Pariskunnat, jotka eivät halua jakaa kaikkea.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kirjeet, puhelimet, salasanat ym. ovat itsestäänselvästi yksityisasioita. Lisäksi poistin mieheni fb-kavereista, koska minua ärsyttää hänen vapaampi kaveripolitiikkansa ja jotkut mielestäni typerät linkit, ja keskinäiseen kommunikointiimme emme facebookia käytä. Outo ajatus, että puhelimen yksityisyys olisi merkki jostain salattavasta. Esim. ystävieni asioita en automaattisesti kerro miehelleni, vain jos se ystävilleni sopii, ja asia jollain tavalla miestä koskettaa tai vaivaa minua suuresti.

Koen silti voivani puhua miehelle kaikesta. Tuntuisi vain hölmöltä jotain puhelinta selata ja sitten kysellä yksityiskohtaisesti, että mitä tämä Minnalle lähettämäsi paranemistoivotus tarkoitti, ja puida sitten yhdessä hyvän ystävän kohdunlaskeumaa tms.

[QUOTE="vieras";27939482]Vaimon reaktion perusteella olisi ehkä kannattanut.[/QUOTE]

Tuskin, olen vain tottunut siihen että välillä on puhelimista akku loppu tai muuta, tosin astrolabe on tainnut pitää puhelimensa ladattuna. Ehkä pitäisi kuitenkin opetella yksityisyysasioita. Itse yllätyin alussa kun astrolabe ei ollutkaan avannut laskua eikä siten osannut sanoa mikä lasku oli kyseessä.

• Tykkää
Reactions: astrolabe
Meillä kyl kerrotaan lähes kaikki. Lähinnä varmaan siksi, että ei oo kummallakaan juuri muita, joile kertoa. Jos kerkeää puhua jonkun toisen kanssa ensin, saa asian sydämeltään, eikä välttämättä tarvi toiselle puhua siitä. Kerrotaan kyllä kaikki lääkärikäynnit ynnä muut, ihan aikataulutuksenkin vuoksi, ja siksi että sellaisista on hyvä puhua. Jotenkin vieras ajatus mulle se, ettei voisi kertoa jostain sairaudesta puolisolleen. Kyllä meillä on kaikki ihan selvää puolin ja toisin. Tosin suuttuisin valtavasti, jos lääkäri tai gyne ilmottaisi miehelle minun asioitani ennen minua. Se vaan ei ole oikein, siinä rikotaan vaitiolovelvollisuutta ja pistäisin kyllä tuollaisen tekijän kärsimään.
Ei kai kaikissa parisuhteissa kuitenkaan tarvitse kaikkea kertoa. Kertoo ne asiat, jotka kokee olevan kertomisen arvoisia.
Jos on jotain luottamuspulaa, ja pitää tutkia toisen asioita salaa, on silloin vika tutkijan päässä. Siitä viasta kyllä pitäisi kertoa kumppanille..

Tuskin, olen vain tottunut siihen että välillä on puhelimista akku loppu tai muuta, tosin astrolabe on tainnut pitää puhelimensa ladattuna. Ehkä pitäisi kuitenkin opetella yksityisyysasioita. Itse yllätyin alussa kun astrolabe ei ollutkaan avannut laskua eikä siten osannut sanoa mikä lasku oli kyseessä.

Minusta sinun salaamattomuutesi on ihanan freesiä. Oot muutenkin ihmisille todella avoin. Olen tottunut olemaan aika privaatti henkilö (poislukienpalsta) , joten vasta totuttelen.

[QUOTE="vieras";27938841]Ja jos mulle tulee tekstari ja känny on lähempänä miestä, niin pyydän häntä lukemaan sen ääneen. Sama toisinpäin. Jos taas tulis tekstiviesti miehelle siten ettei hän ole paikalla, niin en sitten sitä tietty lue. Vaikken usko että hän sitäkään paheksuisi.[/QUOTE]

Miä taas en missään tapauksessa halua rikkoa tai menettää omien ystävieni minua kohtaan tuntemaa luottamusta sillä, että antaisin miehen avata ja lukea minulle henkilökohtaisesti ja suurella luottamuksella lähetettyjä ja tarkoitettuja viestejä.

• Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
[QUOTE="vieras";27939578]Eli puhelin on nyt perusteellisesti siivottu ja vanhojen syntien jäljet hävitetty.[/QUOTE]

FAIL%2BTROLL.png

[QUOTE="vieras";27939640]Jos nokialainen luuri, sulla on ilmeisesti puhelimessa asetettuna ilmoituksen tiedot -asetus niin että viestin tai puhelun saapumistiedon lisäksi näytössä näkyy suoraan sekin keneltä puhelu tai viesti on?[/QUOTE]

Sony Ericsson

[QUOTE="vieras";27939643]Hauskat kuvat ei enää pelasta kun tuli sanottua liikaa. Hupsista sentään.[/QUOTE]

Mitä sanoin liikaa? Möys sähköpostini on Datan luettavissa tabletiltani ilman ikäviä salasanoja.

[QUOTE="vieras";27939686]Avoimuus ei auta kun toinen ei osaa luottaa. Et pääse mökille saunomaan kaveriporukalla vaikka näyttäisit kaikki laskut.[/QUOTE]

Auttaa se. Jos haluaisin niin pääsisin mökille. Voisin luultavasti jopa rauhoittaa astrolaben mielen jotta hän ei tuntisi itseään kovin epävarmaksi. Avoimuus ja läpinäkyvyys synnyttää luottamusta, niin parisuhteissa kuin suuremmassa mittakaavassa.

• Tykkää
Reactions: astrolabe
[QUOTE="vieras";27939797]Epäluottamus ja salailutaipumukset kertoo selvää kieltä luonteen laadusta ja menneisyyden kuvioista.[/QUOTE]

Kuten tässä ketjussa huomattu, astrolabe ei ole minua kohtaan salaileva. Saako miehesi lukea sinun puhelimesi tiedot yms?

Eiköhän se ole ihan laissa määritelty, että esim. puolison terveystietoja ei terveydenhuollosta anneta puolisolle :). Minun käsittääkseni kyseessä on yksityisasia. Samoin on laita puhelimen, sähköpostien ja kirjeiden suhteen: jokaisen yksityisasia. Mekin jaamme asioita, ollaan oltu yhdessä parikymmentä vuotta, teini-ikäisistä, mutta ei meillä ole esim. yhteistä pankkitiliä, ja molemmat pidämme esim. kavereilta saadut luottamukselliset asiat itsellämme. Sitäpaitsi minua häiritsee suuresti, jos joku kaverini esim. antaisi miehensä lukea minun hänelle luottamuksella lähettämät tekstiviestit tai sähköpostit.
Sen sijaan jos mies vaikkapa sairastuisi vakavasti, niin toki uskon että hän kertoisi mnulle, koska se vaikuttaisi perheemme ja lastemme elämään.

[QUOTE="venla";27939532]Kysymys? pitäiskö mun tietää mieheni yrityksen asioita?[/QUOTE]

Minä haluaisin tietää ainakin sellaiset asiat, jotka koskee koko perhettä; esim. missä kunnossa yrityksen talous on ja onko miehelläni liikaa/liian vähän töitä ja onko mieheni motivoitunut enää yritystä ylläpitämään. Muutoin, jos kaikki sujuu hyvin, ei kiinnostais :)

Yhteistyössä