Valtio huostaanottaa lapset toimeentulotukiasiakkailta!!!!

• Viestiketjun aloittaja "HUh"
  • Ensimmäinen viesti
Esimerkki tuosta älyttömästä byrokratista on minusta sekin, että kaupat ja keittiöt heittävät järjettömän määrän ruokaa roskiin, koska sitä ei saa antaa eteenpäin.

Tilalta et voi hakea suoraan mitään, koska byrokratia.

Yrityksen varsinainen perustaminen on helppoa kuin heinänteko, mutta entäs sitten kun alat tuottaa jotain? Helou verotoimisto.

hmmmm
Mites sellaisessa tapauksessa että ne lapset on tehty terveenä ja työssäkäyvänä ja sitten vaikka joutuu onnettomuuteen tai sairastuu vakavasti eikä kykene työhön? Ehkä puoliso hylkää ja joutuu hakemaan tukea? Lapset vaan veks ja thats it?
Eihän siinä sanotukaan että hetkellissti toimeentulotukea hakevilta vietäisiin lapset. :) Eli normaaleilta hyviltä vanhemmilta, jotka joutuvat yllättäen tuohon tilanteeseen ei tietenkään vietäisi lapsia. Niiltä jotka eivät saa mitään aikaiseksi pitkänkään ajan kuluessa, vietäisiin mikä on mielestäni aivan loistava asia.

T.itse elänyt äidin kanssa joka käytti yhteiskuntaa hyväksi yli 10 vuotta eikä kukaan vienyt minua pois, olisi pitänyt.

Mitä kävisi niille, jotka haluaisivat ponnistella mutta jaksaminen loppuisi kesken? Ne, joilla on esim. vammainen lapsi hoidettavanaan eikä mahdollisuutta käydä tämän vuoksi työssä?
Eikös vammaiset ja kehitysvammaiset yleensä pääse päivätoimintakeskuksiin tai kouluun päivän ajaksi? Ainakin sisareni on käynyt ja käy yhä ja vanhempani käyvät ihan tavallisesti kokopäivätyössä. Niin ja siskollakin on kohta ikää lähemmäs 30v. ja asuu kuitenkin vanhempiemme luona.

"vieras"
[QUOTE="vieras";28087051]Toimeentulotuki on pisara valtameressä siihen nähden mihin valtion tahoja käytetään.

Keskittykää niihin oikeisiin ongelmiin.

Halitus syytää rahamme ulkomaille ja maahanmuuttajille, SEN takia ME joudumme kärsimään.

Kehitysapuun uppoaa yli miljardi euroa 365 päivän välein. (+1000 000 000,00/vuosi)

Mitäs luulisitte auttaisiko se suomalaisten asemaa jos tuo reilu milardi euroa vuositasolla laitettaisiin suomalaisten työttömien/pienituloisten työllistämiseen?[/QUOTE]

Vastaavasti sitten säästyneillä toimeentulotukivaroilla voisimme auttaa lastensairaaloita, vanhustentaloja, mielenterveyspotilaita, lapsiperheitä...

Pieniä valintoja, suuria asioita.

Alkuperäinen kirjoittaja Tír na nÓg;28087073:
Eikös vammaiset ja kehitysvammaiset yleensä pääse päivätoimintakeskuksiin tai kouluun päivän ajaksi? Ainakin sisareni on käynyt ja käy yhä ja vanhempani käyvät ihan tavallisesti kokopäivätyössä. Niin ja siskollakin on kohta ikää lähemmäs 30v. ja asuu kuitenkin vanhempiemme luona.
Paljonkohan noihin laitoksiin uppoaa rahaa?
Ja apuvälineisiin, hoitotarvikkeisiin, lomiin jolloin esim. kehitysvammainen lapsi on laitoksessa että vanhemmat saa hengähtää? Varmaan aika paljon.

Eikä niitä lomia usein ole. Jos tukia vähennettäisiin, niin tästäkin ne ensimmäisenä lähtisivät. Kuten Jyväskylässä, jossa aiotaan tarkastaa kaikki omaishoitosopimukset uudestaan, kun sieltähän sitä kannattaakin säästää.

juujuu
olisi kuullut puhuttavan siitä että rahallisesti kotona olo on kannattavampaa kuin töissä?
no ei puhuttu ei kun silloin se ei ollut. nykysuuntaus menee ihan hulluksi, 10v päästä keskituloisenkaan ei varmaan kannata enää töihin vaivaantua.

"noomi"
Jännä että nää tukien varassa syyttä (siis ilman sairautta tai muuta pakottavaa syytä) olevat arvostelee vaikka yritysjohtajia. Ihan samanlaisia lurjuskisia molemmat. Hyväksykäyttäjiä. Ne jotka tekee maksaa molempien tahojen viulut. JA se jos mikä ei ole reilua.

