Eilinen Susi ilta

  • Viestiketjun aloittaja ..
  • Ensimmäinen viesti
Aries 78
[QUOTE="vieras";28071434]Niin, oliko sulla edes yhtä kuvaa. Jos niitä otuksia oikein ongelmaksi asti päiväaikaan pyörii edestakaisin pihoilla, niin varmastihan sinulla on edes yksi kuva.[/QUOTE]

Onko sinulla valokuvaa sinun aivotoiminnasta? Jos ei ole niin pitääkö meidän olettaa ettei sitä sitten ole olemassa! Vai tarkastella asiaa laajemmassa mittakaavassa ja olettaa että sinulla on aivotoimintaa koska kykenet käyttämään tietokonetta ja intenettiä, minkä pohjalta voidaan todeta että sinulla on aivotoimintaa koska pystyt käyttämään käsiäsi ja sormiasi tekstin tuottamiseen tietokoneen näppäimistön avulla.

Mutta se valokuva vain harmillisesti nyt puuttuu :(
 
"vieras"
Tahtoo vain olla kun loppuu se sanallinen osaaminen asian suhteen, niin ruvetaan mustamaalaamaan ja haukkumaan toisia keskustelun osapuolia! Jankutetaan sitä omaa näkemystään aikansa ja kaikki muut keskusteluun liittyvät asiat pyritään kumoamaan "väärinä". Sitten kun ei tähänkään pystytä uskottavasti niin ruvetaan voimakkaasti arvostelemaan ja mustamaalamaan kirjoittajaa joka ei jaa sitä samaa näkemystä, jotta muutkin keskustelijat rupeaisi hänen kirjoituksiaa katselemaan hieman suppeammin ;)

Hienoa tämä interwebin aikakausi..
Netti on myös siitä kiva, että jos vaikka joku eläin on käynyt pihalla, niin kuvaa siitä on helppo jakaa muiden nähtäväksi.
 
Mollie
[QUOTE="vieras";28071294]Onko tämä se tapaus, missä niitä "pihasusia" lähdettiin salametsästämään sadan kilometrin päähän kymmenien urpojen jengillä, ja sitten kun jäätiin kiinni, niin yksi tappoi itsensä? Mitä halusit keskustella siitä?[/QUOTE]

Olen lukenut ko. Kuiviksen jutun, samoin kuin viimeistä edellisessä Seurassa olleen jutun.

Kuulostaa siltä että kylillä on menossa aika paha joukkopsykoosi, ja nyt pitäisi vastuullisten ihmisten panna jäitä hattuun eikä kiihdyttää mieliä entisestään.

Jos itse rikkoo lakia, ei pitäisi ihmetellä sitä että joutuu poliisikuulusteluun.
 
"vieras"
Onko sinulla valokuvaa sinun aivotoiminnasta? Jos ei ole niin pitääkö meidän olettaa ettei sitä sitten ole olemassa! Vai tarkastella asiaa laajemmassa mittakaavassa ja olettaa että sinulla on aivotoimintaa koska kykenet käyttämään tietokonetta ja intenettiä, minkä pohjalta voidaan todeta että sinulla on aivotoimintaa koska pystyt käyttämään käsiäsi ja sormiasi tekstin tuottamiseen tietokoneen näppäimistön avulla.

Mutta se valokuva vain harmillisesti nyt puuttuu :(
magneetti kuvaus?
 
"vieras"
Onko sinulla valokuvaa sinun aivotoiminnasta? Jos ei ole niin pitääkö meidän olettaa ettei sitä sitten ole olemassa! Vai tarkastella asiaa laajemmassa mittakaavassa ja olettaa että sinulla on aivotoimintaa koska kykenet käyttämään tietokonetta ja intenettiä, minkä pohjalta voidaan todeta että sinulla on aivotoimintaa koska pystyt käyttämään käsiäsi ja sormiasi tekstin tuottamiseen tietokoneen näppäimistön avulla.

Mutta se valokuva vain harmillisesti nyt puuttuu :(
Olipas hauska juttu. Nauroin. Mutta kuvaa ei ollut? Pihasudesta.
 
"vieras"
Missä minä olen sanonut, että lapseni pelkää susia?

Minä en myöskään ole esittänyt kapeaa näkemystä tähän susiasiaan, että asia voisi olla vain jokotai. Minä en ole missään väittänyt kaikkien lasten pelkäävän koska ovat nähneet suden. Minua vain oikeasti kiinnostaa Lunticin näkemys, että pelko tulee pelkästään vanhempien asenteesta. Ettei susi vastaankävellessä voisi aiheuttaa muuten pelko lapsessa. Enkä edelleenkään ole saanut vastausta miten lapsi neuvotaan toimimaan tälläisessa tilanteessa, miten ne neuvot annetaan, niin ettei aiheuta pelkoa! Kyllä minusta tuollainen tieto kannattaisi jakaa!
Missä minä olen väittänyt, että olet sanonut? Kysyin koirista.

