Pidetään häät jossa lapset ehdottoman kiellettyjä

• Viestiketjun aloittaja Morsian kevään
  • Ensimmäinen viesti
Morsian kevään
Tekosyyksi saatiin hommattua paljon kapeita portaikkoja omaava tila. Oikea syy on ettemme aio lapsia hankkia eivätkä ne kuulu elämäämme. Vieraita on kutsuttu noin 120 kappaletta. Tulisitko ilolla juhliimme?

"vieras"
Kivasti kaatuilette siellä rappusissa kännissä. Millä vuosituhannella nää häät sitten pidetään kun lapsiakaan ei ole teille tulossa?Vasta sitten kun olet liian vanha lisääntymään edes?

tottakai
Tulisin, koska en koskaan ennen ole ollut lapsettomissa häissä. Ois mielenkiintoinen kokemus. Pari kertaa on harmittanut, kun joidenkin vihkiminen on mennyt pilalle sillä että jonkun lapsi huutaa kirkossa niin ettei puhetta kuule ollenkaan ja tunnelma kärsii.

Morsiaan kevään
[QUOTE="vieras";28204638]Kivasti kaatuilette siellä rappusissa kännissä. Millä vuosituhannella nää häät sitten pidetään kun lapsiakaan ei ole teille tulossa?Vasta sitten kun olet liian vanha lisääntymään edes?[/QUOTE]

28-vuotiaana avioon astelen. Ehkäisy on keksitty!

Kiitos kaikille muille ihanista vastauksista! :) Suomenlinnassa juhlimme häitä!

"Vieras"
Pidän aika pöljinä häitä, joihin lapset eivät ole tervetulleita. Kuulostaa aika järjettömälle. Siitä huolimatta, että lapset ovat olleet tervetulleita kaikkiin häihin joihin meidät on kutsuttu, olemme kuitenkin mahdollisuuksien mukaan aina hankkineet heille hoitajan kotiin, ja osallistuneet häihin vain mieheni kanssa.

Morsian kevään
[QUOTE="Vieras";28204669]Pidän aika pöljinä häitä, joihin lapset eivät ole tervetulleita. Kuulostaa aika järjettömälle. Siitä huolimatta, että lapset ovat olleet tervetulleita kaikkiin häihin joihin meidät on kutsuttu, olemme kuitenkin mahdollisuuksien mukaan aina hankkineet heille hoitajan kotiin, ja osallistuneet häihin vain mieheni kanssa.[/QUOTE]

Mikä se lasten pointti on olla niissä häissä? Itse ainakin muistan vain sen hikisen leikkinurkan ja en edes tajunnut mitä juhlittiin, kun lapsena häihin vanhemmat raahasivat.

"memma"
No tottakai, vaikka itsellä 2 lasta ja kolmas haaveissa. Kyllä ilman lapsiakin voi juhlia, meillä ois vaan todella hankalaa saada hoitopaikkaa kun ei ole tukiverkostoja niin voi olla että jäisi sen takia tulematta. Ja lapset on niin pienellä ikäerolla että ei ainakaan kolmen kanssa tultais vaikka olis lapset sallittukin.

Mutta kai ymmärrät myös heitä jotka eivät pääse juhlimaan kun eivät saa hoitopaikkaa lapsille? Se kun ei ole itsestään selvää.

