Olin polttareissa, mutta ei tullut hääkutsua!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Ottaa päähän kun polttareihin meni rahaa yli 80e! Eikä sitten tullut edes hääkutsua. No eipä mene rahaa enempää ainkaan häälahjaan, mutta olen olettanut, että yleensä polttarivieraat kutsutaan myös häihin. Ymmärtäisin, jos kyseessä olisi ihan pienet häät, mutta ainakin suurin osa polttarivieraista on saanut hääkutsun ja vieraita on kutsuttu noin 100.
Mitä olette mieltä, kutsutaanko yleensä polttarivieraat myös häihin? Vai oonks mä yksin tän oletukseni kanssa?

Mä olen sitä mieltä, että polttarivieraat kutsutaan myös häihin. Mutta kaikkia häävieraita ei kutsuta poltareihin, vain ne lähimmät. Sun tapaukses kuulostaa mun korvissa siltä, että on vaan haluttu mahdollisimman monta maksumiestä polttareihin :(.

Mä luulin, että ensin tulee hääkutsu ja sitten kaaso/bestman lähestyy kavereita polttariasialla. Kuinka paljon aikaisemmin te ootte sit polttarit pitäneet jos ei kutsuja ollut vielä tullut?

• Tykkää
Reactions: Zucchini
Mä olen sitä mieltä, että polttarivieraat kutsutaan myös häihin. Mutta kaikkia häävieraita ei kutsuta poltareihin, vain ne lähimmät. Sun tapaukses kuulostaa mun korvissa siltä, että on vaan haluttu mahdollisimman monta maksumiestä polttareihin :(.

Täysin samaa mieltä.
Polttareihin kutsutaan häävieraita, mutta polttareihin ei tarvitse kuitenkaan kaikkia häävieraita kutsua. Vain ne lähimmät.
Törkeää, todella törkeää olisi kutsua polttareihin mutta ei häihin.

• Tykkää
Reactions: Zucchini
Kerran olen ollut polttareissa, joihin osallistuneista vain 2 oli kutsuttu häihin. Pienet ns. sukuhäät, eli ei kavereita. Vähän ehkä outoa näin jälkeenpäin, mutta kiva ilta meillä oli!

Häät on maaliskuussa ja polttarit oli tammikuun alussa. Polttareiden jälkeisellä viikolla oli ihmiset saaneet kutsunsa...
Oletan kuitenkin että morsian olis antanut kaasolle jonkun listan ketä kutsutaan mahdollisiin polttareihin (niin ainakin itse tein).

Millainen suhde sinulla on morsiammeen. Onko hän sukua tai hyvä ystävä tai kamu tai sellainen, jonka kanssa jutustelee, mutta ei ole läheinen kuitenkaan

Jos morsian halusi kaikki tutut polttareihin ja häihin lähimmät ystävät

Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;27948420:
mun mielestä polttarit on kavereiden järkkäämät juhlat naimisiin meneville, eikä ne mitenkään liity siihen ketä kutsutaan häihin.

Niin, on tämäkin ihan totta. Ja jos olis kyse perhepiirissä pidettävistä häistä, mä ymmärtäisin tällaisen ratkaisun hyvin. Mutta jos on isot, sadan hengen häät, ja osa polttarivieraista jätetään kutsumatta, niin musta se kuulostaa vähän rahastukselta. Siltä, että kaivetaan ne kaikki päiväkotiaikaisetkin kaverit jostain kivenkolosta, jotta jää vähemmän maksettavaa per nuppi. Mä en ainakaan kehtaisi jättää kutsumatta, ja toivoisin, että se joka polttarini järjestäisi, ei kutsuisi sellaisia jotka eivät ole häihinkään kutsuttu.

Toisaalta... jos jollekin pidetään vauvakutsut, niin harvemmin ne kaikki vieraat on ristiäisissä mukana. Että siinä mielessä vois ajatella, että polttaritkin samalla periaatteella.

Jotenkin korrektia olis mun mielestä ollut kertoa etukäteen, ettei kaikkia välttämättä voida kutsua häihin, jos esim. tilan puute tms. ongelmana. Tällaisessa tapauksessa olis mun mielestä voitu järjestää myös vähän pienemmän budjetin polttarit...

Kerran kans sain kutsun vanhan koulukaverin polttareihin, en ollut ollu tekemisissä morsiamen kanssa ainakaan kymmeneen vuoteen. Hääjuhla oli iso, mutta tiesin, ettei minua sinne olisi kutsuttu ja kieltäydyin polttareista. Niihin oli suunniteltu vaikka ja mitä kallista tekemistä ja yhtään ei houkuttanu osallistua sen tähden, että mua tarvittiin vain yhdeksi maksajaksi! Outoa....

polttarit menee käsikädessä häiden kanssa. Mun mielestä on mielettömän törkeetä et kelpaat joo maksamaan tässäkin tapauksessa likimain satasen polttareista mutta ei kuitenkaan häihin sit kutsuta. Kyseessä ei kuitenkaan pienet häät vaan ihan kohtuukokoiset.

Mä oon 4x ollu kaaso ja joka kerta morsian on katsonut polttarivieraat häävieraiden joukosta.

