Ketju uskossa oleville ja uskonasioita pohdiskeleville! :)

"vieras"
[QUOTE="vieras";28079022]Voi löytyäkin. Puheet tästä eivät ole Perkeleen eksytystä, mutta jos joku kääntyy islamiin niin se on Perkeleen eksytystä.[/QUOTE]

Niinkuin on kaikki muukin, mitä siellä omassa seurakunnassa ei opeteta ja hyväksytä.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28079053]Niinkuin on kaikki muukin, mitä siellä omassa seurakunnassa ei opeteta ja hyväksytä.[/QUOTE]

Ei se noin mene.
Kaikki mikä on Jumalaa vastaan, on demonisesta henkimaailmasta. Mistä sinä seurakunnat tähän keksit?
 
hah hah
[QUOTE="vieras";28078816]Joh 4:4:ssa on 24 + 1 valtaistuinta ja Jumalan hahmo on niin psykedeelinen että Johanneksen ilmestystä on monesti yritetty poistaa Raamatusta.[/QUOTE]

Hah hah... psykedeelistä! :D Varmaan sekin oli melko psykedeelistä, kun Jumala teki maailmankaikkeuden! Kyllä on pöljiä nämä ihmisten perustelut... psykedeelinen! :D :D
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28079071]Ei se noin mene.
Kaikki mikä on Jumalaa vastaan, on demonisesta henkimaailmasta. Mistä sinä seurakunnat tähän keksit?[/QUOTE]

No kun teillä uskovilla on aika isojakin eroja siinä tulkinnassa, mikä on jumalaa vastaan. Jokainen kun ei voi olla oikeassa, niin kai te sitten menette sen mukaan mitä oma seurakunta opettaa.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28079091]No kun teillä uskovilla on aika isojakin eroja siinä tulkinnassa, mikä on jumalaa vastaan. Jokainen kun ei voi olla oikeassa, niin kai te sitten menette sen mukaan mitä oma seurakunta opettaa.[/QUOTE]

Ensisijaisesti Raamattu kertoo, miten asioihin pitää suhtautua. Oman seurakunnan pastori on ihminen siinä kuin seurakuntalaisetkin, ei häntä sokeasti saa seurata. Ihminen on aina syntinen ja vajavainen, ihmisissä ei ole totuus. Ei sitä lopullista totuutta ihminen aina Raamatustakaan osaa lukea, mutta sieltä Jumalan tahto pitää löytää.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28079141]Ensisijaisesti Raamattu kertoo, miten asioihin pitää suhtautua. Oman seurakunnan pastori on ihminen siinä kuin seurakuntalaisetkin, ei häntä sokeasti saa seurata. Ihminen on aina syntinen ja vajavainen, ihmisissä ei ole totuus. Ei sitä lopullista totuutta ihminen aina Raamatustakaan osaa lukea, mutta sieltä Jumalan tahto pitää löytää.[/QUOTE]

Ymmärrän tämän, mutta kun edelleenkin se totuus ja tahto luetaan ja tulkitaan niin monella eri tavalla. Ei tarvitse kuin selata tätä ketjua. Eli perkele on uskovistakin ison osan eksyttänyt, kun kaikki eivät voi olla oikeassa.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28079193]Ymmärrän tämän, mutta kun edelleenkin se totuus ja tahto luetaan ja tulkitaan niin monella eri tavalla. Ei tarvitse kuin selata tätä ketjua. Eli perkele on uskovistakin ison osan eksyttänyt, kun kaikki eivät voi olla oikeassa.[/QUOTE]

Perkeleen työ on eksyttää ihmisiä, ja aivan erityisen kiinnostunut Perkele on uskovien kristittyjen eksyttämisestä, sillä ei-uskovathan ovat jo eksyksissä valmiiksi. He eivät siis niinkään kiinnosta sielunvihollista, joka siis keskittyy erityisesti Jeesukseen uskovien harhauttamiseen.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28079284]Perkeleen työ on eksyttää ihmisiä, ja aivan erityisen kiinnostunut Perkele on uskovien kristittyjen eksyttämisestä, sillä ei-uskovathan ovat jo eksyksissä valmiiksi. He eivät siis niinkään kiinnosta sielunvihollista, joka siis keskittyy erityisesti Jeesukseen uskovien harhauttamiseen.[/QUOTE]

Siellä maailmanlopun kynnyksellä on sitten kova kuhina ja itku, kun suurin osa tämänkin ketjun uskovista ohjataan sinne alakertaan. Aika julmaa.
 
