Äiti jätti vastasyntyneen parkkipaikalle autoon ja lähti ostoksille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lapsiensin_
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ja mitä ihmettä vauva voisi autossa saada aikaiseksi? Tietty siis jos ei ole helle ja auto auringossa?

Peesi. Meidät jätettiin usein pienenä autoon kun äiti kipaisi kaupassa, eikä siinä ollut mitään ihmeellistä. 100 % varmuudella äiti välitti meistä enemmän kuin yksikään ohikulkija, joten minusta ohikulkijoiden on aika naurettava tuollaisissa tilanteissa ilmaista huoltaan. Tällä palstalla on niin hysteeristä porukkaa, että otetaan nyt yksi esimerkki todella epätodennäköisestä tapahtumasta... mikäli jonkun auto alkaisi savuttaa, ja siellä nyt sattuisi olemaan lapsia, niin minä ainakin ryntäisin hajottamaan ikkunat ja pelastaisin lapset. Etkö sinä toimisi näin vai?

• Tykkää
Reactions: Pikkurouva74
"Jos poliisi saa ilmoituksen vauvan hylkäämisestä autoon, asia tutkitaan. Kyseessä voi olla heitteillejättö"..

Mut palstamammojen mielestä asiassa ei ole mitään väärää..

[QUOTE="vieras";28251398]"Jos poliisi saa ilmoituksen vauvan hylkäämisestä autoon, asia tutkitaan. Kyseessä voi olla heitteillejättö"..

Mut palstamammojen mielestä asiassa ei ole mitään väärää..[/QUOTE]

"Heitteillepanosta voi saada enimmillään 2 vuotta vankeutta. Mikään pikku pyrähdys kioskilla ei kuitenkaan täytä rikoksen kriteereitä. "

[QUOTE="vieras";28251398]"Jos poliisi saa ilmoituksen vauvan hylkäämisestä autoon, asia tutkitaan. Kyseessä voi olla heitteillejättö"..

Mut palstamammojen mielestä asiassa ei ole mitään väärää..[/QUOTE]

Äiti ei ollut mitenkään lastaan hylännyt! Herää nyt! Jätti vielä lapunkin ohikulkijoille.

No itse en vastasyntynyttä jättäisi enkä ole jättänyt autoon kauppareissun ajaksi, mutta toisaalta ymmärrän tuon tapauksen, ei täytä kyllä mielestäni mitään rikoksen kriteereitä. Ja äiti oli vielä viestinkin jättänyt.

[QUOTE="Hohhoijaa";28251435]Äiti ei ollut mitenkään lastaan hylännyt! Herää nyt! Jätti vielä lapunkin ohikulkijoille.[/QUOTE]

Oletko vähän tyhmä? Asia totta kai tutkitaan, koska miten voidaan tietää, mikä äidin tarkoitus oli, ja sitä paitsi lainatut kohdat tarkoittavat tapausten käsittelyä Suomessa.

No itse en vastasyntynyttä jättäisi enkä ole jättänyt autoon kauppareissun ajaksi, mutta toisaalta ymmärrän tuon tapauksen, ei täytä kyllä mielestäni mitään rikoksen kriteereitä. Ja äiti oli vielä viestinkin jättänyt.

No ei ole ohikulkijoiden tehtävä katsoa, onko vauvalla kaikki hyvin. Fiksut totta kai kiinnittävät asiaan huomiota ja näin oli käynytkin.

Mikä on se syy, miksi vauva pitäisi jättää autoon yksin? Kyllä se pikkuinen ihan yhtä hyvin nukkuu siinä kaukalossa kauppareissunkin ajan, eli se on turha argumentti.

