Syödäänkö teillä keitettyjä perunoita?

  • Viestiketjun aloittaja tuli mieleen
  • Ensimmäinen viesti
tuli mieleen
Tuli mieleen, kun joskus teininä valitin vanhemmille kun kotona oli lähes joka päivä perunoita ja vanhemmat totesivat, että sitten aikuisena saat omassa kodissasi valita syötkö perunoita vai et. No enpä oo syönyt. Muussia meillä on joskus, uusia perunoita ehkä 2 kertaa kesässä mutta keitettyjä perunoita en ole ikinä itse ruuaksi tehnyt. Syödäänkö teillä keitettyjä perunoita?
 
Muut syövät useammin, minä ehkä pari kertaa kuussa jos on jauhelihakastiketta tms. Tykkään vaan yksinkertaisesti enemmän salaatista kuin perunasta, makaroonista tai riisistä. Jos olisi minusta kiinni niin varmaan potut jäisivät kauppaan mutta muut tykkäävät joten syököön.
 
"Jep"
Ehkä n kolmena päivänä viikossa. Ennen en keittänyt ikinä perunoita, mutta nyt kun lapselle pitää tehdä ruokaa, niin keitän. Kuvittelisin niiden olevan edes hitusen parempi vaihtoehto kuin makarooni.
 
Peyote
Ei koskaan. Olen asunut miehen kanssa 14 vuotta, emmekä ole keittänyt perunoita kuorineen kuin muutamia kertoja, paistaaksemme ne myöhemmin. Syömme kyllä perunat yleensä muussina. Keitetyissä perunoissa on mielestäni aika iljettävä koostumus.
 
Määä
Nykyään tulee syötyä useammin kuin ennen, ei kyllä silti keitettyjä joka viikko kuitenkaan. Ne maistuvat lapsillekin hyvin, kun taas muusista meillä ei kukaan välitä.
Mun mielestä peruna on tosi ekoa lähiruokaa, joten siksikin olen lisännyt sen käyttämistä noiden ulkomailta rahdattavien käsiteltyjen ruokien sijaan.
 
"vieras"
Hiilarihöttöä? Pasta ja valkoinen riisihän varsinaisia höttöjä on. Meillä syödään lähes päivittäin keitettyjä perunoita ja porkkanoita. Joskus uunijuureksia ja uuniperunoita. Nam. Perunahan sisältää paljon kivennäis- ja hivenaineita.Nam vielä kerran.
 
Meillä syödään perunaa aika harvoin, mielestäni liian harvoin.. Enemmän tulee syötyä riisiä, koska syödään myös paljon kanaa..
Tänään olisi kyllä tarkoituksena keittää perunoita ja tehdä lisäksi jauhelihapihveja ( lapset tykkää )
 
yksio
Todella todella harvoin. Uusia perunoita ei koskaan. YÖK! Ja jos perunoita keitetään niin itse teen vielä makaronia lisäksi ja muussaan haarukalla makaronien sekaan, sillä lailla on hyvää :) Ja äitini teki tätä myös, kun olin lapsi, en siis koskaan ole suostunut syömään keitettyjä perunoita.

Ja meilläkin perunaa syödään yleensä muussina.
 

Yhteistyössä