vauva yksin autossa shoppilun ajan ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mOm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
En jättäisi. Täälläpäin ainakin saa olla tarkkana jo siellä kaupassa että ei vauva katoo kärryistä! Viime viikolla näin oli käynyt eräässä kaupassa mutta onneksi vartijat toimi nopeasti ja kaupan ovet laitettiin lukkoon. Ja vauva löyty 2 venäläisen naisen laukusta!

Huuuuuiii kamala!!!!!!!!!!
Asutteko te jossain itärajan tuntumassa?

Ei asuta vaan länsisuomessa

Apua, missä päin Länsi-Suomea tällaista on tapahtunut? Itse asun Raumalla ja siksi kysyn.

No en jättäisi. Kerran tuo toiseksi vanhin jäi autoon hetkeksi, kun käväisin kaupassa ja kun tulin takaisin huusi varashälytin ihan täysillä :ashamed: .
Siinä on se juttu, kun auton ovet oli lukossa ja sisällä joku liikkui, hälyttimet meni päälle. Poika istui paikallaan suu auki, kun auto huusi :( . Enkä ollut siis poissa, kun pari minuuttia.

Mun kaveri kerran ehdotti kun oltiin vaunuilemassa ja lapset nukku rattaissa et käydään vaan kaupassa (tosi pieni "kyläkauppa" vaikka kaupungissa muuten asutaankin mut rauhallisella alueella) ei nää rattaat mihkään karkaa. Totesin sit vaan et ei rattaista niin väliä vaik joku pölliski mut lastani en kaupan eteen yksin jätä nukkumaan. Niimpä sit ehdotin kaverille et jospa käytäs vuorotellen ja totes sit itekkin et ehkä se tosiaan on varmempaa niin.
Toisessa kaverissa ihmettelen sitä et ku hänellä on 1,5v ja 4v lapset niin saattaa käydä hakemassa kaupasta maitoa tms ja jättää lapset siks aikaa kahestaan autoon. Ite en jättäs enkä tossakaan niin paljoo ihmettelis jos ois vaan se nuorempi mut 4v saa jo turvaistuimen vyöt auki ja sehän voi yhtäkkiä saada päähänsä et lähtee jalottelee jos näkee jonku kivan jutun... ton ikäset kun jo osaa keksiä kaikkia konnuuksia.

En jättäis. Kerran jätin 1,8v poijan autoon vartoomaan kun kävin hakee parkkilipukkeen, ja että sen jälkeen lähdemme yhdessä ostoksille, ni tämä huusi ku syötävä ku luulin että hänet sinne heitän. Joten ei, enkä muutenkaan jättäisi.

Jahas... no mä oon sitten vissiin vastuuton. Oon kotosin pienestä kunnasta jossa todellakin kaikki tuntee toisensa. Kukaan ei siellä mene vaunujen kanssa kauppaan vaan lapset jätetään, siis nukkuvat, aina vaunuihin ulkopuolelle. Jos herävät niin aina tulee joku sanomaan.
Kun sain ite lapsia niin asuttiin täällä etelä-SUomessa ja kauppaan mennessä jätin tietty nukkuvan vauvan ulkopuolelle... Myyjä sano mulle, ettei kyllä kannattas jättää. Kävin nolona noukkimassa muksun mukaan. Ei ollu tullu mieleenkään että joku sen vois viedä.
Mutta autoon jätän/olen jättänyt useat kerrat lapset nukkumaan. Siis jos käyn esim. lähikaupassa. Jos meen isoon markettiin ja tiiän että kestää kauan niin herätän lapsen/t. Hereillä en jätä heitä autoon.
Jos lapsi nukahtaa matkalla kauppaan niin en todellakaan ala sitä repimään väsyneenä ja kiukkunsena hereille ja kaupan kärryyn. Nukkukoon rauhassa. Ja jos mä rupeisin pelkäämään että törmääkö autoon sillä välin joku ja varastaako sen joku niin en mä vois edes kotoo lähteä. Yhtälailla vanhemmat lapset voi rynnätä auton alle matkalla siitä autolta kaupan ovelle kun mä retuutan vauvaa enkä voi niitä pitää kädestä. Muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta lapset on aina nukkunu kun mä tuun takasin.
Niin ja vielä, kesällä en jätä koskaan lapsia autoon edes nukkuvina. Muttei ne juuri nukahdakaan kun sillon on niin kuuma.

Turussa olin todistamassa R-kioskin edessä,kun äiti jätti vauvan vaunuihin ulkopuolelle niin yks laitapuolenkulkija nappas ne vaunut ja lähti juoksemaan.Onneksi yksi mies lähti sen perään ja maastotti sen ja soitimme poliisit!

Turussa ilmeisesti sattuu,nimittäin tuttavaperheen äiti jätti 23vuotta sitten (!!) lapsen auton takapenkille nukkumaan ja käväsi kaupassa.Tällävälin auto oli varastettu!!
Kahden tunnin kuluttua poliisit löysivät auton satamasta ja lapsi takapenkillä itkemässä!:(

