Kuinka teidän perhe pärjäisi näillä tuloilla?

• Viestiketjun aloittaja "a.p"
  • Ensimmäinen viesti
pienelläkinpärjääkunhanoniso
meillä vie verottaja 5000 euroa kuussa mutta joten jäljelle ei jää käteen kuin vajaa kymppitonni.
Ja asuminen ei maksa mitää kun kunta tarjoo...
joo kannatti aikanaan kulkea lääkiksen bileissä tyttöjä metsästääs...
nykyään ei tarvi muuta kuin burana reseptei kirjootella ja snoa näteille tytöille että ottaa paita pooois, kuunnellaan rin..eikun keuhkot...

[QUOTE="Hiphei";27982551]3800€ jää nettona ja se ei edes riitä !
4 lasta, asuntolaina+ muut asumiskustannukset reilut 1000€ kk.
En tiedä mihin ne rahat katoaa mutta loppukuusta ne on loppu aina.[/QUOTE]

Laita parina kuukautena ylös kaikki mitä ostatte. Sieltä se selviää. Joihinkin pikkuasioihin (kahvilla käyminen silloin tällöin, parin euron ylimääräiset pikkuostokset vähän väliä jne) tekee kuukaudessa yllättävän ison summan.

"Hiphei"
Laita parina kuukautena ylös kaikki mitä ostatte. Sieltä se selviää. Joihinkin pikkuasioihin (kahvilla käyminen silloin tällöin, parin euron ylimääräiset pikkuostokset vähän väliä jne) tekee kuukaudessa yllättävän ison summan.
Sellaiseen ne menee mitä ilmeisimmin :)
Oishan se kiva säästää mutta on se myös kiva elää vapaasti käyden ulkona syömässä ym..
Mieskin käy joka päivä ulkona syömässä, kahvilla jne..
Kyllä niihin varmasti 500€ menee kk

"Viima"
[QUOTE="Viima";27982598]Meille jää kuussa käteen tuon verran ja pärjätään todella hyvin. Asumis menot 400€, disel yms 400€, ruoka 400€. Säästöön menee helposti 1000€ kuussa.[/QUOTE]

Kolme henkeä, 70neliön omakotitalo, oma. Mies kokopäivätyös mä osa-aikanen.

[QUOTE="Hiphei";27982590]Sellaiseen ne menee mitä ilmeisimmin :)
Oishan se kiva säästää mutta on se myös kiva elää vapaasti käyden ulkona syömässä ym..
Mieskin käy joka päivä ulkona syömässä, kahvilla jne..
Kyllä niihin varmasti 500€ menee kk[/QUOTE]

No ei sitä sitte tarvi ihmetellä mihin se raha menee. Jos käy joka päivä ulkona syömässä ja kahvilla niin sitte ne rahat on varmasti aina loppu ennen seuraavaa tiliä. Valintakysymys tämäkin.

ma maa
Meidän tulot kuukaudessa 2800 e/kk. brutto ja perhekoko 2+1. Toivottavasti pian 2+2. Mies opiskelee ja minä käyn töissä.

Pärjätään. Ei tässä nyt herroiksi eletä, mutta keksin äkkiä montakin säästökohdetta mistä voisi tinkiä helposti, jos olisi tarvis. Asuntolainaa on alle puolet n. 200 000 e asunnosta, autot velattomia. Säästössä jonkun verran.

påll
Arvio: pakolliset asumiskulut 300€, auto/liikuminen yms. 200€, ruoka ym. päivittäistavarat 800€, vaatteet 150€, muut kulut 200€. Pakollisia kotitalousmenoja tuosta kertyisi 1650€. Perheessä kaksi aikuista ja kaksi alle kouluikäistä lasta.

"..."
Meillä on about tuon verran +. Tullaan oikein mukavasti toimeen. Asumismenot 900e ja päivähoitomaksu nuoremmasta lapsesta vievät isoimman osan. Autoa ei tarvita, kun asutaan Helsingissä.

"Mimmi"
Meitä on 2+2, itse teen osa-aikatyötä (omasta halusta vielä vähän aikaa). Omakotitalo (uusi) 140m2, auto. Rahaa ei ole yhtään liikaa, mut pärjätään. Laina ja talon kulut+ ruoka vie suurimma osan, silti tehdään jotain kivaakin aina välillä.

Niin ja maalla asutaan. Tulotaso nousee vähän vuoden päästä.

"Hiphei"
No ei sitä sitte tarvi ihmetellä mihin se raha menee. Jos käy joka päivä ulkona syömässä ja kahvilla niin sitte ne rahat on varmasti aina loppu ennen seuraavaa tiliä. Valintakysymys tämäkin.
Niin on :) Se olikin vähän sarkastinen kommentti etten tietäisi mihin menee..
Toisaalta olen itse nyt ansiosidonnaisella kun jäin työttömäksi niin
Rahaakin on vähemmän kuin aikaisemmin.. Kai sekin vaatii totuttelua että rahaa jää n. 1500€ vähemmän käteen kk.

Yhteistyössä