Toipuminen hampaanpoistosta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Onko kenelläkään pitänyt poistaa isoa poskihammasta? Kuinka kauan siitä toipuminen on kestänyt, missä vaiheessa olette uskaltaneet syödä kiinteää ruokaa?

Viime torstaina poistettiin ja yhtään särkylääkettä ei tarvinut sen jälkeen ottaa :O Olin itsekin ihmeissäni, mutta onneksi poisto oli vastaus niihin helv*tillisiin kipuihin mistä kärsin edellisen illan ja yön. Ohjeistus taitaa olla, että vuorokauteen ei kovaa eikä kuumaa eikä purskuttelua. Rahkaa ja haaleeta pinaattikeittoa on mulla ainakin mennyt aina se poistopäivä. Tsemppiä!

Viime torstaina poistettiin ja yhtään särkylääkettä ei tarvinut sen jälkeen ottaa :O Olin itsekin ihmeissäni, mutta onneksi poisto oli vastaus niihin helv*tillisiin kipuihin mistä kärsin edellisen illan ja yön. Ohjeistus taitaa olla, että vuorokauteen ei kovaa eikä kuumaa eikä purskuttelua. Rahkaa ja haaleeta pinaattikeittoa on mulla ainakin mennyt aina se poistopäivä. Tsemppiä!

Kiitos vastauksesta. Valuiko sinulla verta siitä pitkään? Kuinka pitkään ohjeistettiin puremaan sitä tuppoa?

Tää oli kaikista hampaiden poistoista erikoisin, sitä verta ei tullut riittävästi täyttämään sitä hampaan jättämää koloa niin laitettiin sellaiset tulpat sinne hampaan juuren jättämiin koloihin. Purin sitä tuppoa kuitenkin ihan varuilta pari tuntia (puoli tuntia on kait se ohjeistusminimi), mutta ei sitä verta oikeesti tullut juuri yhtään. Ja yhdellä tikillä vedettiin sitä koloa vähän pienemmälle, että lähtee sitten tuo ien sulkeutumaan, eikä jää avonaiseksi.

Reilu puoli tuntia tuppo sielä, eikä ole vuotanu sen jälkeen, ainakaan selkeästi. Semmone inhottava verisen limainen suu oli kyllä muutamia tunteja vielä. Normaalia ruokaa söin jo samana päivänä, kuitenki semmosta helppoa ruokaa. Nopeasti toipuu. Ylähammas ei tahtonu irrota, lähti luuta yhtä paljo ku hammasta, ja piti ientä leikata, ni se oli jonku aikaa kipeä.
Alhaalta ehkä muutaman päivän hieman arka jos meni koskemaan, ja sen ekan päivän taisin särkylääkettä syödä. Alhaalle jäi syvä kuoppa, sinne keräänty ruokaa, se oli vähä ällöä... Ja menin varovasti kaivelemaan sitä pois, vaikkei ehkä olis saanut... Poistosta yli kuukausi eikä vieläkään ole täysin ummessa, mut ei onneks kerää enää ruokaa.

Yhteistyössä