A
a.p.
Vieras
[QUOTE="vieras";28206923]Kiva koira teillä, ap. Minkä rotuinen?[/QUOTE]
ei meillä oo kuin villakoiria.
ei meillä oo kuin villakoiria.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
mä oon käsittääkseni ihan vaan kysynyt, kyseenalaistanut joidenkin toimintatapoja ja esittänyt ratkaisumalleja. Sen sijaan mulle on vihjailtu että lapseni ei saa multa tarpeeksi hellyyttä muissakaan tilanteissa, jätän lapsen tarpeet huomioimatta ja että olen hylännyt lapseni ja lähestulkoon vain nukutustyylini takia olisin jotenkin huono äiti...
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;28206946:Niin!
no turha sitten mullekaan valittaa siitä kun lasten nukuttaminen on niin kova rumba. Taitaa olla useammallekin vanhemmalle tiukka paikka tämä asia kun noin hyppäätte takajaloillenne kun joku vähän kyseenalaistaa tuota rumbaa.
Ihan oikeasti monet tuttavaperheet on ihan avoimen kateellisia meidän iltapuuhien helppoudesta, mutta en mä silti ole kellekään vastannut mitäs läksit-tyylisesti, päin vastoin oon vaan vähätellyt tuota poikamme nukahtamistapaa. Mä ihan oikeasti luulin että saisin vähän perspektiiviä siihen miksi suurin osa vanhemmista toimii päinvastoin kuin me, ja sitten valittavat että on rankkaa. Sen sijaan sainkin kauheat kilarit monissa aikaan, mikä ihan oikeasti hämmästyttää mua.
Alkuperäinen kirjoittaja järkevä;28206523:Mä olen ihmetellyt tätä jo pidempään. Miksi niin monissa perheissä lapset opetetaan siihen että vanhemmat vääntyvät vaikka minkälaiselle mutkalle, kunhan lapset käyvät nukkumaan? Miksi siinä tilanteessa ei voi käyttää sitä auktoriteettiaan. Kuulopuheiden mukaan suurin osa vanhemmista kykkii lastensa huoneessa kunnes lapset ovat nukahtaneet. Yksi joutuu silittämään lastaan kunnes tämä nukahtaa, toinen lukee tuntitolkulla satuja,kolmas esittää nukkuvaa kunnes lapsikin nukahtaa jne. Yhdessäkin perheessä molemmat vanhemmat makaavat hipihiljaa taaperonsa vieressä välillä useammankin tunnin ennen kuin tämä nukahtaa. Itse ihmettelen kuka viitsii pelleillä noin, ja eikö heillä muka ole iltaisin parempaa tekemistä?
Oma lapsemme on opetettu mahdollisimman pienestä asti nukahtamaan itse. Oikeastaan en ole ikinä varsinaisesti nukuttanut häntä, vauvana nukahti tissille, ja n. 9kk ikäisenä alettiin opettelemaan itsekseen nukahtamista tassuttelun avulla. Koskaan en ole lastani joutunut tämän takia huudattamaan, hänen tarpeisiinsä ja kaipuuseensa on aina vastattu, mutta ei ylimääräisellä hössäämisellä ja voivottelulla. Lapsi on nukkunut omassa huoneessa vuoden ikäisestä alkaen, ja aina myöskin nukahtanut alle vartissa, itsekseen. Illalla pestään hampaat, luetaan satu ja lauletaan iltasatu. Sen jälkeen poika jää itsekseen nukahtamaan, ja99% nukkuu yönsä yhteen pötköön. Koskaan ei poika oo pyrkinyt aikuisten sänkyyn kesken yön,eiedes silloin kun vaihdettiin pinnasängystä matalalaitaiseen sänkyyn.
Eikö teillä vanhemmilla ole tarvetta omaan aikaan iltaisin, ette halua esim. hoitaa parisuhdetta"ylimääräisellä ajalla, vai tykkäättekö muuten vaan hypätä iltaisin lastenne pillin mukaan? Vai mikä siinä on kun muutoin jämptit vanhemmat muuttuu illan tullen lastensa joka oikun toteuttaviksi vässyköiksi?
no turha sitten mullekaan valittaa siitä kun lasten nukuttaminen on niin kova rumba. Taitaa olla useammallekin vanhemmalle tiukka paikka tämä asia kun noin hyppäätte takajaloillenne kun joku vähän kyseenalaistaa tuota rumbaa.
Ihan oikeasti monet tuttavaperheet on ihan avoimen kateellisia meidän iltapuuhien helppoudesta, mutta en mä silti ole kellekään vastannut mitäs läksit-tyylisesti, päin vastoin oon vaan vähätellyt tuota poikamme nukahtamistapaa. Mä ihan oikeasti luulin että saisin vähän perspektiiviä siihen miksi suurin osa vanhemmista toimii päinvastoin kuin me, ja sitten valittavat että on rankkaa. Sen sijaan sainkin kauheat kilarit monissa aikaan, mikä ihan oikeasti hämmästyttää mua.
juu tokihan mä olen täysin kylmä jääkuningatar äitinä vaan sillä perusteella että mun mielestä lasten kuuluu nukkua omissa sängyissään, ja että meidän lapsi osaa nukahtaa itse. Toki toki.
Ihan oikeasti tosi monista kommenteista paistaa kateus ja katkeruus läpi. Tuskin teillä muuten ois tarvetta mennä jatkuvasti henkilökohtaisuuksiin ja syyllistää mua ihan käsittämättömistä syistä. Asioista voi näes vaikka väitelläkin menemättä henkilökohtaisuuksiin.![]()
Asioista voi näes vaikka väitelläkin menemättä henkilökohtaisuuksiin.![]()