No, kelpaakos nyt?

• Viestiketjun aloittaja Näinkö?
  • Ensimmäinen viesti
Näinkö?
[QUOTE="vieras";28061903]Banaanit ja kaikki makeat hedelmät pannaan, kukaan ei laihdu vetämällä hedelmäsokeripommeja.[/QUOTE]

No kyllä mä ainakin olen tähän mennessä laihtunut vaikka olisin yhden hedelmän päivässä syönytkin :)

Lilith Le Nuit
[QUOTE="vieras";28061903]Banaanit ja kaikki makeat hedelmät pannaan, kukaan ei laihdu vetämällä hedelmäsokeripommeja.[/QUOTE]

Ei muuten pidä paikkansa. Olen laihtunut 11kg.

marjarahka
Alkuperäinen kirjoittaja Näinkö?;28061922:
No kyllä mä ainakin olen tähän mennessä laihtunut vaikka olisin yhden hedelmän päivässä syönytkin :)
Ihan ok. Hedelmiä voi syödä joka päivä parikin kappaletta. Siinäkin kohtuus tietysti. Hedelmistä saa hyviä vitamiineja ja kuituja joka painaa paljon enenmmän kun muutaman kymmenen kalorin ylitys. Hyöty on paljon paljon suurempi kun haitta.

Alkuperäinen kirjoittaja Näinkö?;28061907:
Raejuustoa syön kyllä melkein päivittäin, tänään sitä ei tosin ollu :).
Jos syön välipalaksi rahkaa, paljonko? Eikös sellases normipurkis oo 200g?
Mitkä kasvikset/vihannekset olis hyviä?

Liikuntapuoleen en oo vielä satsannu, ensin tää ruokapuoli kuntoon ettei tuu kerralla liian suurta muutosta, ettei sit tuu se repsahdus :D.
Mutta kyllä mä koiran kans käyn 2-3 kertaa päiväs lenkillä.
Sun kannattaisi mittauttaa (netistä löytyy laskureita) sun perusaineenvaihdunta, ja näin ollen saat selville montakos kilokaloria sitä saa päivässä mättää:)

Siitä on helppo alkaa laskeskelemaan mitä kannattaisi syödä:)

Kävelylenkki on varppina parempi kuin se että ei tee lenkkiä. Ei se liikunta sinänsä laihduttamisessa mikään elinehto ole kun kuitenkin sen hyöty on laskettu olevan ainostaan n. 20%.

Pitäisi pyrkiä siihen että proteiinin saanti on kohdillaan, muutoin saatat tietämättäsi laihduttaa lihaksiasi ja siitä ei hyvää seuraa, tulee vaan laihaks läskiks.

Viimeksi muokattu:
marjarahka
Miksi kuntoilijat ja painonnostajat syövät ihan hillittömästi rahkaa. Juuri siksi kun siitä saa protskuja menetetyn lihaksen tilalle. Kuntoilu nimittäin syö sitä lihaskudosta joka pitää korvata jollakin.

Näinkö?
Sun kannattaisin mittauttaa (netistä löytyy laskureita) sun perusaineenvaihdunta, ja näin ollen saat selville montakos kilokaloria sitä saa päivässä mättää:)

Siitä on helppo alkaa laskeskelemaan mitä kannattaisi syödä:)

Kävelylenkki on varppina parempi kuin se että ei tee lenkkiä. Ei se liikunta sinänsä laihduttamisessa mikään elinehto ole kun kuitenkin sen hyöty on laskettu olevan ainostaan n. 20%.

Pitäisi pyrkiä siihen että proteiinin saanti on kohdillaan, muutoin saatat tietämättäsi laihduttaa lihaksiasi ja siitä ei hyvää seuraa, tulee vaan laihaks läskiks.
Kiitos vinkistä, pitääpä tosiaan mittauttaa :).

Pitää ruveta kiinnittämään noihin proteiineihin enemmän huomiota.
Tää kaikki on mulle vielä uutta, niin oon vähä pihalla aina välillä :D

• Tykkää
Reactions: Lispetti
"vieras"
Ihan ok. Hedelmiä voi syödä joka päivä parikin kappaletta. Siinäkin kohtuus tietysti. Hedelmistä saa hyviä vitamiineja ja kuituja joka painaa paljon enenmmän kun muutaman kymmenen kalorin ylitys. Hyöty on paljon paljon suurempi kun haitta.
Kalorit ei kerro kaikkea. Kaksi banaania vastaa 30 grammaa hedelmäsokeria mikä on nopein mahdollinen sokerilaatu. Ihminen ei tarvitse puhdasta sokeria mihinkään ja makean syönti pelkästään rasittaa kehoa. Kaikki tarvittavat vitamiinit ja kuidut saa vihanneksista ja juureksista.

