Laihtuuko näillä eväillä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Auttakaas alkuun :)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Auttakaas alkuun :)

Vieras
Tässä miettiny, että aloittaisin pussikuurin, mutta päätin kuitenkin kokeilla laihtumista ns. oikealla ruoalla. Juoksen 3-6krt viikossa n. 2-4km kerrallaan. Nyt flunssassa en ole juossut ollenkaan.

Näin olen ajatellut syödä

Aamupala: Smoothie (rahkaa, appelsiini, marjoja, granaattiomenan siemeniä, leseitä) sekä lisäksi ruisleipä keitetyllä kananmunalla, kuppi kahvia maidolla. Tai mysliä (itse tehtyä ilman sokeria), ruisleipä keitetyllä kananmunalla, kuppi kahvia maidolla.

Lounas: Salaatti (eri salaatteja, avokadoa, fetaa, kurkkua, katkarapuja ja kanaa) Kastikkeeksi tulee esim. avokadosta tehty kastike (avokado, maustamatonta jugua, sitruunamehua, suolaa ja pippuria, vettä)

Päivällinen: Joku keitto tai kuten lounas tai pihvi kasviksilla ja salaatilla

Iltapala: esim. pieni omeletti tai smoothie tmv.

Ja jos nälkä meinaa jossain välissä yllättää, niin ajatuksena syödä rahkaa ja siihen jotain lisukkeeksi esim. anasta tai marjoja tmv.

Ylipainoa löytyy n.15kg

Itse rupesin laihtumaan kun vaihdoin kaikki kevyempiin tuotteisiin ja jätin kaikki herkut pois sipseistä makeisiin, korkeintaan kerran kuussa herkkupäivä. Hitaasti mutta kuitenkin. Noin 1-1,5 kilon kuukausi vauhdilla. Kannattaa ajatella sitä laihtumista sillä aikataululla millä se tullutkin niin on pysyvämpää. Liian tiukkaan suunniteltu laihuttaminen romuttuu kyllä jossain vaiheessa.

Tässä miettiny, että aloittaisin pussikuurin, mutta päätin kuitenkin kokeilla laihtumista ns. oikealla ruoalla. Juoksen 3-6krt viikossa n. 2-4km kerrallaan. Nyt flunssassa en ole juossut ollenkaan.

Näin olen ajatellut syödä

Aamupala: Smoothie (rahkaa, appelsiini, marjoja, granaattiomenan siemeniä, leseitä) sekä lisäksi ruisleipä keitetyllä kananmunalla, kuppi kahvia maidolla. Tai mysliä (itse tehtyä ilman sokeria), ruisleipä keitetyllä kananmunalla, kuppi kahvia maidolla.

Lounas: Salaatti (eri salaatteja, avokadoa, fetaa, kurkkua, katkarapuja ja kanaa) Kastikkeeksi tulee esim. avokadosta tehty kastike (avokado, maustamatonta jugua, sitruunamehua, suolaa ja pippuria, vettä)

Päivällinen: Joku keitto tai kuten lounas tai pihvi kasviksilla ja salaatilla

Iltapala: esim. pieni omeletti tai smoothie tmv.

Ja jos nälkä meinaa jossain välissä yllättää, niin ajatuksena syödä rahkaa ja siihen jotain lisukkeeksi esim. anasta tai marjoja tmv.

Ylipainoa löytyy n.15kg

terveellisesti mutta minulle riittää se että syön kerran päivässä.

Alkuperäinen kirjoittaja Näin laihdutin;27951196:
Itse rupesin laihtumaan kun vaihdoin kaikki kevyempiin tuotteisiin ja jätin kaikki herkut pois sipseistä makeisiin, korkeintaan kerran kuussa herkkupäivä. Hitaasti mutta kuitenkin. Noin 1-1,5 kilon kuukausi vauhdilla. Kannattaa ajatella sitä laihtumista sillä aikataululla millä se tullutkin niin on pysyvämpää. Liian tiukkaan suunniteltu laihuttaminen romuttuu kyllä jossain vaiheessa.