Harva lapsi koiriakaan pelkää, jos sitä pelkoa ei jostain lapseen ole syötetty, eikö? Miten koira ja susi lapsen mielessä eroavat toisistaan?

Miten neuvot lapsia toimimaan vieraiden koirien kanssa? Pelkäävätkö lapsesi koiria näiden neuvojesi jälkeen?
 
Lunatic
Voisiko joku muuten ensinnäkin kertoa mikä laji se semmonen "pihasusi" on, minulle ihan vieras eläin kyseessä. Olis kiva nähdä kuva myöskin, poikkeaako paljon harmaasudesta? Onko edes nisäkäs?

Uskomatonta että vuonna 2013 on löydetty aivan uusi eläinlaji Suomesta.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
"vieras"
[QUOTE="sipsi";28071550]:( Rohkeita miehiä, täytyy sanoa...[/QUOTE]

miks noin iso viha...sitä mitä nyt syöt oli jonkun eläin! Tarvii psyykkaa plastalle ei kä sellasta että joo mitä sitten! vaan sanomaan että ihmismieli? ja mitä opetettu!
 
"vieras"
Olen lukenut ko. Kuiviksen jutun, samoin kuin viimeistä edellisessä Seurassa olleen jutun.

Kuulostaa siltä että kylillä on menossa aika paha joukkopsykoosi, ja nyt pitäisi vastuullisten ihmisten panna jäitä hattuun eikä kiihdyttää mieliä entisestään.

Jos itse rikkoo lakia, ei pitäisi ihmetellä sitä että joutuu poliisikuulusteluun.
Taitaa olla kyläläisillä syytä pelätä enemmän tuota psykoottista, ja mikä pahinta, aseita omistavaa, kansanosaa.

Tai ei mitään taida, vaan selvästi on.
 
Aries 78
Mielenkiintoinen ilmiö että nykyaikana kun kuvia otetaan omista tisseistä, lentävistä lautasista ja kauppojen hedelmälaareista, tästä päivänpolttavasta "häiriköivästä" pihasudesta ei ole otettu ainoatakaan otosta.

Luulisi ihmisillä olevan kameroita ja ikkuna, jonka läpi voi kodakia vinguttaa.
Eihän ne sudet siellä pihalla asusta, arka metsäneläin vain käy siellä nopeasti kattomassa olisko mitään sapuskaa tarjolla ja jos ei ole niin poistuu paikalta. Jäljet tosin jää ja voidaan olettaa että pihalla vieraillut susi oli vaarallinen, jos se syö koira taikka kissan siittä pihalta niin voidaan todeta suden olevan vaarallinen.

Pitäisi tieten susialueilla asustavien ihmisten ostella riistakameroita ja viritellä niitä sinne takapihalle, eiköhän sieltä se yksi kuva saada :)

Toisaalta olisi mielenkiintoista tietää paljonko niitä näköhavaintoja on oikeasti kotipihoilta ja paljonko sitten jälkien perusteella on havaintoja tehty! Näissäkin jutuissa varmasti liikkuu noita kuulin kaverin serkulta että sen naapurissa oli kuulemma käynyt susi, seuraava jolle kerrot niin tarinoi eteenpäin että siellä oli serkulla ollut susi pihassa, seuraava joka kertoo asiaa eteenpäin selittää totena että kaverin serkun kaverilla oli susi pihassa ja se soi kissan... jne ja tarina jatkuu :)
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
"vieras"
Eihän ne sudet siellä pihalla asusta, arka metsäneläin vain käy siellä nopeasti kattomassa olisko mitään sapuskaa tarjolla ja jos ei ole niin poistuu paikalta. Jäljet tosin jää ja voidaan olettaa että pihalla vieraillut susi oli vaarallinen, jos se syö koira taikka kissan siittä pihalta niin voidaan todeta suden olevan vaarallinen.

Pitäisi tieten susialueilla asustavien ihmisten ostella riistakameroita ja viritellä niitä sinne takapihalle, eiköhän sieltä se yksi kuva saada :)

Toisaalta olisi mielenkiintoista tietää paljonko niitä näköhavaintoja on oikeasti kotipihoilta ja paljonko sitten jälkien perusteella on havaintoja tehty! Näissäkin jutuissa varmasti liikkuu noita kuulin kaverin serkulta että sen naapurissa oli kuulemma käynyt susi, seuraava jolle kerrot niin tarinoi eteenpäin että siellä oli serkulla ollut susi pihassa, seuraava joka kertoo asiaa eteenpäin selittää totena että kaverin serkun kaverilla oli susi pihassa ja se soi kissan... jne ja tarina jatkuu :)
löytyy mutta ei susista video kuvaa....:). HUIPPU! kommentti:?
 