"niin"
Mieti ihan rauhassa sitä, missä kaikessa Suomen valtio tulee sinua vastaan ja mitä kaikkea pidetään yllä ihan verovaroin, ihan meidän ihmisten iloksi ja hyödyksi.
varmaan tulee yllätyksenä sinulle, mutta ne verovarat eivät tule mistään ilmaisiksi vaan me työläiset maksetaan palkastamme aika iso osa että tämä valtio pyörii ja sossukin toimii :)

"niin"
[QUOTE="hmmm";28087106]Mistä sinä saat tulosi? (ammatti jne)[/QUOTE]

Yksityinen Teknologia yritys jonka tuoteet menee pääsääntöisesti vientiin. Ei. Valtio ei maksa minun palkaani.

Eli kyllä, minä olen se maksaja. Joka toki saa esim. terveyspalveluina osan takaisin. Niin kuin kaikki meistä.

byrokratiaa riittää
Uskokaahan jo, ettei työpaikkoja ole kaikille eikä tule koskaan olemaankaan. Kapitalismiin kuuluu aina tietty työttömyysprosentti.

Minusta on typerää solvata hanttihommista kieltäytyviä, koska harvoin tämmöinen ihminen edes tajuaa mitä se työ on ja kuinka voi käydä omalle terveydelle sen myötä. Tietämättömyys paistaa kauas myös "minusta sossun asikkaan tulisi ottaa vastaan töitä/olla työkkärissä blaablaa"-kommenteista, koska jos asioista jotain ymmärtäisitte, tajuaisitte myös että työkkärin asiakkuus on ehto toimeentulotuen saamiselle jossei ole eläkkeellä/opiskele! Sossu ei anna euroakaan, jossei ole asiakkaana työkkärissä, joka taas tekee lausunnon työttömän tilanteesta. Kela ei maksa senttiäkään työttömyysetuutta ilman sitä samaista lausuntoa. Jne. Eli ei tässä maassa voi vaan mennä sossuun ja saada rahaa, ei todellakaan! Lisäksi sossu velvoittaa opiskelijaa nostamaan lainan tappiinsa, perheellistä käyttämään omien lasten säästötilit tyhjiksi ja myymään autonsa ennenkuin sieltä saa mitään. Verotus tarkistetaan, pankkitilit tarkistetaan. 2kk tiliotteet kaikista tileistä. Jne.

[QUOTE="niin";28087128]varmaan tulee yllätyksenä sinulle, mutta ne verovarat eivät tule mistään ilmaisiksi vaan me työläiset maksetaan palkastamme aika iso osa että tämä valtio pyörii ja sossukin toimii :)[/QUOTE]

Ei tule yllätyksenä, miksi ajattelet niin? Luuletko, että olet jotenkin parempi ihminen kun käyt töissä, kuin mitä minä, joka hoidan omia lapsiani kotona? Et ole.

On minusta aika turhaa, että on ottamassa pois muilta mutta ei näe, että itsekin saa sitä mistä muita syyttää. Koulut maksullisiksi tai sitten helpotetaan yksityiskoulujen perustamista, jokainen teistä veronmaksajista saa sitten itse maksaa sen lapsensa koulutuksen. Ja niin edelleen. Ärsyttää, toitotetaan vaan että kaikki pois ja luuserit töihin, mutta ei voida edes miettiä, mitä ongelmia sellainen aiheuttaisi.

Vaan miksipä miettiä, ei ole teidän (hyväosaisten) ongelma.

"okei"
Niinpä. Jos julkiselta sektorilta, niin verorahasi on yhtä tyhjän kanssa.
Eli siis sama jos on töissä julkisella sektorilla kuin että makaa kotona ja perse homeessa odottaa rahaa? Juupa joo. Toinen on sentään antanut jonkun panoksensa asioiden eteen toinen kermaperseenä odottanut sitä unelma duunia joka syystä tai toisesta ei ole tullut kotiovelta hakemaan.

"okei"
Esimerkki tuosta älyttömästä byrokratista on minusta sekin, että kaupat ja keittiöt heittävät järjettömän määrän ruokaa roskiin, koska sitä ei saa antaa eteenpäin.

Tilalta et voi hakea suoraan mitään, koska byrokratia.

Yrityksen varsinainen perustaminen on helppoa kuin heinänteko, mutta entäs sitten kun alat tuottaa jotain? Helou verotoimisto.
Pakkohan on yrityksiä verottaa että te voitte olla kotona. Helou!

voi ei
[QUOTE="niin";28087136]Yksityinen Teknologia yritys jonka tuoteet menee pääsääntöisesti vientiin. Ei. Valtio ei maksa minun palkaani.

