Palaa käpy tuon pian 4v. jatkuvaan papatukseen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äiti x2
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Äiti x2

Jäsen
25.01.2013
158
0
16
Edes vessassa istuminen ja käsien pesu ei onnistu ilman että suu käy, mitään varsinaista asiaa ei ole kunhan mölöttää ja tarpeen vaatiessa vaikka kiljuu ja kiekuu jos ei muuta keksi.
Jos sattuu jotain asiaa olemaan, niin voi kevyesti lähemmäs 10 kertaa hokea samaa asiaa.
N. 30sek. muistaa olla hiljaa, kun sanotaan että anna suun levätä välillä. Aamulla kun muut vielä nukkui ja koitin sanoa että kuiskaa (Suomeksi koittaa puhua normaalilla puheäänellä) onnistui se joka lauseen ensimmäisessä sanassa ja sitten oli volume taas huipussa.

Sitten kun kiusaa ja huudattaa pikku veljeä vielä heti kun silmä välttää. Mä olen niiiiin valmis hakemaan kuulosuojaimet, alkaa itselläkin päätä särkeä tässä metelissä.

Raijaan tuon kohta johonkin kuulotutkimuksiin, epäilyttää että on omassa kuulossa vikaa kun ei tunnu itse häiriintyvän, samoin jos vaan saa kaukosäätimen käsiinsä niin telkkarin ja radion volume on helposti todella todella kovalla, kun ei kuulemma muuten kuule.. (Tosin, jos radiosta tulee joku laulu josta ei pidä ja itse laitat hiukan kovemmalle niin jo huutaa että "laita hiljemmalle korvat menee rikki" ja itse on voinut puolet kovemmalle juuri yrittää laittaa radiota kun on joku hänen mielestään hyvä laulu ollut)

[QUOTE="vieras";28020629]Ja on vain 2 lasta!!? Herranjumala sentään, tee itsestäs ls-ilmoitus välittömästi. :O[/QUOTE]

Kuuntele itse vajaa 3h yöunien jälkeen klo 4.30 asti tätä päpätystä, ei ole mikään normaali puheääni sen nyt vielä kestäisi jos jotain ihan oikeasti puhuisi ja juttelisi. Mutta sellainen sekalainen älämölö ja suora kiljuminen ja kiekuminen taukoamatta ottaa hermoon..

Alkuperäinen kirjoittaja Äiti x2;28020643:
Kuuntele itse vajaa 3h yöunien jälkeen klo 4.30 asti tätä päpätystä, ei ole mikään normaali puheääni sen nyt vielä kestäisi jos jotain ihan oikeasti puhuisi ja juttelisi. Mutta sellainen sekalainen älämölö ja suora kiljuminen ja kiekuminen taukoamatta ottaa hermoon..

Olen kuunnellut, en vaan ymmärrä mitä valitettavaa siinä on jos joskus niin menee. Kuuntele itse monta vuotta usean eri lapsen vuodatuksia ja yöheräilyitä ja saa vuorokauden yöuneksi korkeintaan 4 tuntia jatkuvasti. Lopeta se vitun valittaminen ja aikuistu!!

[QUOTE="vieras";28020651]Olen kuunnellut, en vaan ymmärrä mitä valitettavaa siinä on jos joskus niin menee. Kuuntele itse monta vuotta usean eri lapsen vuodatuksia ja yöheräilyitä ja saa vuorokauden yöuneksi korkeintaan 4 tuntia jatkuvasti. Lopeta se vitun valittaminen ja aikuistu!![/QUOTE]

juu ja jonkun lapsi on sairas ja afrikassakin nähdään nälkää.
aikuistuisit nyt itsekin jo.

sellaiset korvatulpat on kätevät, joissa tulee mukana avaimenperänä toimiva kotelo. on sitten näppärästi aina mukana.

[QUOTE="vieras";28020651]Olen kuunnellut, en vaan ymmärrä mitä valitettavaa siinä on jos joskus niin menee. Kuuntele itse monta vuotta usean eri lapsen vuodatuksia ja yöheräilyitä ja saa vuorokauden yöuneksi korkeintaan 4 tuntia jatkuvasti. Lopeta se vitun valittaminen ja aikuistu!![/QUOTE]

Ai sinä olet yksinhuoltaja? Jos et ole, niin lopeta se vitun valittaminen ja annan miehenkin hoitaa lapsia.

