[QUOTE="vieras";28178924]Muistatteko, miten Rahkon poika poltti omat lapsensa Suomessa vuonna 2012. Vaikka oli hyvä palkka.[/QUOTE]
Mikä ihmeen Rahkon poika?
Mikä ihmeen Rahkon poika?
Osaatko kertoa? Käly kenties?Alkuperäinen kirjoittaja Urbaaniurheilija Rödbergen;28178955:Mikä ihmeen Rahkon poika?
Jos lopettaisit niin kuinka pitkään voisit kuvitella voivasi olla ilman töitä ja millaisella elintasolla?Itse harkitsisin töiden lopettamisen jos 20 työvuoden jälkeen en ois onnistunut saamaan parempaa palkkaa ku 1300 nettoa. Ei tuosta varmaan kovinkaan paljoa saa korotettua ennen eläkeikää.
varmaan tulee toimeen jos on kyse ns rantojenmiesten tyylisistä henkilöistä.No, tunnen aika paljon porukkaa jotka eivät koskaan ole ollut töissä, ja aika hyvin he vaikuttavat elävän. Noin jos vertaa tuollaiseen 1300 nettopalkan saajaan. Kuluja kun ei erikoisemmin heillä ole.
Ja paremmin nyt työtön pärjää kuin esim. opiskelija. Ja kyllä opiskelijatkin elossa pysyvät.
Kerrohan opiskelija mitä tukia ja minkä verran sait? Minäkin haluan kuulla noista, kun lapsestani tulee parin vuoden päästä opiskelija ja itse en voi häntä juurikaan tukea.Opiskelijat EI yleensä saa kotoa tukia, eivätkä välttämättä halua tehdä töitä opiskelujen ohella. Ja silti pärjäävät. Ainakin minä pärjäilin ihan hyvin.
Itse en ole ollut työtön kuin yhden kesän opiskelujen jälkeen, ja yllätyin siitä miten pirun hyvin sitä pärjäisikään pelkillä kelan tuilla. Nyt töitä tehdessä kuitenkin on niin paljon erinäisiä kuluja joita ei työttömänä olis.
Niin ja tiedän että työttömät joutuvat koulutuksiin ja orjatyöhön aina välillä, mutta kai sen voi ottaa pienenä vaihteluna muuten aika tylsään työttömään elämään.
Mutta itse ajattelin kyllä jatkaa työntekoa vaikkei aina huvittaisikaan. Mutta itselläni oli ensityön alkupalkkakin parempi kuin tuo ap:n nykyinen palkka, ja ihan kivasti se nousee vuosi vuodelta.
Tarkoitin että jos koko elämäni olisin kitkutellut ihan p*skapalkalla, niin ihan hyvin voisi ottaa rennomin ja elää kelan ja sossun tuilla.
Ai ihan normaaleja tukia sait? No esim kesäkuukausilta ei opiskelija saa asumislisää.Ihan normaaleja tukia sain. Toki tili oli aina plus miinus nolla ennen uusien tukien tuloa, kun niillä tuilla piti elääkin. Eikä ollut varaa esim. vaatteita ostella muuta ku max kirpparilta. Mutta ikinä en joutunut vanhemmilta pyytämään rahaa tai ottaa lainaa, vaan opintotuki ja asumislisä riittivät. Asuin koulun lähellä, joten ei tarvinnut bussikorttia tai autoa.
Ei ne suuret tulot vaa ne pienet menot. Niin se vain menee. Olen ihan pirun pihi ihminen ja nykyisistä 1700 nettotuloista jää aina se 600-1100/kk säästötilille vaikka on vuokrakämppä ja autokulut. Mutta kun en osaa rahoja törsäilläkään, niin hyvin pärjäilen.
Sossusta ei saa tukea, jos ei nosta opintolainaa. Et varmaan tarvinnut opinnoissasi kirjoja etkä mitään muuta materiaalia? Myös hygienian hoidit pelkällä vesipelillä?Yhden kesän olin sossun tuilla (yllättävän hyvät nekin), ja muut kesät tietysti töissä. Kaupungin töissä joista sai muistaakseni 800/kk.
Äkkiseltään sain kelan laskurilla että opintotuki ois noin 250, ja asumislisä 200 jos asuu vuokralla ja vuokra ois 250.
Eli vuokran jälkeen ois kuukaudessa noin 200, eli käyttistä ois viikossa about 40. Sillä nyt opiskelija pärjää ihan hyvin jos ei ole kova ryyppäämään tai ostelemaan vaatteita sun muita.