Miksi muuten monesti lapsellisten ihmisten, joilla siis on lapsia, täytyy ymmärtää lapsettomien elämäntapaa vaikka todella monesti lapsettomat eivät millään lailla yritä edes ymmärtää lapsia omaavien elämäntapaa? Ainakin omassa lähipiirissä olen huomannut sen. Minusta ei kaikkien tarvi hankkia lapsia jos se ei tunnu omalta jutulta tai ei lapsista tykkää. Mutta voisi edes yrittää ymmärtää että jotku tykkäävät lapsista ja ne omat lapset on jokaiselle ihan eri juttu kuin muiden lapset. No tää ei nyt oikeastaan liittynyt edes aloittajan aiheeseen...

nojoo
Ei se tekosyitä kaipaa. Jos on aikuisten juhlat on aikuisten juhlat ja aikuinen hääpari voi sen sanoa. Mutta älä sinäkään loukkaannu, jos joku läheisesi ei lapsettomana pääse ja jää sitten pois. Hyviä häitä ja onnea yhteiselle taipaleelle

Itsellä kolme lasta ja olen vahvasti sitä mieltä, että kaikki juhlat ym. Tilaisuudet eivät ole lapsille. Suomenlinna ei ole sopiva paikka esim. Pienille lapsille juhlapaikaksi, joten tietysti jättäisin mielelläni lapset kotiin ja tulisin juhlimaan noin mahtavaa paikkaan puolison kanssa kahdestaan. Lapsille on aikansa ja paikkansa.

• Tykkää
Reactions: Phoebsi ja SuzieQ.
Saraldo
Mä en tykkää kapeista portaikoista, mutta muuten tulisin ihan riemulla. Meillä ei ole vaikeuksia löytää lapsenvahtia ja kykenemme juhlimaan ilman lastakin, itse asiassa se on joskus aivan ihanaa :)!

-
En usko. Kukaan läheisistäni ei järjestäisi lapsettomia häitä ja minkään puolituttujen häihin en viitsi vaivaantua, on tähdellisempääkin tekemistä viikonloppuisin. Onneksi omat läheiseni eivät ole mitään lapsivihaajia vaan luottavat meidän harkintakykyymme. Siihen, että osaamme itse päättää onko juhla lapsille sopiva ja siihen, että osaamme pitää lapsemme kurissa jos heidän kanssaan päätämme lähteä.

vierass
[QUOTE="vieras";28204638]Kivasti kaatuilette siellä rappusissa kännissä. Millä vuosituhannella nää häät sitten pidetään kun lapsiakaan ei ole teille tulossa?Vasta sitten kun olet liian vanha lisääntymään edes?[/QUOTE]

Oih tää kaatuminen on kyllä totta! Jos mulla ei oo lapsia mukana vedän aina änkyräkännit, käyttäydyn sikamaisesti ja luultavasti ihmiset siinä kohtaa katuu päätöstään pitää lapsettomat häät :( Mieluummin 20 huutavaa mukulaa kuin yksi änkyräkänninen meikäläinen...

vierass
En usko. Kukaan läheisistäni ei järjestäisi lapsettomia häitä ja minkään puolituttujen häihin en viitsi vaivaantua, on tähdellisempääkin tekemistä viikonloppuisin. Onneksi omat läheiseni eivät ole mitään lapsivihaajia vaan luottavat meidän harkintakykyymme. Siihen, että osaamme itse päättää onko juhla lapsille sopiva ja siihen, että osaamme pitää lapsemme kurissa jos heidän kanssaan päätämme lähteä.
Tota tota... Mulla on paljon ystäviä, joiden lapset olen tavannut ehkä kerran tai kaksi jos ollenkaan. Josko jokaisen ystäväni lapset kutsuisin häihini (en ole sellaisia pitämässä!) olisi lapsia äkkiä likeemmäs 50 muuten n.80 hlön häissä... Ja tosiaanko mun pitäis kutsua myös ne lapset sinne, joita en ole välttämättä koskaan edes nähnyt?

Ja ei, minä en harrasta pelkkiä perhekavereita. Mulla on YSTÄVIÄ jo ala-asteajoilta ja tapaan vain heitä, en perheitä.

"vieras"
En tulisi, kun en varmasti tykkäisi teistä ihmisinä. En lapsiani hylkäisi kaltaistenne ihmisten takia. Lapset tulee arvoasteikossa ensin ja ikävät ihmiset voi unohtaa.

Yhteistyössä