miehet, yksinkertaisia? onko heillä tosiaan putkiaivot?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja helma-liisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

helma-liisa

Vieras
mies on suhteemme alusta asti vaiennut tunteistaan-> lopulta se alkoi tuntua minusta todella pahalta-> kerroin sen miehelle-> ei vaikutusta

+suhteessamme oli ongelma,joka loukkasi minua-> puhuin tästä miehelle-> ei reagtiota-> itkin asiaa miehelle-> ei reagtiota, ei muutosta, ei keskustelua.

-> minusta alkoi tuntua että mä en herätä siinä mitään tunteita! en mitään. oma pahaolo kasvoi kun ei keskusteltu asioista-> lopulta olin ihan raivona, tiuskin muistakin asioista -> no miehellä oli kurja olla tämän takia niin jätti minut(ei kyllä kertaakaan kertonut miltä hänestä tuntuu,joten mä luulin että se ei vaan tunne mitään).

no miehellä olikin ollut tosi pahaolla.. vaikka ulospäin vaikutti tunteettomalta, johon minä reagoin!

mutta nyt mies on sitä mieltä että hänen valinnoillaan ei ole ollut mitään vaikutusta että mä nyt vaan olen sellainen turhasta valittaja!

se ei ymmärrä vaikka mtien päin selitän että miksi käyttäydyin niin.

loppujen lopuksihan kyse on ollut isosta väärinkäsityksestä! mutta mies ei sitä ymmärrä. ei vaikka rautalangasta vääntää.

ei jösses.onko kaikki ukot näin yksinkertaisia?

Öö, eivät ole kaikki miehet yksinkertaisia enkä olisi ihan varma, että tuo mainitsemasikaan mies olisi sitä. Minulla on ollut aiemmin tässä raskaudessa just tuollaisia reagtioita (sic) ja mieheni on sitä tyyppiä, että itse pureskelee tunteensa sopivina annospaloina, eikä hänen tarvitse kestää sitä, kun kaikki vyöryy päälle kuin hyökyaalto. Kehittyneempi ajatusprosessi siis hänellä käytössä.

Eronamme on se, että tunnistan, kun itselläni menee överiksi koko homma. En voi pysäyttää tunnevyöryä, mutta sen tunnistaminen johtaa siihen, että lähinnä avaudun miehelleni, mutta samalla tiedostan olevani höpöhöpö ja sanon senkin ääneen. Pyydän myös anteeksi pahoja ylilyöntejä, enkä odota mieheltä mitään tiettyä vastakaikua (kainaloa lukuunottamatta). En odota hänen kertovan tunteistaan samoin kuin minä.

Öö, eivät ole kaikki miehet yksinkertaisia enkä olisi ihan varma, että tuo mainitsemasikaan mies olisi sitä. Minulla on ollut aiemmin tässä raskaudessa just tuollaisia reagtioita (sic) ja mieheni on sitä tyyppiä, että itse pureskelee tunteensa sopivina annospaloina, eikä hänen tarvitse kestää sitä, kun kaikki vyöryy päälle kuin hyökyaalto. Kehittyneempi ajatusprosessi siis hänellä käytössä.

Eronamme on se, että tunnistan, kun itselläni menee överiksi koko homma. En voi pysäyttää tunnevyöryä, mutta sen tunnistaminen johtaa siihen, että lähinnä avaudun miehelleni, mutta samalla tiedostan olevani höpöhöpö ja sanon senkin ääneen. Pyydän myös anteeksi pahoja ylilyöntejä, enkä odota mieheltä mitään tiettyä vastakaikua (kainaloa lukuunottamatta). En odota hänen kertovan tunteistaan samoin kuin minä.

juu mutta jos sä kerrot että jokin tuntuu sinusta pahalta, niin onko sun miehesi vaan hiljaa,kerta toisensa jälkeen? jos sun miestä sattuu onko hän vaan hiljaa ja esittää että ei tunnu missään? ja sitten jos koet sen tunteettomuutena ja puhut asiasta miehesi vaikenee?
ja sitten kun suutut asiasta, niin mies on sitä mieltä että hän ei ole tehnyt mitään!

en usko. sen reagtion ei ois tarvinnut olla iso, mutta onko miehen vaikea sanoa että tuntuu pahalta kun sä xxxx ?