Muuten hyvä, mutta en periaatteestakaan syö kevyt tuotteita. Liian prosessoitua ruokaa ja niissä ei ole mitään aitoa :)

Kyllä varmaankin laihdut, jos jatkat juoksemista. Itse laihdutin 14 kg syömällä vähän ja juoksemalla. Hidasta se oli ja tuon juoksemisen takia nälkä oli jatkuva eikä voinut syödä, kun muuten ei tuosta juoksemisesta olisi ollut mitään hyötyä. Juoksin n. 30 km viikossa. Paino tippui n. 2 kg kuuakaudessa eli todella hitaasti.

[QUOTE="aapee";27951209]Muuten hyvä, mutta en periaatteestakaan syö kevyt tuotteita. Liian prosessoitua ruokaa ja niissä ei ole mitään aitoa :)[/QUOTE]

Niin onhan se noinkin, mutta itselläni se toimi. Olin esim juustojen suurkuluttaja (paketti viikossa meni ja joskus ylikin) ja jo niiden vaihtaminen kevyempään vaikutti, sama leivän päällisissä ja rasvassa. Vaaleat leivät jätin vaan spessuhetkiin, nykyään syön täysjyvää ja ruisleipää. Tietysti jos et aikasemminkaan käyttänyt juustoja tai makkaroita niin ei niistä voi nytkään pihistää :)

Alkuperäinen kirjoittaja Näin laihdutin;27951232:
Niin onhan se noinkin, mutta itselläni se toimi. Olin esim juustojen suurkuluttaja (paketti viikossa meni ja joskus ylikin) ja jo niiden vaihtaminen kevyempään vaikutti, sama leivän päällisissä ja rasvassa. Vaaleat leivät jätin vaan spessuhetkiin, nykyään syön täysjyvää ja ruisleipää. Tietysti jos et aikasemminkaan käyttänyt juustoja tai makkaroita niin ei niistä voi nytkään pihistää :)

Joo, en ole syöny leipää juuri ollenkaan koskaan. Se vähäinen mikä menee, niin sekin yleensä 100%ruis näkkäriä. Päälle laittanu vaan voita. Maitotuotteita käytän aika paljon, siis turkkilaista jugurttia ja maitoa pääasiassa. Siinä tuleekin nyt suurin muutos olemaan. Nyt ruokajuomaksi vichy ja jugurtti vaihtu smoothieen johon laitan rahkaa. Palaan näitä käyttämään sitten myöhemmin, jos vaan saan painon tippumaan. Olen kuullut, että maitotuotteetkin voivat jumittaa painoa, niin siksikin varmaan ihan hyvä luopua niistä hetkellisesti :)

Hyvältä vaikuttaa.
Multa lähti paino tippumaan kun rajoitin leivän, pastan, perunan ja herkkujen syöntiä. Syön siis kaikkia edelleen, mutta huomattavasti pienempiä määriä ja rajallisesti. Leipää 1-2 palaa päivässä, valkoista pastaa max. kerran viikossa. Joka aterialle reippaasti kasviksia ja salaattia ja lihaa/kalaa/tofua. Karkkia tai muuta herkkua kerran viikossa ja vain jälkiruokana. Limuja/mehuja en juo enkä syö kaupan maustettuja esanssijogurtteja. En myöskään käytä mitään kevyttuotteita. Lisänä liikkumista ja paljon vettä. 4 kg lähtenyt kuukauden aikana mikä on mulle hyvä tahti, kun normaalipainon sisällä tiputtelen painoa.
Noihin pussikuureihin en usko.

[QUOTE="vieras";27951213]Kyllä varmaankin laihdut, jos jatkat juoksemista. Itse laihdutin 14 kg syömällä vähän ja juoksemalla. Hidasta se oli ja tuon juoksemisen takia nälkä oli jatkuva eikä voinut syödä, kun muuten ei tuosta juoksemisesta olisi ollut mitään hyötyä. Juoksin n. 30 km viikossa. Paino tippui n. 2 kg kuuakaudessa eli todella hitaasti.[/QUOTE]

Juoksit siis noin 3-4 h viikossa, ainakin ja laihduit vaan vajaat 0,5 kg viikossa vaikka katsoit syömisesi?? Jos jättää herkut pois, liian rasvan pois ja syö säännöllisesti, niin luulisi laihtuvan hiukan nopeammin. Taisit syödä liiankin vähän.

Yhteistyössä