Lihavat valehtelevat syömisistään

  • Viestiketjun aloittaja "Susanna"
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Varmaan tietää;28049995:
Kyllä yleensä ylipainoiset tietää, mutta ei huvita tehdä asian eteen mitään. Joutuisi luopumaan niin monesta herkusta ja sehän ei käy päinsä.
mutta vaikka laihduttaski välillä on lupa herkutella :) ja herkutella voi kohtuudella normipainon rajoissa :) mut eriasia sit se tajuton lappaminen suuhun :(
 
"vieras"
Jotkut valehtelee ja jotkut ei. Itte kuulun noihin jälkimmäisiin. Kyllä mä tiän syöväni liikaa ja vääriä aineksia enkä mä sitä kiellä. Ei vain huvita tehdä asialle mitää.

Sen verran oon kuitenkin saanu itteä niskasta kii, että oon ollu vuoden alusta asti herkuttomalla (ei karkkia, suklaata, sipsiä, pullaa yms.) koska menin sellaasen lupaamaan faces. :D Tuli 51 tykkäystä siihen päivitykseen eli tuon verran herkuttomia päiviä ja ne loppuu ens viikolla. En kyllä ajatellu senkää jälkeen ruveta kaksin käsin kiskomaan herkkuja. Merkkareita on kuitenki pakko ostaa. :D Painosta en tiä mikä on nyt tarkalleeen, mutta housuista oon huomannu että kyllä se tippunu on ainaki vähä.

Se on kyllä typerää, että jotkut luulee ylipainoosten syövän aina. Muka vedetään koko ajan jotaki ja joka päivä noin. No mä oon itte asias syöny tänään yhden sämpylän levitteellä, broilerleikkeellä ja juustolla sekä muutaman pastillin. Mä en ikinä voisi syödä esim. suklaalevyä kerralla tai litraa jäätelöä. En vaan pystyysi, mutta kyllä jotkut hoikat pystyy tuohon.
Notta.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28049980]Ei ja mäkkärin ruoka ei siihen välttämättä kaikilla edes auta. Voi syödä joka päivä rasvaista ja suolaista, mutta paino ei vain nouse. Mutta mulla on hieno vinkki: ala juomaan olutta. Sitä ei tarvita kuin 2-3 isoa tölkkiä vuorokaudessa ja johan alkaa paino nousta. Voit sanoa ettet halua olla "kännissä", mutta no problemos... elimistö tottuu alkoholiin nopeasti ja todella pian et tule mihinkään humalaan tuosta määrästä, tuskin edes huomaat sitä.

Ja jos olut on pahaa tai et "jaksa juoda" niin paljon, niin ei kannata silläkään elämäänsä pilata. Voit nauttia saman määrän esimerkiksi ottamalla 3 snapsia viinaa joka päivä. Sen voi lorauttaa kurkusta iltaruoan yhteydessä, joten ei edes kirvele kurkussa. Alussa se tuntuu päässä, mutta ei enää parin viikon jälkeen. Ja milloinkaan et kuitenkaan tule känniin. Paino sen sijaan nousee satavarmasti.[/QUOTE]

Mulla oli ystävä joka oli tooodella laiha. Samaan aikaan se kärsi unettomuudesta. Sanoin sille pariin kertaan kun oltiin yhdessä kaupassa, että ota pari olutta illaksi ja kokeile sitten miten nukahdat.

Ei mennyt ku puoli vuotta, niin paino nousi no vähintäänkin normaaliksi ja kaveri kehui miten nukahtaminen on helpottunut.

Nyt ongelma on se, että tuo on jäänyt tavaksi. Eli kaveri ottaa joka ikinen ilta olutta jonkun verran. Ei kännää tai mitään, mutta pienen pörinän niin ettei tule krapuloita. Paino on noussut pikkuisen jo liikaa ja oluen määrä on kasvanut. Viimeksi kun kysyin niin se kertoi että 4 isoa tölkkiä olutta menee illalla ennen nukkumaan menoa.
 
hmm-m
Tossa taas tullaan siihen että, jos perusaineen vaihdunta on vaikka 2000kcl iin terveellisesti ja järkevästi kotiruokaa syömällä siihen joutuu oikeasti syömään.. ja lihominen vaatii aina ylittämään kulutuksen eli jo siihen että lihoo kuukaudessa 1kg vaaditaan ylittämään tuo normaali kulutus 233kalorilla.. eli joudutaakin jo syömään 2233 kaloria.. mikä on ruuaksi muutettuna paljon.
Tuli tästä mieleen, että noita päivittäisiä kalorisuosituksia vois kyllä jo joku laitos päivittää. Miesten suosituksesta en tiedä, mutta veikkaisin että suurin osa naisista ei kuluta 2000:ta kaloria päivässä. Onkohan tämä harhaanjohtava suositus osasyy siihen, että kansa lihoo?
 