Meillä 8 kk ja 2 v lapset. Kun mennään kauppaan (=prismaan) niin joudun siellä tietysti ottaa ne sisäruskärryt. Nyt vain on niin, että lahdessa prisman edessa on pari kälyistä lapsiparkkia jotka yleensä aina täynnä. Ja nämä sisaruskärryt luonnollisesti on prisman sisällä. Menomatkalla ei tietenkään ole ongelmaa kun ei ole ostoksia. Mutta marketista ulos tullessa koko kärry on täynnä ostoksia eli vien kärryt auton viereen, puran lastin ja laitan lapset autoon. Sitten joudun viemään sisaruskärryt takaisin sisälle ja jättämään lapset autoon, huonolla tuurilla jopa hyvin kauas jos lapsiparkit on täynnä. Sisaruskärryjä ei voi palauttaa ulos vaan ne on todellakin vietävä sisälle. Joskus olen kärrännyt lapsetkin edestakasin mutta sillon ne on jo yleensä nin kiukkusia että huutaa suoraahuutoa.
Joka kerta kun käyn Lahden prismassa niin jaksaa veetuttaa tämä systeemi. Ei luulisi olevan liian vaikeata järjestää pihalle myös lastenkärryjen palautuspaikka:(

Kyllä jätän, mutta mulla onkin helppo elämä :D Itse en henkilökohtaisesti ymmärrä, miksi se nukkuva vauva pitää raahata mukaan jos sen jo legendaariseksi tulleen maitopurkin käy ostamassa. Mutta jos sen kerran tekee ja siitä seuraa jotain pahaa, niin en varmaan itsekään niin uskaltaisi tehdä. Mutta jos takana on 100 kertaa jolloin lapsi tai lapset ovat olleet autossa eikä yhtään kertaa ole itkua tullut, autokaan ei ole syttynyt palamaan, eikä edes autoa ole varastettu, niin turvallisin mielin uskallan edelleenkin jättää.

Täällä on nyt sitten yksi ilmeisen huono äiti, sillä minä kyllä jätän lapsen autoon nukkumaan, jos esim. haen äkkiä pikkukaupasta vaikka maidon tms yhden tai kaksi pikkujuttua. Ovet lukossa tietenkin ja tuolla reissulla menee se max 2min. Kertaakaan ei ole lapsi herännyt ja alkanut huutamaan. Jos jo kauppaan menneessä huomaisin kaupassa olevan paljon ihmisiä/pitkä jono, sitten hakisin lapsen tai en kävisi itsekään kaupassa. Automaatilla tai postilaatikolla myös kävisin lapsen nukkuessa autossa. Mutta siis poissa max sen pari minuuttia, en tietenkään milleekään shoppailukierrokselle markettiin tms lähtisi ilman lasta. Vaunuihin en jättäis, auto turvallisempi, kun ovet on lukossa.

En jättäisi. Täälläpäin ainakin saa olla tarkkana jo siellä kaupassa että ei vauva katoo kärryistä! Viime viikolla näin oli käynyt eräässä kaupassa mutta onneksi vartijat toimi nopeasti ja kaupan ovet laitettiin lukkoon. Ja vauva löyty 2 venäläisen naisen laukusta!

Höpö höpö! Et oo hauska.

Alkuperäinen kirjoittaja Beep:
No ei todellakaan oo normaalia jättää vauvaa yksin autoon! Hyi hitto mitä "äitejä" onkaan olemassa, yök pthyi laatta lentää... :kieh: :kieh:

No perustelisitko sitten mulle että miksi ei oo??? Ihan ystävyydellä kysyn, en riitaa haastaakseni. Minen ymmärrä.

Miksi ihmeessä vauva tarttee jättää vaunujen kanssa ulos, jos nukkuu? Miksei vaunujen kanssa voi mennä kauppaan sisälle asti?

Esim siksi, että kyläkaupassa vaunut täyttää koko hyllynvälin ja muut ei pääse ohi. Vaunuja on myöskin hyvin vaikea kääntää käytävän päässä kun on niin ahdasta, putuu puolet tavaroista alas. Ja toisekseen, ainakin meidän kauppaan on vaan portaat, ei liuskaa. Kaikkien lähikauppa ei katos ole Prisma tai Citymarket....

Mä olen jättänyt vauvan vaunuihin nukkumaan tuolla maalla pienellä paikkakunnalla. Sellasessa liikkeessä olen ollut mistä voin kurkata välillä ikkunasta. Täällä kotikunnassa en uskaltaisi jättää. Autoon olen joskus jättänyt siksi aikaa, kun käväsen ärrällä tai heitän koiraa pissalle.

En jättäis eikä ole jätetty. Mutta viime viikolla mies oli jättäny kolmevuotiaan hetkeksi autoon nukkumaan! Olin aika hämmästynyt. Käväs vain kiskalla eikä raakinu herättää.

Enemmän turvassa se lapsi on noissa mainitsemissani tilanteissa, kun kotipihassa nukkuessaan. Asutaan rivassa ja oikein rauhallisella alueella, mutta hyvinhän tuohon pihaan voisi kuka tahansa kävellä. En mä koko ajan ole ikkunassa. Saatan olla esim. suihkussakin ja itkuhälytintä en oikeastaan ole käyttänyt.

mää oon joskus nähny, kun kirpparin pihassa auton takapenkillä huusi punasena pieni vauva... Menin kirpparille sisälle ja karjasin että, kenen pieni vauva huutaa punasena opelin takapenkillä!!!!!!!! Joku mies luikki äkkiä ulos ja meni autolle..taisin huutaa vielä jotain törkeetä perään...

Alkuperäinen kirjoittaja Lillan:

Höpö höpö! Et oo hauska.

No mun mielestä kyl tommonen ei oo yhtään hauskaa!

Huuuuuiii kamala!!!!!!!!!!
Asutteko te jossain itärajan tuntumassa?

Ei asuta vaan länsisuomessa

Ikävä kyllä vauvabisnestä tehään ja aivan pieneltäkin paikkakunnalta niitä kyttäillään..ovat hokanneet että "maalla" mammat jättää herkästi yksinään =( pitäkää nyt huolta pienistänne.

Yhteistyössä