ja miksi se ei ymmärrä että on itse vaikuttanut tilanteeseen? mä en käsitä miten joku voi ajatella että hänen oma toimintansa ei vaikuta mihinkään. miten voi olla ymmärtämättä vaikak toinen selittää mitä on tutnenut ja miksi on toiminut niin.

naurettavinta tässä tosiaan on se että periaatteessa koko ongelmaa ei edes ole! molemmilla oli pahaolla ku tuntui että toinenv aan satuttaa,mutta kun se tilanne lähti alunperin siitä että mä oon tulkinnut miehen väärin ja reagoinut siihen ja sit miestä on sattunut mun käytös. niin eihän tässä ole mitään järkeä!

erilaiset reagointitapamme ja tapamme toimia+ puhumattomuus johti siihen että mies lähti. mun tekis mieli huutaa sille ettäsenkin rakas tolloni tajua! Mutta ei se mitään auta

ja mä oon varmaan mahdollisimman epäselvä 3,5tunnin yöunien jälkeen :D

juu mutta jos sä kerrot että jokin tuntuu sinusta pahalta, niin onko sun miehesi vaan hiljaa,kerta toisensa jälkeen? jos sun miestä sattuu onko hän vaan hiljaa ja esittää että ei tunnu missään? ja sitten jos koet sen tunteettomuutena ja puhut asiasta miehesi vaikenee?

Jos näet, että miestä sattuu, ei hän ole tunteeton ja sellaiseksi syyttäminen varmasti satuttaa vain lisää. Eivät kaikki miehet puhu vuolaasti tunteistaan, ei minunkaan mieheni, eikä hän yleensä sen kummemmin erittele minunkaan tuntemuksiani, on kyllä vieressä, kuuntelee ja paijaa. Ei hän kuitenkaan ole terapeuttini, eikä toisaalta minulla ole tarvetta vaatia häneltä samaa käytöstä tunteiden suhteen kuin itselläni.

Myers-Briggs -luonnetestissä mieheni on INTP, itse ENFP, joten hän analysoi ja ajattele loogisesti, itse vedän tunteella.

jaa,mikähän sitten? :)

Kuulostaa että miehelläsi on tunnelukkoja. Jos tuntuu pahalta, on järkevää kertoa tunteistaan eikä peitellä tilannetta. Onko miehesi saanut lapsena mallin että mies ei saa paljastaa tunteitaan, ainakaan sellaisia jotka luokitellaan heikkoudeksi. Miehesi vaikuttaa estyneeltä ja sellaiselta, joka ei osaa käsotellä tunteitaan.

Minusta putkiaivo on insinöörin peruskuva. Ihminen joka keskittyy asiaan ja ratkaisee ongelmat. Ehkä heillä on joskus vaikeuksia ottaa muiden tunteita huomioon, mutta tämä siksi että heille ei tule mieleen miten herkkiä muut ovat.

Kuulostaa että miehelläsi on tunnelukkoja. Jos tuntuu pahalta, on järkevää kertoa tunteistaan eikä peitellä tilannetta. Onko miehesi saanut lapsena mallin että mies ei saa paljastaa tunteitaan, ainakaan sellaisia jotka luokitellaan heikkoudeksi. Miehesi vaikuttaa estyneeltä ja sellaiselta, joka ei osaa käsotellä tunteitaan.

Minusta putkiaivo on insinöörin peruskuva. Ihminen joka keskittyy asiaan ja ratkaisee ongelmat. Ehkä heillä on joskus vaikeuksia ottaa muiden tunteita huomioon, mutta tämä siksi että heille ei tule mieleen miten herkkiä muut ovat.

Sori että utelen, mutta käytkö töissä?

Ja miten ihmeessä joku mies edes viitsii käydä jollain kaksplussalla :O
Vai onko ne edes miehiä jotka täällä käy.
Tulee sellain nössä mieleen ....

Ei kaikki ole, mutta moni kyllä on ja heistä sen huomaa aika nopeasti ihan perus small talkin myötä - kuten monesta naisistakin. :D

Tunteiden vaikeaa ilmaisua ja puhumattomuutta en liittäisi yksinkertaisuuteen, vaikka tuo kohta typerältä kuulostaakin, missä kerrot miehesi kiistävän oman osuutensa ongelmiinne.

[QUOTE="vieras";28002079]Sori että utelen, mutta käytkö töissä?