Juu ja facebookissa on hirveän kiivas keskustelu tästä nyt myös. Joku kommentoi, että lapsi voi puklauttaa vaikka kaupassa menisikin vain 5 minuuttia. No, kyllähän se vauva voi puklauttaa vaikka vanhemman ollessa suihkussa, vessassa, tekemässä ruokaa, nukkumassa. Pitääkö lasta valvoa joka minuutti? Toki en jättäisi itse ison kauppakeskuksen parkkiin lasta yksin, mutta joku lähikauppa pienessä kaupunginosassa, sitä en näe ongelmana. Ja nuo lööpit nyt yleensäkin on tehty vain sen vuoksi, että ihmiset alkaisivat arvostelemaan muita vanhempina.

[QUOTE="vieras";28251471]Ei oo tottaa!! Onko sulla noin huono itsetunto vanhempana..?[/QUOTE]

Niin, et ilmeisesti ole jo huomannut että aika monissa nettikeskusteluissa aletaan puimaan sitä, kuinka huono toinen on. Tässä tapauksessa äitiä pidetään hirveänä monsterina, jonka ei pitäisi lapsia tehdäkään. On ne muut aina niin hyviä arvostelemaan, sinä kai kuulut näihin?

Niin, kirjoituksessa ei ole missään kohtaa mainittu kauanko äiti oli poissa ja kauanko nämä toiset seisoivat auton vierellä? Odotellessa jopa se muutama minuutti tuntuu pidemmältä kuin todellisuudessa onkaan. Eikä kukaan ole maininnut, kuinka suuri kauppakeskus on kyseessä. Eri asia on mennä normaali ruokakauppaan vaikka ostamaan maito, kuin se että menee johonkin suureen kauppakeskukseen jossa jo jonottamisen puoleen menee oma aikansa.

Tässäkään tapauksessa siis ei ole vielä edes todettu, että äiti olisi syyllistynyt heitteillejättöön, ihmiset vaan ovat kovia spekuloimaan vaikkeivät mistään mitään tietäisikään.

Niin, et ilmeisesti ole jo huomannut että aika monissa nettikeskusteluissa aletaan puimaan sitä, kuinka huono toinen on. Tässä tapauksessa äitiä pidetään hirveänä monsterina, jonka ei pitäisi lapsia tehdäkään. On ne muut aina niin hyviä arvostelemaan, sinä kai kuulut näihin?

En kuulu näihin, enkä pidä äitiä monsterina, mutta tuo asia pitäisi olla päivänselvä.
Eikä tartte tulla lätisemään mistään "hysteerisyydestä".

[QUOTE="vieras";28251523]En kuulu näihin, enkä pidä äitiä monsterina, mutta tuo asia pitäisi olla päivänselvä.
Eikä tartte tulla lätisemään mistään "hysteerisyydestä".[/QUOTE]

Et sitten osannut vastata kokonaisuudessaan tuohon kommenttiin? Jos alat sanomaan, että jollain on huono itsetunto vanhempana sen vuoksi, että toinen mainitsee useimpien lööppien suurentelevan asioita ja näillä muutenkin halutaan aina herättää jonkinasteista keskustelua. Juurihan sinä arvostelit jotakin toista vanhempana. Kannattaisikohan käydä se kommentti läpi pariin otteeseen, jottet anna itsestäsi ihan typerää kuvaa?

Hysteerisyyttä tämä kyllä on, kun ollaan sitä niin hyviä aina muita arvostelemaan. Ja ihan selvyydeksi, en osoittanut tätä kommenttia juuri sinulle vaan ihan yleisesti kaikille.

Mä en kykenis jättämään vauvaa autoon yksin kaupassa käynnin ajaksi.. pelkäisin koko ajan, että se heräis itkemään ja itkis koko ajan hysteerisenä eikä kukaan tulis lohduttamaan. En uskaltais edes siksi viideksi minuutiksi jättää.

En itse jättäisi todellakaan pitkäksi aikaa, mutta joku lyhyt reissu vaikka lähikioskilla ei ole paha mielestäni. Ei se lapsi siihen kuole, jos se nyt pari minuuttia yksin joutuu olemaan. Kuitenkaan mihinkään varsinaiselle kauppareissulle en lähtisi niin, että lapset jätetään autoon.

