiken keksiä maistaa omia tuotoksiaan. Mutta jos joka ainoaa vaaraa alkaa pelätä niin eihän siitä mitään tule. Terve järki mukaan.

No jo on taas vauhkoomista!!

Huh, mulla hajoais pää jos noin rankasti ottaisin omat saati sitten naapurin isän tekemiset! Siinä vaiheessa, jos lapsi on oikeasti pitkän ajan yksin, huolestuisin, mutta kun kyse on muutamista minuuteista..

Jätän itsekin joskus 3v ja 7v hetkeksi autoon jos käyn kaupassa (s-market eli keskisuuri kauppa) jotain pientä hakemassa, samoin jäävät keskenään kotiin jos vien roskat tms. Eikä kukaan ole vielä sossulle meistä soittanut :D

Meillä todellakin jää lapset (4, 2 ja 1v) autoon siksi aikaa jos haen jotain kaupasta pikaisesti meidän pikkukylässä. Vyöt kiinni, ovet lukittuina. Isommassa kaupungissa en uskaltaisi jättää. Samoin 4v ja 2v ovat keskenään pihalla, ikkunasta seuraan tekemisiä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras myös;24124958:
Asuntoon jättämisessä ei mitään, mutta oikeesti autohan voi syttyä vaikka palamaan eikä lapsi pääse sieltä ulos jos ovet on lapsilukossa. Tai jos ei ole lapsilukossa, niin lapsi voi alkaa pelleillä autossa, saada käsijarrun ja vaihteen pois päältä jolloin auto voi lähteä valumaan liikkeelle. Tai lapsi saakin päähänsä lähteä ulos autosta ja seikkailla ties minne.

Sen haluaisin kyllä nähdä, kun 4-vuotias saa vaihteen pois päältä. Toki jotkut ovat niin hölmöjä, etteivät laita vaihdetta päälle vaan luottavat pelkkään käsijarruun...