Niin, on tämäkin ihan totta. Ja jos olis kyse perhepiirissä pidettävistä häistä, mä ymmärtäisin tällaisen ratkaisun hyvin. Mutta jos on isot, sadan hengen häät, ja osa polttarivieraista jätetään kutsumatta, niin musta se kuulostaa vähän rahastukselta. Siltä, että kaivetaan ne kaikki päiväkotiaikaisetkin kaverit jostain kivenkolosta, jotta jää vähemmän maksettavaa per nuppi. Mä en ainakaan kehtaisi jättää kutsumatta, ja toivoisin, että se joka polttarini järjestäisi, ei kutsuisi sellaisia jotka eivät ole häihinkään kutsuttu.

Toisaalta... jos jollekin pidetään vauvakutsut, niin harvemmin ne kaikki vieraat on ristiäisissä mukana. Että siinä mielessä vois ajatella, että polttaritkin samalla periaatteella.

mä en myöskään ymmärrä miksi polttareista on nykypäivänä tullut kalliita, kaikille lähes epämukavia tilausuuksia joista ei tule ku itkua ja porua.

• Tykkää
Reactions: as if
Mut kutsuttiin lapsuudenaikaisen kaverin polttareihin, mutta ei häihin. En tod osallistunut. Otin sen vittuiluna polttarin järjestäjältä joka oli myös sen ajan hyvä ystävä, mutta erkaannuimme riitaisasti.

Mun mielestä olisi ihan ok, jos polttarit olisivat vaan tyyliin mennään kaveriporukalla syömään. Mut jos on pitänyt osallistua johonkin maksulliseen aktiviteettiin, joka on morsiamelle järjestetty niin kyllä sitten pitäisi mielestäni saada kutsu häihin.

Tuli kyllä olo, että ap olisi vain maksumies ollut.

Minäkin sain jokin aika sitten vanhan hyvän kaverini kaverilta kutsun polttareihin, mitkä olisi maksanut yli 100e/naama. En edes tiennyt, että tämä vanha kaveri oli menossa naimisiin. Jätin välistä ne polttarit.

Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;27948492:
mä en myöskään ymmärrä miksi polttareista on nykypäivänä tullut kalliita, kaikille lähes epämukavia tilausuuksia joista ei tule ku itkua ja porua.

Joo, pitää olla jos mitä helikopterilentoa sun muuta, mistä polttareihin osallistujat saa maksaa itsensä kipeäksi. Pitääkö sen oikeasti olla jotain niiiiin erikoista? Eikö riitä, että ne lähimmät ystävät (joiden luulis olevan myös vieraslistalla, jos ovat läheisiä) hommaavat vaikka jonkun mökin, jossa vietetään yhdessä iltaa? Tai pidetään etkot jonkun kotona, jossa tehdään yhdessä ruokaa ja sitten lähdetään baanalle? Tai mentäis vaikka yhdessä laivalle (tyyliin "kuten ennen vanhaan"), jokainen maksaa itse matkansa plus osan morsiamen matkasta ja syömisistä jne. 80€ on hurja summa yhdeltä ihmiseltä...

Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;27948420:
mun mielestä polttarit on kavereiden järkkäämät juhlat naimisiin meneville, eikä ne mitenkään liity siihen ketä kutsutaan häihin.

Joo ihan tottahan tuo on, mua vaan ärsyttää kun rahaa meni noinkin paljon. Joku 30 e olis vielä ollut ihan ok summa. Ei niinkään harmita, ettei päästä häihin, vaan toi rahasumma, joka on mulle iso.

Ihan hyvä kaveri on, vanha koulukaveri, mutta ei nyt viime aikoina kovin useasti olla nähty. Lähinnä jossain tupareissa, synttäreillä ym.

Itse ajattelisin kuitenkin, et polttarit halutaan viettää just niiden parhaimpien kavereiden kanssa, jotka myös kutsutaan häihin.

Yhden toisen tiedän myös, joka ei kutsua saanut. Ehkä vähän epätodennäköistä, että meidän molempien kutsut olis hävinny postissa.

Mä sain kans kutsun polttareihin, mutta jos siinä vaiheessa ilmoitettiin että kutsua häihin ei tule!! Musta tosi noloa, vähän kuin yritettäisiin kerätä ns. kavereita mukaan kun oikeita kavereita ei ole. Koska mun mielestä se kertoo et oikeat kaverit kutsutaan häihin tärkeään päivään, vain polttarikutsun saaneet vain täytteeksi polttareihin et saadaan yleensäkin porukkaa ettei mitkään 2 hengen polttarit tule. Noloa sanon mä.

Mä sain kans kutsun polttareihin, mutta jos siinä vaiheessa ilmoitettiin että kutsua häihin ei tule!! Musta tosi noloa, vähän kuin yritettäisiin kerätä ns. kavereita mukaan kun oikeita kavereita ei ole. Koska mun mielestä se kertoo et oikeat kaverit kutsutaan häihin tärkeään päivään, vain polttarikutsun saaneet vain täytteeksi polttareihin et saadaan yleensäkin porukkaa ettei mitkään 2 hengen polttarit tule. Noloa sanon mä.

Vähän sama mielessä..
Polttarit mun käsityksen mukaan on just ne pienet juhlat morsiammelle, vietetään viimeistä "sinkkuiltaa" niiden lähimpien ystävien kanssa. Ja eikö nää lähimmät ystävät sitten myös kutsuta häihinkin..?

Yhteistyössä