"vieras"
Hah hah... psykedeelistä! :D Varmaan sekin oli melko psykedeelistä, kun Jumala teki maailmankaikkeuden! Kyllä on pöljiä nämä ihmisten perustelut... psykedeelinen! :D :D
Patmoksella kasvaa psilosybiinisieniä ja jälki näkyy tekstissä. Ilmestyskirja vilisee monipäisiä ja silmien peittämiä eläimiä sekä värikkäitä kuvauksia täysin epäolennaisista ja vääristyneistä esineistä ja tiloista. Uuteen testamenttiin oli tarjolla vielä sairaampaa tekstiä mutta sensuuri on tehnyt tehtävänsä.
 
"vieras"
Ex-Hezbollah Iranian Muslim Saw Jesus and Jesus Said Who He Was

http://www.youtube.com/watch?v=2-L1KIU7lao

http://www.charismamag.com/spirit/evangelism-missions/14442-when-musiims-see-jesus

http://therhema.blogspot.fi/2011/05/muslim-woman-who-saw-jesus.html

Lisää linkkejä löytyy googlesta ja youtubesta sanoilla "muslim saw Jesus".
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28079323]Siellä maailmanlopun kynnyksellä on sitten kova kuhina ja itku, kun suurin osa tämänkin ketjun uskovista ohjataan sinne alakertaan. Aika julmaa.[/QUOTE]

No, onneksi he kaikki ovat väärässä ja kukaan ei joudu alakertaan. Ketään ei tosin päästetä yläkertaankaan. Ei ole mitään kerroksia, on vain tyhjyys ja unohdus kuoleman jälkeen. Eläessään he kyllä voivat meuhkaamisellaan saada aikaan kärsimystä itselleen ja toisille. Onkin kirjoitettu: helvetti on siellä, missä on uskovaisia.
 
"vieras"
No, onneksi he kaikki ovat väärässä ja kukaan ei joudu alakertaan. Ketään ei tosin päästetä yläkertaankaan. Ei ole mitään kerroksia, on vain tyhjyys ja unohdus kuoleman jälkeen. Eläessään he kyllä voivat meuhkaamisellaan saada aikaan kärsimystä itselleen ja toisille. Onkin kirjoitettu: helvetti on siellä, missä on uskovaisia.
Laitahan linkkiä ja todista väitteesi, ettei ole mitään "kerroksia" vaan että kaikki päättyy kuolemaan.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28080837]Todistapa että ei mene.[/QUOTE]

Ei omaa todistustaakkaansa pysty sillä väistämään, että siirtää sen toiselle. Esitetty väite jää silloinkin todistamatta, ja sehän riittääkin jo todisteeksi siitä ettei mitään todisteita oikeasti väitteelle ole olemassakaan. Muutenhan ne esitettäisiin.
 
[QUOTE="vieras";28080777]Laitahan linkkiä ja todista väitteesi, ettei ole mitään "kerroksia" vaan että kaikki päättyy kuolemaan.[/QUOTE]

Jaa että linkkiä. No, moisten kerrosten ylläpitäminen vaatisi jonkinlaista yliluonnollista toimijaa, jota voisimme kutsua vaikkapa Jumalaksi. Tässä linkissä kerrotaan, onko kyseistä toimijaa olemassa: The Official God FAQ
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28080886]No se on varsin looginen olettamus. Aivot näyttää olevan biologinen kone joka toimii kunnes ei enää saa ravintoa. Tälle on vahvoja viittetiä :)[/QUOTE]

Siihenkin on vahvoja viitteitä, että ihmisaivot eivät olleet esimerkiksi alkuräjähdyksen taustalla räjähdystä masinoimassa.
 
