Palaa käpy tuon pian 4v. jatkuvaan papatukseen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äiti x2
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla 3 lasta, joista 1 on kuvailemasi kaltainen, joten tiedän tunteesi! Saa nähdä puuttuvatko 5v. neuvolassa mitenkään. Itse en osaa sanoa onko tuo normaalin rajoissa vai ei.

Ap:lle lisää hermoja ja tsemppiä.

Se muuten auttaa jonnin verran kun alat itse puhumaan kuiskien :D

Ja näille muille urpoille toivon kovasti sitä että kasvaisivat tuosta lapsellisesta touhustaan ulos ja pian.

Useimmiten se on viihdyttävää kuunnella kun lapsi höpisee. Piirtelee ja kertoo samalla satua jne. Mutta on tilanteita kun olisi toivottavaa osata pyynnöstä olla hiljaa. Esim. jos autoa ajaessa pitää keskittyä kun on menossa uuteen paikkaan että osaa kääntyä oikeasta risteyksestä jne., tai kun puhun puhelimessa, ollaan sängyssä odottamassa unta, pitäisi keskittyä johonkin tarkkaan asiaan jne. Eihän tuo pahalla, mutta kun niin kova kyselyikä. Puhun puhelimessa niin "kuka siellä on? Mitä se sanoi? Miksi se sanoi niin? Miksi sinä sanoit noin?" Meillä tuon kysymyksen heittäminen ilmoille ei auta yhtään, kiihdyttää vaan. Vastaus tulee heti tai sitten "en tiedä! Miksi? Mikä se on? Mitä se tekee? jne. :D

Olen oppinut suodattamaan noita juttuja. Ton yleisen löpinän ja höpinän osaan halutessani jättää korvien ulkopuolelle. Valitettavasti tämä suodatin saattaa lyödä vahingossa päälle tylsien ja paljon puhuvien ihmisten kohdalla. Voin helposti kuunnella vartin jonkun vuodatusta siitä kuinka hänen enon serkun kaiman koira on nyt kovin sairas ja havahtua yht äkkiä huomaamaan että hän on vaihtanut aihetta heidän makuuhuoneen verhojen ostovaikeuksiin. Tahtomattani korvat lopettaa kuuntelun. Pari kertaa käynyt nolosti kun höpöttäjä on esittänyt yht äkkiä jonkun kysymyksen eikä minulla ole aavistustakaan puhutaanko ufoista vai mustekalasta. Onneksi nämä ihmiset harvemmin kysyvät mitään tai ovat ylipäätään kiinnostuneita vastauksestani.

meillä myös samanlainen (ja samanikäinen) tyttö. vaan minkäs teet, äitiinsä tullut :D
mie kun itsekkin olen varsinainen moottoriturpa.. ja sitten kun talouteen kuuluu vielä demonisesti muriseva/karjahteleva 8kk, niin ei voi sanoa että että hiljaista olisi

Yhteistyössä