Minä en ole vielä koskaan ostanut onnistuneen makuista pizzaa ns. ählämipizzerioista

Mä en oo ostanut yli kymmeneen vuoteen pizzaa noista ählämipizzerioista, kun mua alkoi silloin oksettaa kaikki jutut mitä kuulin pizzan "ylimääräisistä täytteistä" ja hygieniatasosta. Ällöttää ajatuskin niistä. Kotipizzassakaan en oo käynyt aikoihin. Jos syön pizzaa niin teen sen itse. Oon kehitellyt itse oman reseptin ajan myötä, aloitin kokeilut jo yläasteella, joten se pizza on just mun makuun eikä mistään muualta saa samanlaista pizzaa. Tuo pizza on oikeastaan mun bravuuri, mitään muuta mun tekemään ruokaa ei oo kehuttu yhtä paljon

Tarkemmin ajateltuna elämäni parhaasta pitsasta teki merkittävän seura jossa se nautittiin. Olen nössö :ashamed:
etkä ole.:D

ruoan maittavuus, ei ole suinkaan aina itse ruoasta kiinni. Yksi elämäni parhaista
aterioista, tai makunautinnoista on ollut kahden päivän nestevoittoisten festarihumujen viimeisen aamun aamiainen, nautittuna loistavassa seurassa kyseisen kaupungin torilla. Kuin parhaintakin gouremtaamiasta oli vehnähöttövalkosipulipatonki siivulla juustoa. Oli nälkä, väsymys, ihastus, onni, kesä, vapaus, nälkä, ja ihanan irrallinen olo, kaikki se teki pienestä patonginpalasta aivan mielettömän ihanan aterian.

On, mutta ihmisten ihmettely ei. Vieläkin luullaan aina paljon nuoremmaksi ja se ei minua haittaisi, mutta se haittaa, että ventovieraat kokevat oikeudekseen alkaa kysyä minun ikääni ja ihmetellä sitä suureen ääneen.

Mä olisin vain iloinen jos joku lulis mua nuoremmaksi ja ihmettelis ikää. Mä näytän ikäistäni vanhemmalta, oon ilmeisesti isääni tullut, kun sekin on näyttänyt aina ikäistään vanhemmalta. Tosin mä näytin kyllä nuorempana pari vuotta nuoremmalta, mutta en näytä enää.

hyihyihyi
Alkuperäinen kirjoittaja taivaanrantaheinä;28178899:
Mä en oo ostanut yli kymmeneen vuoteen pizzaa noista ählämipizzerioista, kun mua alkoi silloin oksettaa kaikki jutut mitä kuulin pizzan "ylimääräisistä täytteistä" ja hygieniatasosta. Ällöttää ajatuskin niistä. Kotipizzassakaan en oo käynyt aikoihin.
Sama juttu, hyi stna :x Jos käy noissa paikoissa niin pienin huoli on se että pizzassa on liikaa rasvaa tms...

"Vieras"
Kotipitzzerrian tekemät lätyt, on ihan hirveitä.:x
Järkyttävää moskaa, missä mittakuppien kanssa mittaillaan täytteet, ja lasten suosima jauheliha täyte on jotain kastiketta? Ei siis sellaista muruksi paistettua jauhelihaa?
Meille riitti muutama käynti kerta ja joka kerta petyttiin!
Et vissiin ole kuullut koskaan margarita-kastikkeesta? Vai oikein muruksi paistettua! :D No makunsa kullakin...

[QUOTE="Vieras";28179391]Et vissiin ole kuullut koskaan margarita-kastikkeesta? Vai oikein muruksi paistettua! :D No makunsa kullakin...[/QUOTE]

Minusta margharita ja bolognesekastikkeet kuuluu pizzaan :D Moni tekee itse pizzansa niin, että ei laita mitään kastiketta vaan kuivana kasa päällisiä ja uuniin. Yök.

[QUOTE="Vieras";28179391]Et vissiin ole kuullut koskaan margarita-kastikkeesta? Vai oikein muruksi paistettua! :D No makunsa kullakin...[/QUOTE]

No ei jauhis soossi tarvi niin luirua olla, että täytteet siinä päällä kiehuu eikä paistu?

Tässä ketjussa huomaa monen kommentissa olevan vain kyse siittä ostaako pizzansa ulkomaalaisilta vai suomalaisilta, sen mukaan sitten arvostellaan onko mamu paikka vai ei?;)
Me ollaan löydetty aivan ihana pizzeria, joka on suomalaisen naisen ja turkkilaisen miehen omistama, molemmat tekee ihan yhtä hyviä pizzoja, no ehkä se mies vähän parempia.:p

"vieras"
Minä olen. Siis ostanut onnistuneita pizzoja turkkilaisten pitämistä paikoista. Kotipizzaa ei ole tullut vuosiin ostettua. Teen välillä itsekin pizzaa ja välillä jo pääsen aika hyvään lopputulokseen, mutta kunnon pizzauuni sitä pitäisi olla, että oikein hyvän pizzan saisi aikaan.

"Vieras"
Meinaatko, että jauhissoosi on raakana pitsassa että sitä pitää vielä erikseen paistaa?

No ei jauhis soossi tarvi niin luirua olla, että täytteet siinä päällä kiehuu eikä paistu?

Tässä ketjussa huomaa monen kommentissa olevan vain kyse siittä ostaako pizzansa ulkomaalaisilta vai suomalaisilta, sen mukaan sitten arvostellaan onko mamu paikka vai ei?;)
Me ollaan löydetty aivan ihana pizzeria, joka on suomalaisen naisen ja turkkilaisen miehen omistama, molemmat tekee ihan yhtä hyviä pizzoja, no ehkä se mies vähän parempia.:p

Daemon
Ajattelin nyt jauhelihasta keskusteleville infota, että Kotipizzastakin saa ruskistettua jauhelihaa nykyään. Kulkee nimellä beef 'n' roast-jauheliha, eli naudan jauhelihaa. Aina kun asiakkaat luettelevat täytteeksi jauhelihan, itse kysyn et kumpaas oikein laitetaan. Erittäin iso osa ei edes tiedä, että listoilla on kaksi ja yleensä valitsevat tuon ruskistetun jauhelihan. Tätä täytettähän käytetään Burgerpizzassa.
Ja tuota jauhelihaa tulee muuten jo normaali mittakaavalla runsaasti!

Yhteistyössä