Eli kyllä, minä olen se maksaja. Joka toki saa esim. terveyspalveluina osan takaisin. Niin kuin kaikki meistä.[/QUOTE]

Oi suuri ja viisas MAKSAJA! Kerrohan, kuka tai mikä taho sinut aikoinaan koulutti, jotta olisit pätevä nykyiseen työhösi? Kuka sinun yhtiötäsi on taipaleen alussa auttanut, jotta se pääsisi aloittamaan toimintansa? Ei kai ainakaan se kirottu VALTIO, eihän?

Paljonkohan noihin laitoksiin uppoaa rahaa?
Ja apuvälineisiin, hoitotarvikkeisiin, lomiin jolloin esim. kehitysvammainen lapsi on laitoksessa että vanhemmat saa hengähtää? Varmaan aika paljon.

Eikä niitä lomia usein ole. Jos tukia vähennettäisiin, niin tästäkin ne ensimmäisenä lähtisivät. Kuten Jyväskylässä, jossa aiotaan tarkastaa kaikki omaishoitosopimukset uudestaan, kun sieltähän sitä kannattaakin säästää.
Niin, no tällä erää meillä menee niitä veroja tuohonkin. Ehkäpä se uusi järjestelmä olisi aavistuksen fiksumpi ja osaisi erotella ne jotka oikeasti tarvii tukea ja sitten ne jotka tarvii vain hetkellisen sysäyksen eteenpäin elämässään.

Nuo laitokset kuitenkin työllistää ihmisiä. Samoin apuvälineiden teko ja ne samat välineet kiertää kyllä useammalla käyttäjällä kun jäävät edelliselle pieneksi tai muuten tarpeeseen sopimattomiksi.

Vaihtoehtoina nykyiselle kotona-asumisellehan olisi että sisar asuisi laitoksessa 24/7 tai olisi kotona 24/7 ja vanhemmat myös olisi kotona - nyhjäisivät tukia eivätkä tuottaisi työllään verotuloja ja köyhinä niillä ei olisi varaa kuluttaa.

jkj
Ei tule yllätyksenä, miksi ajattelet niin? Luuletko, että olet jotenkin parempi ihminen kun käyt töissä, kuin mitä minä, joka hoidan omia lapsiani kotona? Et ole.

On minusta aika turhaa, että on ottamassa pois muilta mutta ei näe, että itsekin saa sitä mistä muita syyttää. Koulut maksullisiksi tai sitten helpotetaan yksityiskoulujen perustamista, jokainen teistä veronmaksajista saa sitten itse maksaa sen lapsensa koulutuksen. Ja niin edelleen. Ärsyttää, toitotetaan vaan että kaikki pois ja luuserit töihin, mutta ei voida edes miettiä, mitä ongelmia sellainen aiheuttaisi.

Vaan miksipä miettiä, ei ole teidän (hyväosaisten) ongelma.
Mulle kävisi hyvin se että laitetaan tasaverotus ja koulut maksullisiksi ;) mä muuten maksan omasta terveydenhuollostani toisin kuin sinä.

"vieras"
[QUOTE="noomi";28087118]Jännä että nää tukien varassa syyttä (siis ilman sairautta tai muuta pakottavaa syytä) olevat arvostelee vaikka yritysjohtajia. Ihan samanlaisia lurjuskisia molemmat. Hyväksykäyttäjiä. Ne jotka tekee maksaa molempien tahojen viulut. JA se jos mikä ei ole reilua.[/QUOTE]

Olenko minä hyväksikäyttäjä?

Olen "työharjoittelussa" 7 tuntia päivässä ja viitenä päivänä viikossa, teen täysin samaa työtä mitä oikeat palkollisetkin, teen vastuullista työtä, teen fyysistä työtä, teen mitä käsketään..

Saan työmarkkinatukea, asumistukea sekä toimeentulotukea.

Yhteensä tuet ovat 940e/kk, josta pelkkä asunnon vuokra, vesi sekä sähkö vievät 650 euroa.

Kaiken lisäksi joudun menemään bussilla harjoittelupaikkaan, sillä matkaa sinne on sen verran paljon. Maksan myös opintolainaa pois ja minulla on muutama muukin lasku.

Voin kertoa, että reilu sata euroa/kk ei riitä edes ruokaan, vaan joudun tyytymään roskisten antimiin aina jossain välissä kuuta.

Mutta että hyväksikäyttäjäkin olen. Niinkai sitten.

[QUOTE="okei";28087157]Pakkohan on yrityksiä verottaa että te voitte olla kotona. Helou![/QUOTE]

Tämä on ihan turhaa, ette te edes halua ymmärtää. Suomi on liian byrokraattinen maa, rahaa menee kankkulan kaivoon ja sitten säästetään vääristä paikoista. Mutta se on jotenkin aina sen pienen ihmisen syy, kaikki.

Yhteistyössä