[QUOTE="vieras";28020669]Ai sinä olet yksinhuoltaja? Jos et ole, niin lopeta se vitun valittaminen ja annan miehenkin hoitaa lapsia.[/QUOTE]

No en ole. Meillä kun ei ole niin iso asunto että lapsen huudon saa vaimennettua talon toisessa päässä kuulumattomiin, teillä varmaan on. Meillä hoitaa kaikki lapsia, miksi teillä ei kukaan hoida, monesko ls-ilmoitus tuli viime viikolla teille?

juu ja jonkun lapsi on sairas ja afrikassakin nähdään nälkää.
aikuistuisit nyt itsekin jo.

sellaiset korvatulpat on kätevät, joissa tulee mukana avaimenperänä toimiva kotelo. on sitten näppärästi aina mukana.

Pysyppä sinäkin yhdessä aiheessa. mieli tekee pomppia eri asioissa kovasti mutta koita keskittyä nyt siihen aloitukseen tai tee oma ketjus afrikan nälkäisistä lapsista. Jookos :)

Mä just sanoin tänä aamuna miehelle että tarviin korvatulpat!!! :D Kolme tyttöä kälättää taukoamatta ja juu, ei meilläkään osata kuiskia. Jos sanot että olkaa hiljempaa niin volataso sama. Kuisikaa niin ovat hetken normaalitasolla ja olkaa hiljaa niin saattavat pari sanaa muistaa kuiskata...

Juu, on ihan tuttu tunne, meilläkin 4-v on ilmeisesti rokotettu gramofonineulalla, se höpinä on loputonta :D Kieltämättä joskus tulee ärähdettyä kun oon juuri saanu huonounisen vauvan vihdoin ja viimein nukahtamaan ja toinen tulee kiekumaan siihen korvanjuureen jotain liibalaabaa... Vauva herää ja alkaa itkemään, niin toinen vaan höpöttää kahta kovempaa että saa äänensä kuuluviin vauvan huudon läpi...:/ Kai tää joskus helpottaa? Mä yritän ajatella niin, että kyllä se varmaan teinivuosina sitten vähentää sitä puhetulvaansa ja sit sitä voi olla jopa ikävä, kun saa nyhtämällä nyhtää edes yhden sanan teinin suusta...:) Mut siis joo, ymmärrän hyvin miten rasittavaa se on, kun toinen ei ole hetkeäkään hiljaa ja kuiskimisyrityksetkin menee lähinnä huudoksi...

[QUOTE="Vieras";28020697]Mä just sanoin tänä aamuna miehelle että tarviin korvatulpat!!! :D Kolme tyttöä kälättää taukoamatta ja juu, ei meilläkään osata kuiskia. Jos sanot että olkaa hiljempaa niin volataso sama. Kuisikaa niin ovat hetken normaalitasolla ja olkaa hiljaa niin saattavat pari sanaa muistaa kuiskata...[/QUOTE]

Jep, meillä kanssa oksennustaudissa oleva kuopus nukkui sohvalla ja isompi meni aamulla vessassa käymään ja moneen kertaan sanoin että ole sitten hiljaa ettei toinen herää kun koko yön on oksentanut niin taukoamatta kuului vessastakin että "dupdupdupdupdapdapdapdapdap..... jne" olisi edes asiaa mutta ei, kun ihan vaan toistelee mitä mieleen tulee...

Meillä on kans papupata, hiljaa on korkeintaan sillon kun nukkuu - jos silloinkaan. Meillä otetaan hiljaisuusharjotuksia kun alkaa tuntumaan et mopo karkaa käsistä. Ikävuosien verran pitää pysyä hiljaa kun niin sanotaan. (Natsimutsi iskee jälleen)

images

Sillä on rajattomat käyttömahdollisuudet...

Meilläkin yksi papupata. Jos ei jaksa, niin onko mahdollista ottaa hetki omaa aikaa ja vaikka käydä ulkona kävelemässä? Itse pakenen vessaan hetkeksi.
Neuvoja kannattaa kysellä myös neuvolasta. Oma muksu ollut 3 v:stä lähtien neuvolan harkinnassa, josko tarvitaan käynti perheneuvolassa. Nyt 4 v tarkastuksesta lähti lähete, mutta neuvolalääkäri oli sitä mieltä, ettei ole tarvetta. Katsotaan tuleeko koko kutsua.
Miksi tähän puututaan, on se että apua annetaan ennen kouluikää, jottei koulunkäynti kärsi.
Kärsivällisyyttä!

Alkuperäinen kirjoittaja Äiti x2;28020622:
Jos sattuu jotain asiaa olemaan, niin voi kevyesti lähemmäs 10 kertaa hokea samaa asiaa.