"huoh"
Jaa että linkkiä. No, moisten kerrosten ylläpitäminen vaatisi jonkinlaista yliluonnollista toimijaa, jota voisimme kutsua vaikkapa Jumalaksi. Tässä linkissä kerrotaan, onko kyseistä toimijaa olemassa: ...]
Jumalan olemassaoloa tai olemassa olemattomuutta eivät tiedemiehet ole pystyneet osoittamaan suuntaan taikka toiseen. Turhaan yrität tänne linkkejäsi tuputtaa.
Ehkä tyhmimmät mammat huokailevat ihastuksesta että "on se nokkela", mutta jos sinun joku ajatteleva ihminen on tarkoitus puolellesi vakuuttaa niin on syytä vaihtaa tyyliä ja taktiikkaa. Teiniäly ei riitä.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28081044]Siihenkin on vahvoja viitteitä, että ihmisaivot eivät olleet esimerkiksi alkuräjähdyksen taustalla räjähdystä masinoimassa.[/QUOTE]

Totta tämä. Harvat uskoo että maailma on ihmisen luoma? Jumala tai sattuma ovat kaksi yleisintä käsitystä. Mitä tarkemmin maailmaa katsoo sitä todennäköisemmältä sattuma näyttää.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28081068]Totta tämä. Harvat uskoo että maailma on ihmisen luoma? Jumala tai sattuma ovat kaksi yleisintä käsitystä. Mitä tarkemmin maailmaa katsoo sitä todennäköisemmältä sattuma näyttää.[/QUOTE]

Paitsi että loogisen ajattelun perusprinsiippien mukaan maailmankaikkeus ei voinut syntyä sattumalta, ilman alkusyytä. Ja tuon alkusyyn on pakko olla jokin asia ajan ja avaruuden ulkopuolelta, koska aika ja avaruus syntyivät alkuräjähdyksessä, eikä logiikan sääntöjen mukaan syy alkuräjähdykselle voi olla alkuräjähdys itse, sillä silloinhan syy olisi syntynyt vasta samanaikaisesti kuin aiheuttamansa ilmiö syntyi, ja se taas on mahdotonta.

Kalam- kosmologinen argumentti – ApologetiikkaWiki
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28081112]Paitsi että loogisen ajattelun perusprinsiippien mukaan maailmankaikkeus ei voinut syntyä sattumalta, ilman alkusyytä.[/QUOTE]

Ja koska logiikan lajit ei selitä kaikkea voi heittää logiikan ikkunasta ja keksiä fantastisen Jumalan tilalle? Silloin ei edes tarvitse miettä kuka synnytti Jumalan.

Toinen tapa on hyväksyä että kukaan ei varmuudella tiedä mitä maailma syntyi. Kun hyväksyy tämän epävarmuuden voi säilyttää loogisen ajattelun ja hyödyntää sen jokapäiväisessä elämässä.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28081197]Ja koska logiikan lajit ei selitä kaikkea voi heittää logiikan ikkunasta ja keksiä fantastisen Jumalan tilalle? Silloin ei edes tarvitse miettä kuka synnytti Jumalan.

Toinen tapa on hyväksyä että kukaan ei varmuudella tiedä mitä maailma syntyi. Kun hyväksyy tämän epävarmuuden voi säilyttää loogisen ajattelun ja hyödyntää sen jokapäiväisessä elämässä.[/QUOTE]

Logiikan lakien mukaan JOKU tai JOKIN aiheutti alkuräjähdyksen. Sillä ei ole merkitystä, miksi sitä kutsut. Kutsu vaikka spagettihirviöksi, jos haluat. Tai kutsui vaikka Sattumaksi. Sattumalta tuo Sattuman aiheuttama räjähdys ei voinut syntyä, sillä Sattuma sen aiheutti eikä suinkaan sattuma.

Ymmärrän että tämä faktatieto ahdistaa ateisteja, joiden on tähän asti tälläkin palstalla ollut helppo tuudittautua siihen uskoon, että sattumalta ilman syytä sattui, ja kohta kaikki taas loppuu ja raukeaa tyhjiin. Se vaan nyt ei edes fysiikan lakienkaan mukaan mene noin, jos nuo logiikan lait liikaa ahdistavatkin. Suo siellä vetelä täällä, aina on jokin syy eikä aine/energia häviä. Eikä myöskään synny tyhjästä ilman mitään syytä.
 

Yhteistyössä