Tulee sellain nössä mieleen ....[/QUOTE]

Datahan on erittäin fiksu mies, miksi sulle nössö tulee mieleen?

Sairaslomalla tällä hetkellä. Sain täältä vaimon itselleni, eikö se ole riittävä syy? Miksi sinä käyt täällä?

No mun mies on tollainen jääräpäinen luonne, joka ilmaisee itseään aika vähän..on kuitenkin tavattoman kiltti ja mukava, huumorintajuinen ja viisas..mutta jos kerron jonkun asian johon todella odotan heti vastausta, niin ei sitä tule..sitten saatan suuttua, kun vaikuttaa että toinen vaan on kuulokkeet päässä ja ei reagoi. sanoisi vaikka "myöhemmin kulta" edes ! mutta hän on kuitenkin huomioiva, mutta keskustelun suodattaa että on omina aikoinaan. Arvostan häntä kuitenkin, mutta tämä on saanut joskus jopa pohtimaan eroa, koska mies on tavattavissa itse määritellysti, mutta minä taas sitten joustan enemmän (omasta mielestä). hän on "looginen ihminen".

[QUOTE="vieras";28002085]No juurikin siksi että kirjoittelee täällä ja yrittää päteä kun tosi elämässä ei ehkä omista yhtäkään mieskaveria.[/QUOTE]

Kaksplussako on oikea paikka mieskavereiden hankkimiseen? Siksikö sinä olet täällä? Mene murolle tai muualle, niin voit ehkä menestyä.

Sairaslomalla tällä hetkellä. Sain täältä vaimon itselleni, eikö se ole riittävä syy? Miksi sinä käyt täällä?

:D no se on tullut selväksi.
Minä en henk.kohtasesti ottais miestä joka viihtyy kaksplussalla, mut kukin tavallaan. Ja kiitos kysymästä, eksyin tänne n. 10v. sitten ja ja nykyään pistäydyn harvakseltaan lueskelemassa juttuja. Ja juu töihin olen juuri lähdössä.

Perin kiintoisaa. Siis aika jännää miten täällä sosiaaliset säännöt ovat muuten näkyvissä. Erittäin kiinnostava aineisto olisi tutkijalle ahdasmielisyydestä. Miksi Itse Sinulle on Sopivaa käydä tai kirjottaa täällä mutta Datalle se Ei Olisi ?

Eli olet itsekin nössö. Seksistinen nössö.
Ja minä oon telaketjunössö. :xmas:

[QUOTE="vieras";28002097]:D no se on tullut selväksi.
Minä en henk.kohtasesti ottais miestä joka viihtyy kaksplussalla, mut kukin tavallaan. Ja kiitos kysymästä, eksyin tänne n. 10v. sitten ja ja nykyään pistäydyn harvakseltaan lueskelemassa juttuja. Ja juu töihin olen juuri lähdössä.[/QUOTE]

Itseasiassa minä eksyin tänne jo vanhan suhteeni aikana, kun exäni kävi täällä. Täällä on laaja-alaisesti eri luonteisia ihmisiä. Joskus kirjoitusten lukeminen on hauskaa, joskus opettavaista. Tämä palsta paljastaa ihmisten luonteesta ja mielipiteistä paljon, IRL he suodattavat mielipiteitään. Kuinka moni sanoisi suoraan että miesten ei kuulu käydä lapsia koskevissa sivustoilla tai että äidille kuuluu lapsen hoito ja vastuu. Täällä on sanottu suoraan että nainen on parempi hoitaja lapselle. Samoin täällä paljastuu naisten keskinäinen nokittelu ja toisten alas vetäminen. Sellaisen ei miesvetoisilla palstoilla juurikaan törmää.

[QUOTE="vieras";28002097]:D no se on tullut selväksi.
Minä en henk.kohtasesti ottais miestä joka viihtyy kaksplussalla, mut kukin tavallaan. Ja kiitos kysymästä, eksyin tänne n. 10v. sitten ja ja nykyään pistäydyn harvakseltaan lueskelemassa juttuja. Ja juu töihin olen juuri lähdössä.[/QUOTE]

Se voi olla, että palstan miesten kriteerit naiselle olisivat turhan korkealla, parempi vaan lohduttautua ajatukseen, ettet kelpuuttais, vaikka asia ois toistepäin. ;)

• Tykkää
Reactions: Data

Yhteistyössä