Varmaan tietää
mutta vaikka laihduttaski välillä on lupa herkutella :) ja herkutella voi kohtuudella normipainon rajoissa :) mut eriasia sit se tajuton lappaminen suuhun :(
On lupa ja itselläni on laihdutus vasta alkanut, mutta kerran kuukaudessa meinaan palata hetkeksi vanhoihin tapoihin ja annan itselleni luvan eli syön puolikkaan rasvaisen pizzan tai teen kunnon kermaperunoita. Laihdutusta takana vasta 5 viikkoa ja vielä en ole entiseen palannut edes sillä pizzalla. Helpompaa ollut kun ensin ajattelin, kunhan ei kasvata nälkää liian kauan jolloin menisi sitten vaikka jääkaapin kahvakin :)
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28050014]Mulla oli ystävä joka oli tooodella laiha. Samaan aikaan se kärsi unettomuudesta. Sanoin sille pariin kertaan kun oltiin yhdessä kaupassa, että ota pari olutta illaksi ja kokeile sitten miten nukahdat.

Ei mennyt ku puoli vuotta, niin paino nousi no vähintäänkin normaaliksi ja kaveri kehui miten nukahtaminen on helpottunut.

Nyt ongelma on se, että tuo on jäänyt tavaksi. Eli kaveri ottaa joka ikinen ilta olutta jonkun verran. Ei kännää tai mitään, mutta pienen pörinän niin ettei tule krapuloita. Paino on noussut pikkuisen jo liikaa ja oluen määrä on kasvanut. Viimeksi kun kysyin niin se kertoi että 4 isoa tölkkiä olutta menee illalla ennen nukkumaan menoa.[/QUOTE]

No vaikea niitä on nukkumaanmenon jälkeen juoda.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Varmaan tietää;28050029:
On lupa ja itselläni on laihdutus vasta alkanut, mutta kerran kuukaudessa meinaan palata hetkeksi vanhoihin tapoihin ja annan itselleni luvan eli syön puolikkaan rasvaisen pizzan tai teen kunnon kermaperunoita. Laihdutusta takana vasta 5 viikkoa ja vielä en ole entiseen palannut edes sillä pizzalla. Helpompaa ollut kun ensin ajattelin, kunhan ei kasvata nälkää liian kauan jolloin menisi sitten vaikka jääkaapin kahvakin :)
ihan hyvä että välillä herkuttelet.laihiksella pitääkin välillä pistää vähän aineenvaihduntaa sekaisin ja syödä sitten vähän enemmän ja herkutellen :) Nälkä ei tuu kun muistat syödä useamman kerran päivässä.Tsemppiä laihdutukseen :)
 
"Jenis"
Tuli tästä mieleen, että noita päivittäisiä kalorisuosituksia vois kyllä jo joku laitos päivittää. Miesten suosituksesta en tiedä, mutta veikkaisin että suurin osa naisista ei kuluta 2000:ta kaloria päivässä. Onkohan tämä harhaanjohtava suositus osasyy siihen, että kansa lihoo?
Samaa mieltä. Noi on joltain semmoiselta ajalta, kun ei ensin istuttu autossa että päästään töihin istumaan, josta auton kautta kotiin sohvalle istumaan. Mulla (normipaino, oon aika lyhyt) kuluu ehkä treenipäivinä toi 2000, lepopäivänä ehkä 1500, vaikka mä kuljen pyörällä työmatkat ja muutenkin 2 pienen lapsen kans tulee puuhasteltua pihalla joka päivä.
 
+0+0
[QUOTE="Jenis";28050071]Samaa mieltä. Noi on joltain semmoiselta ajalta, kun ei ensin istuttu autossa että päästään töihin istumaan, josta auton kautta kotiin sohvalle istumaan. Mulla (normipaino, oon aika lyhyt) kuluu ehkä treenipäivinä toi 2000, lepopäivänä ehkä 1500, vaikka mä kuljen pyörällä työmatkat ja muutenkin 2 pienen lapsen kans tulee puuhasteltua pihalla joka päivä.[/QUOTE]

kyllä varmati toikin on osasyyllinen, mutta kyllä mä pitäisin nykypäivänä kaikenlaista napostelu pahan alkuna ja juurena.. karkkeja ja herkkuja myydään koko ajan aan enemmän, ja ihan kaupassa ihmisiä seuraamalla näkee että todella monet ei tee en'' ruokaa itse vaan kärryt täyttyy eineksillä..
 
Eineksiä on myös hyviä
kyllä varmati toikin on osasyyllinen, mutta kyllä mä pitäisin nykypäivänä kaikenlaista napostelu pahan alkuna ja juurena.. karkkeja ja herkkuja myydään koko ajan aan enemmän, ja ihan kaupassa ihmisiä seuraamalla näkee että todella monet ei tee en'' ruokaa itse vaan kärryt täyttyy eineksillä..
Itse asiassa niistä ihan enineksistäkin löytyy hyviä ja kevyitä vaihtoehtoja kunhan niitä syödään kohtuudella ja ettei 350g lohikeitto ole sitten 2x350g lohikeitto eli ei laiteta kaikkea einestä kuitenkaan banniin :)
 
+0+0
Alkuperäinen kirjoittaja Eineksiä on myös hyviä;28050266:
Itse asiassa niistä ihan enineksistäkin löytyy hyviä ja kevyitä vaihtoehtoja kunhan niitä syödään kohtuudella ja ettei 350g lohikeitto ole sitten 2x350g lohikeitto eli ei laiteta kaikkea einestä kuitenkaan banniin :)
aivan.. Pizzoja lihiksiä ja hamppareita tässä lähinnä tarkoitin + onhan noi jotkut pasta annoksetkin melko kalori pitoisia.. helposti menee 50% päivä energiantarpeesta kun tollasen kylkeen iskee pari desiä maitoa ja muutaman leivän..
 
