Onko hyvä ruokavalio? Laihtuuko normaalipainoinen näillä eväillä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hoikaksi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hoikaksi

Vieras
Painoa 70kg ja pituutta 171cm. Haluaisin laihtua 10 kg.

Aamulla puuro ja marjoja. Lasi rasvatonta maitoa.

Lounaalla lautasmallin mukaan lihaa/kalaa, perunaa, salaattia, pieni pala leipää margariinilla ja lasi rasvatonta maitoa.

Iltapäivällä kahvia maidolla, pieni leipä tai hedelmä.

Päivällinen samalla tavalla kuin lounas.

Illalla viilipurkki/rahkapurkki marjoilla. TAI kaksi pientä voileipää teen kera.

No jos syöt vähemmän ku kulutat?

Itse lisäsin reilusti proteiinia,ku aloin pudottaa painoa.Kiinteytys oli myös mulle s ejuttu mitä tarvistin,,ja sitä kiinteytystä näyttää tarttevan moni muukin,jopa enemmän ku laihduttamista..

No mä en laihtuisi, en ainakaan jos en liikkuisi lisäksi. Tuossa on n. 1500-1600 kaloria. Kokeilepa joskus laskea ne kalorit ja netistä löytyy laskureita millä laskea oma kulutus.

no ihan mahdotonta sanoa kun ei tiedä aktiviteettitasoasi. millasta työtä teet, liikutko paljon, harrastatko jotain urheilua? mä laihtuisin tuolla ruokavaliolla, mutta mä harrastan raskasta urheilulajia 3-5 kertaa viikossa.

toisekseen, on eroa lautasella ja lautasella, mitä se sun salaattis sisältää, onko leivän päällä jotain muuta kun margariinia, miten liha/kala on valmistettu...

[QUOTE="vieras";22808469]No jos syöt vähemmän ku kulutat?

Itse lisäsin reilusti proteiinia,ku aloin pudottaa painoa.Kiinteytys oli myös mulle s ejuttu mitä tarvistin,,ja sitä kiinteytystä näyttää tarttevan moni muukin,jopa enemmän ku laihduttamista..[/QUOTE]

No mut mitäs se kiinteytys on muuta kuin sitä, että ensin laihdutetaan ylimääräinen rasva pois pinnalta ja sitten kasvatetaan lihasta, jotta tullaan timmimmäksi?

ihan hyvältä..mutta kyllä sää voit illallakin hyvällä mielin syödä vielä leivän lisäksi,ja ehkä välipalanakin hieman enemmän kuin se että sinulla olisi nälkä ei auta yhtään..meinaan kun elimistösi saisi seuraavan aterian varmasti oottaa varastoon kun jäi aiempi "välipala"pieneksi..tasaisin välein vähän kunnonruokaa ;) ei herkkuja..

No mut mitäs se kiinteytys on muuta kuin sitä, että ensin laihdutetaan ylimääräinen rasva pois pinnalta ja sitten kasvatetaan lihasta, jotta tullaan timmimmäksi?

Niin no,itse ainakin just siksi lisäsin proteiinia jottei lähde myös ne olemassa olevat lihakset.
Miksi ihmeessä laihduttaa,ja tehdä vasta sitten kropasta timmimpää,ku se onnistuu tehdä samalla kertaa?

[QUOTE="vieras";22808556]Niin no,itse ainakin just siksi lisäsin proteiinia jottei lähde myös ne olemassa olevat lihakset.
Miksi ihmeessä laihduttaa,ja tehdä vasta sitten kropasta timmimpää,ku se onnistuu tehdä samalla kertaa?[/QUOTE]

Jos haluaa löysää (eli rasvaa) pois, niin silloin energiansaantia pitää vähentää, jotta se läski lähtee. Samalla lähtee myös lihaksia, väkisinkin, söi mitä tahansa, mutta jos se on alle kulutuksen, lihas ei ainakaan kasva.

Protsku toki auttaa säilyttämään sitä lihasta paremmin, mutta "kiinteytyäksen" rasvan pitää ensin poistua.

Se, että rasva lähtee, on laihtumista ja piste.

MIKSI normaalipainoisen pitäisi laihtua 10 kiloa? Ei alipainokaan ole tervettä. Syö mieluummin terveyden vuoksi hyvin.

Näyttääkseen paremmalta hoikempana? Ja joo, toki se terveyskin vaikuttaa, mutta enemmän mua motivoi nyt ulkonäköseikat ja kevyempi olo.

Tästä painoista 10 kg pois ei muuten ole lähelläkään alipainoa. Päin vastoin, 60kg olisi mulle ihannepaino.