Lunatic
[QUOTE="vieras";28071623]Taitaa olla kyläläisillä syytä pelätä enemmän tuota psykoottista, ja mikä pahinta, aseita omistavaa, kansanosaa.

Tai ei mitään taida, vaan selvästi on.[/QUOTE]

Kyllä!
 
Mollie
[QUOTE="vieras";28071623]Taitaa olla kyläläisillä syytä pelätä enemmän tuota psykoottista, ja mikä pahinta, aseita omistavaa, kansanosaa.

Tai ei mitään taida, vaan selvästi on.[/QUOTE]

Mulle tuli siitä Seuran jutusta mieleen, että mitä ajattelevat ne paikalliset, jotka eivät kuulu noihin salametsästysporukoihin ja vastustavat niiden toimintaa? Uskaltavatko he avata suutaan?

Artikkelista päätellen tunnelma on niin kiihtynyt, että kohta "toisinajattelijoita" aletaan vainota, ellei sitten ole alettu jo.
 
[QUOTE="vieras";28071623]Taitaa olla kyläläisillä syytä pelätä enemmän tuota psykoottista, ja mikä pahinta, aseita omistavaa, kansanosaa.

Tai ei mitään taida, vaan selvästi on.[/QUOTE]

eipä liioitella enempää kuin on tarpeen
 
Aries 78
[QUOTE="vieras";28071664]löytyy mutta ei susista video kuvaa....:). HUIPPU! kommentti:?[/QUOTE]

Yeps.. Eikö ufoja muka ole olemassa? Kohta selität että joulupukki ja saunatontut on satua :O Pysytään nyt kuitenkin aiheessa, kaikesta saadaan mielenkiintoisia keskusteluja aikaiseksi kun eri ääripäät ovat liikekannalla ja ottavat toisistaan mittaa :)
 
Lunatic
Eihän ne sudet siellä pihalla asusta, arka metsäneläin vain käy siellä nopeasti kattomassa olisko mitään sapuskaa tarjolla ja jos ei ole niin poistuu paikalta. Jäljet tosin jää ja voidaan olettaa että pihalla vieraillut susi oli vaarallinen, jos se syö koira taikka kissan siittä pihalta niin voidaan todeta suden olevan vaarallinen.

Pitäisi tieten susialueilla asustavien ihmisten ostella riistakameroita ja viritellä niitä sinne takapihalle, eiköhän sieltä se yksi kuva saada :)

Toisaalta olisi mielenkiintoista tietää paljonko niitä näköhavaintoja on oikeasti kotipihoilta ja paljonko sitten jälkien perusteella on havaintoja tehty! Näissäkin jutuissa varmasti liikkuu noita kuulin kaverin serkulta että sen naapurissa oli kuulemma käynyt susi, seuraava jolle kerrot niin tarinoi eteenpäin että siellä oli serkulla ollut susi pihassa, seuraava joka kertoo asiaa eteenpäin selittää totena että kaverin serkun kaverilla oli susi pihassa ja se soi kissan... jne ja tarina jatkuu :)

Näinhän se on. Jutut paisuu kuin pullataikina ja hysteria tekee ihmisistä hulluja.
Lumipalloefekti.

Tosin olen huomannut, että nämä jotka kieriskelevät pallon mukana, eivät ole niitä penaalin terävimpiä kyniä muutoinkaan. Omat aivot on jätetty narikkaan.

Lapset sitten taas ovat viattomia tässä asiassa, ja hölmöläisten uhreja.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
[QUOTE="vieras";28071712]tiedän mielipiteistä että suosit kalastusta ja metsästystä mutta et salakaatoo...[/QUOTE]

en suosi salakaatopuuhia mutta en myöskään sitä että kaikki mettämiehet luokitellaan psykopaateiksi

suurin osa on rauhallisempia kuin viherpunikit
 
"vieras"
Yeps.. Eikö ufoja muka ole olemassa? Kohta selität että joulupukki ja saunatontut on satua :O Pysytään nyt kuitenkin aiheessa, kaikesta saadaan mielenkiintoisia keskusteluja aikaiseksi kun eri ääripäät ovat liikekannalla ja ottavat toisistaan mittaa :)
kun ufoista on kuvaa mutta ei susista? Näin dokumentin ykköseltä missä alaska ja saalis miten piiritti! Niin ne tekee! sattu mutta totuus.
 

Yhteistyössä