Laitetaan myös suosikkikoirarotuja pinoon! Joko sellainen minkä omistat, tai tykkäät muuten vaan.

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";28193849]Millainen luonne, onko helppo koulutettava?[/QUOTE]

Ihan helvetin hankala ja itsepäinen..Uskoo jos seisoo vieressä ja tuijottaa, mutta aina kun silmä välttää.. Syö kaikkea paskaa silläkin uhalla että saa selkäänsä.. Erään kerran löysi rannalta märänneen kalan raadon jota yritti ahmia. Tartuin niskasta kiinni ja revin raatoa nyrkillä koiran suusta, ni eikö saanut pyristeltyä ja syötyä edes puolet.. Kiltti ja mukava, mutta hiton itsepäinen elukka.. Ihan kuin omistajansa..:whistle:

Miracle Marketta
Alkuperäinen kirjoittaja riiviöiden äiti;28193997:
Loistavat rodut. Tuo kuvan koira muistuttaa paljon tuota meidän seropia (1/2 jaska) , jonka kuvan linkitin tuonne alkupäähän. Hyvät värit! Mun puhdas jaska taas on tricolor (kuten kuvasta näkyi)

Nätti on teidän seropi kyllä!
Meillä russeli tuossa vielä pieni ja sileäkarvainen joka tosin muuttui ja nyt puolikarkea ihanuus 1v1kk :) emo karkeakarvainen ja isä sileä :)

Kaninainen
Meillä on 3 kissaa, 4 hamsteria ja 6 kania. Olen tykästynyt etenkin kaneihin ja siksi meillä ei nyt ole koiraa, eikä tulekaan aikoihin.

Mutta, on mulla silti suosikkirotuja. Oikeastaan kolme aika erilaista, mutta ylitse muiden. Lapsuudenkodissani oli tiibetinterrieri ja minulla on siitä pelkästään hyviä muistoja. Iloinen, vauhdikas touhottaja, kaikkien kaveri.

Mieheni vanhemmilla on sekarotuinen koira, jonka emä on ajokoira ja isä kultainen noutaja. On todella ihanaluontoinen ja etenkin mielettömän viisas koira. Voisin hyvin ajatella jotain sekarotuistakin, ja ulkonäöllisesti tykkään kultsuista.

MUTTA, jos minun siis nyt pitäisi ottaa koira, niin rotu olisi ehdottomasti joku terrieri. Tiibetinterrieri se vois olla muuten, mutta en ehkä tässä elämäntilanteessa jaksaisi turkkirotua. Esim. autralianterrieri, jackrusseli tai vehnäterrieri se voisi olla.

Vinttikoirista en tykkää, enkä lyttykuonoista, joiden jalostus on mennyt ihan mahdottomaksi. Palveluskoirarodut on ok niille, jotka aktiivisesti harrastaa, mutta itselleni en ottaisi. Metsästyskoirat miellyttää silmää, mutta meillä ei ole sellaiselle käyttöä.

"vieras"
Ihan helvetin hankala ja itsepäinen..Uskoo jos seisoo vieressä ja tuijottaa, mutta aina kun silmä välttää.. Syö kaikkea paskaa silläkin uhalla että saa selkäänsä.. Erään kerran löysi rannalta märänneen kalan raadon jota yritti ahmia. Tartuin niskasta kiinni ja revin raatoa nyrkillä koiran suusta, ni eikö saanut pyristeltyä ja syötyä edes puolet.. Kiltti ja mukava, mutta hiton itsepäinen elukka.. Ihan kuin omistajansa..:whistle:
Vai semmonen tapaus.:D

Blue
Tällä hetkellä ei missään järjestyksessä

Dobberit
Rotikat
Molossikoirat
Pinserit
Vinttikoirat
Malamuutit
Akitat
Staffit
Jotkut seurakoirarodut

Mieluiten sekarotuisena hyvänä yhdistelmänä.

Seropit on parhaita, muutkin kun tämä oma.

Ja kk-mäykyt on vieneet mun sydämen. Toki tämä meidän oma ei oikein sovi kenenkään kuvauksiin tästä rodusta (on rauhallinen, lempeä, eikä yhtään kovapäinen.)

VS
Kyllä mä olen nyt ihan menettäny sydämeni kk-saksanseisojille, tuon oman poitsin myötä. MUTTA on tuossa hirvikoirassakin paaaaljon hyviä puolia <3 Rakkaita ovat molemmat.
seuraavan tulokkaan rotua on mietitty, ja meillä kyllä on nyt kasvava beagle-kuume. Ei koirakuume, vaan beagle-kuume =)

Yhteistyössä