Leivät pois, samoin margariini. Lounaalla lihaa/kanaa/kalaa ja kasviksia, päivällisellä voi sit olla perunaa tms. Lisää ruokaan oliiviöljyä, siinä hyviä rasvoja.

Mulla ei lähde tuolla mallilla painoa pois. Tai tottakai riippuu valtavasti siitä lautasmallista, minkä joku jo sanoikin. Jos syön kaksi lämmintä ateriaa, niin toisen on minulla oltava ehdottomasti keittoruoka tai ruokaisa salaatti, ja leivät on jätettävä kokonaan pois. Samoin jätän iltapalan pois, hedelmä korkeintaan, tai porkkanaa tms.

MIKSI normaalipainoisen pitäisi laihtua 10 kiloa? Ei alipainokaan ole tervettä. Syö mieluummin terveyden vuoksi hyvin.
Kuulepa, tuossa ollaan normaalipainon ylärajoilla ja kymmenen kilon nipistys ei todellakaan tekisi ap:sta vielä alipainoista, vaan painoindeksi olisi varsin ihanteellinen 20,5. Mä väitän, että lähes jokainen näyttää paremmalta ja terveemmältä normaalipainon keskivaiheilla tai alarajoilla kuin ylärajoilla. Jokaisella on täysi oikeus päättää itse painostaan ja muokata kroppaansa sellaiseksi, että itse siinä viihtyy. Fiksumpaa se on nyt normaalipainon ylärajoilla alkaa laihduttaa kuin siinä vaiheessa, kun on kertynyt vielä enemmän kiloja ja paino on hypännyt jo ylipainon puolelle.

[QUOTE="vieras";22808912]Et taida kyllä tuolla laihtua. Syöt kaksi ateriaa päivässä. Jätä toinen ateria pois ja muuten syöt noin, niin laihdut.[/QUOTE]

samaa mieltä minäkin. itse olen pieni kokoinen ja jos söisin kaksi ateriaa päivässä niin alan lihomaan. ihan kokeiltu juttu on. sitten kun jättää toisen lämpimän ruuan pois paino palaa normaaliin lukemaan. että itsellä kaksi lämmintä ateriaa päivässä liikaa. mies syö kaksi lämmintä ateriaa päivässä, mutta tekeekin todella raskasta työtä.

Riippuu vähän että miten olet aiemmin syönyt. Jos olet vetänyt herkkuja ja isoja annoksia, niin varmasti laihdut jonkin verran. TOinen asia onkin sitten että kannattaako sun laihduttaa, olet nimittäin aivan normaalipainoinen, kymmenen kiloa on jo aika liioittelua sun kohdalla. Olet ihan hyvissä ja normaaleissa aikuisen naisen mitoissa, ei sun tarvitse näyttää nälkäkurjelta.

Vaikuttaa ihan hyvältä. Kannattaa kokeilla.
Mä en missään nimessä jättäisi yhtään ateriaa pois. Mä teen kevyttä työtä mutta harrastan liikuntaa joten en todellakaan pärjäisi ilman kunnon ruokaa.

Mä käytän tällästä figwee.com sivustoa! Sieltä seuraan kaloreita mitä tulee päivän mittaan syötyä ja sinne saa myös kuntoilut listattua ja näee erilaisia käyrästöjä yms.. ILMAINEN!! (:

Aika paljon noita hiilareita. Ei niitä tarvitse kokonaan jättää pois, mutta fakta on, että et tarvitse leipää noin paljon ja toisen aterian lisukkeeksi riittävät perunan tilalla esim. lämpimät kasvikset. Kohtuulliset annoskoot.

Painoa 70kg ja pituutta 171cm. Haluaisin laihtua 10 kg.

Aamulla puuro ja marjoja. Lasi rasvatonta maitoa.

Lounaalla lautasmallin mukaan lihaa/kalaa, perunaa, salaattia, pieni pala leipää margariinilla ja lasi rasvatonta maitoa.

Iltapäivällä kahvia maidolla, pieni leipä tai hedelmä.

Päivällinen samalla tavalla kuin lounas.

Illalla viilipurkki/rahkapurkki marjoilla. TAI kaksi pientä voileipää teen kera.

Mulla samantyyppinen ruokavalio ollut "aina" ilman lounaan ja päivällisen leipiä. En juo maitoa,enkä käytä leivän päällä muuta kuin vähärasvaisia leikkeitä. Ylläpidän tällä ruokavaliolla bmi 20 kroppaani(pituus 175cm).

Yhteistyössä