"Jenis"
kyllä varmati toikin on osasyyllinen, mutta kyllä mä pitäisin nykypäivänä kaikenlaista napostelu pahan alkuna ja juurena.. karkkeja ja herkkuja myydään koko ajan aan enemmän, ja ihan kaupassa ihmisiä seuraamalla näkee että todella monet ei tee en'' ruokaa itse vaan kärryt täyttyy eineksillä..
Ja ylipäänsä syöminen on yhdistetty ihan kaikkeen. Joka paikasta saa take awaytä, leffassa tärkeintä on se saavillinen poppareita ja kilo karkkia... satun monesti lähikauppaan yhtä aikaa kun alakoululaiset pääsee koulusta, ja se mässyn määrä on ihan järkyttävä mitä heidän mukaansa sieltä lähtee. Ja energiajuomat päälle.
 
"Jenis"
Alkuperäinen kirjoittaja Eineksiä on myös hyviä;28050266:
Itse asiassa niistä ihan enineksistäkin löytyy hyviä ja kevyitä vaihtoehtoja kunhan niitä syödään kohtuudella ja ettei 350g lohikeitto ole sitten 2x350g lohikeitto eli ei laiteta kaikkea einestä kuitenkaan banniin :)
Löytyy toki, mutta esim. jotkut kaupan lihapiirakat on aivan vihoviimeinen keksintö. Ravintoarvo 0, rasvaa 100% :D Kotitekoinenkaan ei mikään terveysruoka ole, mutta parempi kuitenkin.
 
+0+0
[QUOTE="Jenis";28050324]Ja ylipäänsä syöminen on yhdistetty ihan kaikkeen. Joka paikasta saa take awaytä, leffassa tärkeintä on se saavillinen poppareita ja kilo karkkia... satun monesti lähikauppaan yhtä aikaa kun alakoululaiset pääsee koulusta, ja se mässyn määrä on ihan järkyttävä mitä heidän mukaansa sieltä lähtee. Ja energiajuomat päälle.[/QUOTE]

Eikä muuten ole ollut hyvä juttu nämä trendikahvipaikatkaan..
vertaa suodatinkahvi 0.3kcl vs Capuccino 50 kcl Suklaakahvi140 kcl .. <- noi yhden kahvilan nnoksista
 
"Kahvikissa"
Eikä muuten ole ollut hyvä juttu nämä trendikahvipaikatkaan..
vertaa suodatinkahvi 0.3kcl vs Capuccino 50 kcl Suklaakahvi140 kcl .. <- noi yhden kahvilan nnoksista
Itse huijaan itseäni paremmasta kahvista kun keittää tavallista kahvia ja vaahdottaa siihen rasvatonta maitoa päälle. Ihan kun capuccino ja kaloreita tuskin lainkaan :) Näyttää kupissa hyvältä :)
 
"Jenis"
Eikä muuten ole ollut hyvä juttu nämä trendikahvipaikatkaan..
vertaa suodatinkahvi 0.3kcl vs Capuccino 50 kcl Suklaakahvi140 kcl .. <- noi yhden kahvilan nnoksista
Kahvi"kupin" pitää tosiaan kans olla saavi nykyään - joku Starbucksin iso latte on varmaan puolet päivän kaloreista ;) Ja sitte on tietty nää makusiirappi-ja-kermavaahtoa-päälle-kahvit, joissa on kerman ja sokerin lisäksi ehkä ruokalusikallinen sitä kahvia. Oli se ennen helppoa kun kaupungissa oli yks kahvila josta sai tasan yhtä kahvia, ja sekin meni kiinni klo 17.00 :D
 
en huijaa bmi 40
Söin tänään aamupalaksi kreemimunkin, lounaaksi makkaraa ja kermaan tehtyä perunamuussia, välipalaksi kokonaisen mangon, päivälliseksi paistetun broilerin minuuttipihvin sekä paprikaa ja tomaattia majoneesin kera ja iltapalaksi kourallisen manteleita.
 
"vieras"
[QUOTE="Jenis";28050336]Löytyy toki, mutta esim. jotkut kaupan lihapiirakat on aivan vihoviimeinen keksintö. Ravintoarvo 0, rasvaa 100% :D Kotitekoinenkaan ei mikään terveysruoka ole, mutta parempi kuitenkin.[/QUOTE]

Mistä lähtien rasva ei ole ollut ravintoa?
 

Yhteistyössä