Alkuperäinen kirjoittaja Näinkö?;28061993:

Tsemppiä ja tuu ihmeessä tekemään tilannepäivityksiä!!

marjarahka
Alkuperäinen kirjoittaja Näinkö?;28061993:

Kaikki tietää noin suurinpiiretin mitä saa syödä ja mikä suotavaa, mutta kun laihduttaa tieto on vielä tärkeämpää :) Tuolla saat jotain kaloreita laskettua päivittäin.

Ravintosisältö - Kalorilaskuri.fi

marjarahka
[QUOTE="vieras";28061998]Kalorit ei kerro kaikkea. Kaksi banaania vastaa 30 grammaa hedelmäsokeria mikä on nopein mahdollinen sokerilaatu. Ihminen ei tarvitse puhdasta sokeria mihinkään ja makean syönti pelkästään rasittaa kehoa. Kaikki tarvittavat vitamiinit ja kuidut saa vihanneksista ja juureksista.[/QUOTE]

Älä nyt viiti. Kuka haluaa mennä liiallisuuksiin ja laihdutus epäonnistuu kun kaikki kielletään liikaa sitä ja liikaa tätä. Edes laihduttajalle ei ole kaikki kielletty. Makean himoon syön itsekin mielummin applesiinin kun patukan suklaata.

[QUOTE="vieras";28061998]Kalorit ei kerro kaikkea. Kaksi banaania vastaa 30 grammaa hedelmäsokeria mikä on nopein mahdollinen sokerilaatu. Ihminen ei tarvitse puhdasta sokeria mihinkään ja makean syönti pelkästään rasittaa kehoa. Kaikki tarvittavat vitamiinit ja kuidut saa vihanneksista ja juureksista.[/QUOTE]

Totta tuo, mutta ah, niin ihanan koukuttavaa:p how ever...
Yksi kilo läskiä on sama kuin n. 8000 Kcal. Siitä voi laskea kauanko saa juosta että saa sen yhden kilon pois. Ihan sama mistä kalorit saa, prosessoidusta tai hedelmäsokerista etc. Että sen verran ne kalorit kertoo.

Viimeksi muokattu:
"marjapuuro"
Alkuperäinen kirjoittaja Näinkö?;28062030:
Tostos ja pitää tulla juu :).
Oon aatellu et tavote olis -1kg/vko. Aluks tietty putoo nopeesti, mut saa nähä kuin pitkä aika se "alku" on :).
Kilo per viikko on liikaa. Kaksi kiloa kuukaudessa on hyvä tahti. Itse laihduttanut noin 2 kiloa kuukaudessa.

"vieras"
Totta tuo, mutta ah, niin ihanan koukuttavaa:p how ever...
Yksi kilo läskiä on sama kuin n. 8000 Kcal. Siitä voi laskea kauanko saa juosta että saa sen yhden kilon pois. Ihan sama mistä kalorit saa, prosessoidusta tai hedelmäsokerista etc. Että sen verran ne kalorit kertoo.
Energian muodolla ja imettymisnopeudella on paljonkin väliä kun halutaan välttää energian siirtymistä kehon energiavarastoon (keskivartaloläskiin).

Rasva on terveellisempi energianlähde kuin mikään valmis sokerimuoto koska rasvan energia vapautuu tasaisen hitaasti ruuansulatuksen ja rasvan pilkkomisprosessin aikana.

• Tykkää
Reactions: Lispetti
"marjapuuro"
Alkuperäinen kirjoittaja Näinkö?;28062097:
Miksi on liikaa?
Koska harva laihduttaja laihtuu sitä itteään vaan liian nopea laihdutus syö enemmän lihakudosta kun sitä miksi edes laihduttaa. Puoli kiloa viikossa ja niitä protskuja niin ei kaikki kilot ole sitä lihasta.

Näinkö?
[QUOTE="marjapuuro";28062165]Koska harva laihduttaja laihtuu sitä itteään vaan liian nopea laihdutus syö enemmän lihakudosta kun sitä miksi edes laihduttaa. Puoli kiloa viikossa ja niitä protskuja niin ei kaikki kilot ole sitä lihasta.[/QUOTE]

No tota öö.. Jos mulla nyt näillä mun syömisillä on lähteny ekalla viikolla se reilu kilo viikos, niin nytkö mun pitäs sit alkaa säädöstelee ettei saa tippua? Tuskin.

Yhteistyössä