Joo meillä kans 4v poika kova jankuttaan, jatkaa ja jatkaa niin kauan, että menee hermot, varsinkin jos. esim. haluaa kaakaota just kun alkais olla ruoka valmista tai pelata kun joku muu on katsomassa telkkaria. Välillä on menty jäähylle aina kun levy jää päälle,eli ei ole laitettu yksin pihalle pakkaseen vaan lapsen kanssa on käyty kuistilla rauhoittumassa.

Eli 4vuotiailla tuntuu olevan asiaa ja kova-äänistä sellaista. On tullut mietittyä, että onko oma lapsi huonokkuloinen kun ääni kuuluu varmaan naapuriinkiin. Ja pälätystä piiraa, sama asia kysytään kymmeniä kertoja. Mutta taitaa kuulua asiaan, ainakin kun näitä kommentteja lukee

Jämäkkyys ja kuunteleminen. Mitä sinä itse teet kun et kestä kuunnella? Ei vessaan pakeneminen tai sättiminen ole ratkaisuja.

Onko kukaan sanonut suoraan että lapsista tulee sellaisia kuin niistä kasvattaa?

En osaa ulkopuolisena sanoa mikä koko kuviossa on vialla mutta sen tiedän että lapsi on muokattavissa oleva ihminen joka haluaa tehdä asiat oikein.

Miksi täällä aina syytetään lapsia kun he käyttäytyvät jatkuvasti niin että vanhemmalta palaa joka päivä käämi? Se on ihan väärä lähtökohta että lapsen pitäisi muuttua ensin. Mielestäni kasvatuksen pitäisi muuttua ensin että saadaan sopiva lopputulos vaikka se ei täydellinen lopputulos ehkä koskaan olisikaan.

Tiedän että saat läheisiltäsi myötätuntoa asiaan mutta hae jonkun ammattilaisen apua jos et oikeasti pärjää lastesi kanssa. Myötätunto sinua kohtaan ei auta parantamaan lapsen tilannetta.

Kiva että olet saanut myös asiallisia vastauksia... Tiedän kuinka rasittavaa tuo, meilläkin "vain" kaksi lasta, mutta esikoinen 3,5v. kälättää taukoamatta. Ihan kuin minun kirjoittama:) Yritetään vaan jaksaa! Välillä itse sanon, että suu kiinni nyt!!!

[QUOTE="vieras";28020675]No en ole. Meillä kun ei ole niin iso asunto että lapsen huudon saa vaimennettua talon toisessa päässä kuulumattomiin, teillä varmaan on. Meillä hoitaa kaikki lapsia, miksi teillä ei kukaan hoida, monesko ls-ilmoitus tuli viime viikolla teille?[/QUOTE]

Kyllähän teidän valvominen kuulostaa juuri siltä, että mies nukkuu vierashuoneessa korvatulpat päässä kun sinä marttyyrinä hoidat kaiken.. :laugh:

Ja jos ei ole varaa ostaa isompaa kämppää, niin kuka käskee tehdä lisää lapsia?

[QUOTE="vieras";28021068]Kyllähän teidän valvominen kuulostaa juuri siltä, että mies nukkuu vierashuoneessa korvatulpat päässä kun sinä marttyyrinä hoidat kaiken.. :laugh:

Ja jos ei ole varaa ostaa isompaa kämppää, niin kuka käskee tehdä lisää lapsia?[/QUOTE]

:laugh: Siinä onkin sinulle ensi viikolle miettimistä :laugh:

[QUOTE="vieras";28021077]:laugh: Siinä onkin sinulle ensi viikolle miettimistä :laugh:[/QUOTE]

Kerro edes se, kuinka vitun tyhmän täyy ihmisen olla, ettei neljään vuoteen keksi miten toinen vanhemmista voi nukkua edes yhden yön rauhassa välillä? :laugh:

Juu, kannattaa tosiaan kysellä lapselta kaikenmaailman kysymyksiä. Miettiessä suu pysyy useimmin kiinni.
Sitten tohon äänenkäyttöön,kiljumiseen ja kirkumisen. Kokeileppas tätä: matki lastasi kun hän kiljuu ja kiekuu. Ilmoita että olet nyt "Matti" ja jäljittelet hänen ääniään. Saattaakin olla että lapsesi hiljenee ihmettelemään, että tuoltako se kuulostaa :)

siis miksei ap laita korvatulppia? mikä ihmeen kynnys se on. Mä laitan jos vaikka haluan lukea kirjaa ja meteli häiritsee. Korvatulpilla kuulee kuitenkin jos lapsella on asiaa tai jokin hätänä, suodattaa vaan pahimman terän mölyltä :D

Yhteistyössä