Mä en kykenis jättämään vauvaa autoon yksin kaupassa käynnin ajaksi.. pelkäisin koko ajan, että se heräis itkemään ja itkis koko ajan hysteerisenä eikä kukaan tulis lohduttamaan. En uskaltais edes siksi viideksi minuutiksi jättää.

Kyllä omat lapset on vauvanakin joutuneet joskus muutaman minuutin huutamaan. Olen itse käynyt myös vauvavuonna vessassa ja suihkussa, hakenut postin, vienyt roskat tai hakenut halkoja. Autoon en kyllä vauvaa jättäis.

Mää en jotenkaan uskalla jättää meijän lapsia autoon edes sillai et kauppa-ostokset tuodaan autoon ja että laittaisin lapset jo sinne istumaan ja veisin ostoskärryt paikalleen ellei oo auto sen vieressä mihin ne voi jättää.

Alkuperäinen kirjoittaja äääh;28251640:
Kyllä omat lapset on vauvanakin joutuneet joskus muutaman minuutin huutamaan. Olen itse käynyt myös vauvavuonna vessassa ja suihkussa, hakenut postin, vienyt roskat tai hakenut halkoja. Autoon en kyllä vauvaa jättäis.

Tokihan minäkin käyn suihkussa ja vessassa mutta näihin myös kuulen jos vauva hysteerisesti huutaa ja hänellä on hätä. Tällöin voin myös tulla pois suihkusta ehkä vähän nopeammin. Postin hakemisessakin menee vain puoli minuuttia jos sitäkään. Kaupassa käynnissä menee pikkusen kauemmin eikä itse tiedä miten vauvalla menee, ettei sitä voi musta verrata suihkussa tai vessassa olemiseen.

Muutenkin musta tyhmää tommonen "jos vauva itkee, niin soita" viesti. Hoitakoon itse vauvansa, ei se ole kenenkään velvollisuus soitella kenenkään perään jos vauva alkaa itkemään.

Entä jos auto olisi varastettu? Joku hullu iskenyt ikkunat paskaksi pesismailan kanssa kun oli huono päivä? Ja mitä tekee pikkuvauvan turvallisuudentunteelle se, että äiti ei edes vastaa kutsuun (= rauhoittele sanoilla), kun hänellä on hätä?

Mä en uskalla meidän 10kk ikäistä jättää autoon, ellen ole ihan vieressä. Oon lukenut yhden suomalaisen kirjan, jossa perheen pieni poika kuolee kun jää loukkuun palavaan autoon. Ja kyseessä on siis pojan isän kirjoittama kirja, eli ei ole mitään fiktiota.

Alkuperäinen kirjoittaja turhaa läpätystä;28251462:
Juu ja facebookissa on hirveän kiivas keskustelu tästä nyt myös. Joku kommentoi, että lapsi voi puklauttaa vaikka kaupassa menisikin vain 5 minuuttia. No, kyllähän se vauva voi puklauttaa vaikka vanhemman ollessa suihkussa, vessassa, tekemässä ruokaa, nukkumassa. Pitääkö lasta valvoa joka minuutti? Toki en jättäisi itse ison kauppakeskuksen parkkiin lasta yksin, mutta joku lähikauppa pienessä kaupunginosassa, sitä en näe ongelmana. Ja nuo lööpit nyt yleensäkin on tehty vain sen vuoksi, että ihmiset alkaisivat arvostelemaan muita vanhempina.

No en kyllä käynyt pikkuvauva-aikaan suihkussa, jos isä ei ollut paikalla. Vessaan mennessä pidin oven auki ja katsekontaktin vauvassa. Ruokaa kun tein, vauva oli sitterissä keittiössä. Nukuimme samassa huoneessa. Jos vauva nukkui n. 5 metrin päässä partsilla päikkäreitä, oli itkuhälytin. Enkä todella jättäisi vauvaa autoon.

En edes koe olevani mitenkään hysteerinen vanhempi, nyt vasta koin ahaa-elämyksen, että toisinkin voi asian ajatella.

Yhteistyössä