onko tällä muita velattomia =)

  • Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti
Sykkerö
Opintolainaa on muutama tuhat euroa, mutta ei auto/talolainoja. Yksinkertainen syy: pätkätyöläiselle ei lainaa anneta, joten eipä sitä velkaa kerry. Samasta syystä ei ole luottokorttiakaan.

Eivät pankista anna jonkun 6kk työsuhteen perusteella, jonka jälkeen on taas täysi kysymysmerkki milloin seuraava työpätkä alkaa. Ei tosiaan tarvitse paljoa netistä tilailla...
 
"Fiona"
Nyt on velkaa!! Mutta on lapsillakin playstatoonit ja uudeks vuodeks lähetään thaimaahan koko perhe!! Rollolainen voi mitata rovaniemen katuja vaikka velattomuudestaan iloiten. Ei paljoa lämmitä lapsia se!!
 
aiii
Velkaa on, mutta on myös kiva koti ja piha, jossa lapsilla tilaa temmeltää. Ja asuinympäristön sai valita itse. Ei tarvitse asua missään harmaassa kerrostalokylässä, jossa juopot örveltää ympäri vuorokauden. Että näin meillä. Onnellista asumista.
 
poisssaollut
meillä ei ole luottotiedoissakaan mitään, myös luottotiedoisa olevat Velat ovat velkaa. me olan ÄTYSIN Velattomia,eikä halutakaan velkaa.....
mä oon ollut pois täältä jonkun aikaa mut mihin sun vai kumman sukulaisen pankkivelat menneet ja niistä uottotiedottomuus mitä joskus lässytit?
vai saitte ne maksettua kaikki jo?sen velan minkä velallinen teille takaajille jätti?
 
kolmelle äitinä
Tää on jotenkin hassu aloitus :). Tai siis ei siinä mitään. Onnellinenhan sitä saa olla ihan vapaasti omasta velattomuudestaan. Mä vaan itse automaattisesti ajattelin, että velaton on joku sellainen, joka on maksanut lainansa pois ja näin ollen on myos omaisuutta.

Meillä ei olla velattomia, mutta voitaisiin olla :). Jos myisimme nykyisen talomme ja ostaisimme vaikka rivarikolmion tilalle, niin velkaa ei olisi yhtään. Toisaalta nautitaan täällä asumisesta niin valtavasti, että mielellämme maksellaan lainaa pois. Kun sitten joskus lainat on maksettu, niin ainakin Rollolaisen määritelmän mukaan asuminen on ilmaista. Sähkostä maksetaan kyllä ja kerran kuukaudessa tyhjennettävästä roskiksesta. Vedestä ei makseta, joten kiinteistovero ja tuo roskiksen tyhjennys varmaan menee sen piikkiin?
Sama ajatus, meillä on velkaa omakotitalosta. Vielä 12 vuotta. Sen jälkeen alkaa lapsetkin olla jo sen ikäisiä, että kaikella todennäköisyydellä myydään tämä iso talo ja ostetaan sitten lapsille yksiöitä opiskelupaikkakunniltaan ja kaksio meille miehen kanssa kun tämä talo jää suureksi kahdelle. Velattomina sitten asutaan omistusasunnoissa loppuelämä, ei minun korvaan kuulosta kyllä yhtään huonolta loppuelämän vuokrakitkutukseen verrattuna. :)

Tai sitten en tosiaan ihan tavoittanut aloituksen pointtia, mahdollista toki sekin.
 
"vieras"
Jätätte hienosti perinnöksi lapsillenne läjän omaisuutta, mutta eipä näköjään mieti kulutusporsaat paljoa sitä, onko jälkipolvilla millaiset mahdollisuudet nauttia perinnöistään.

Mä vähän luulen, että jälkipolvet arvostaisivat enemmän puhdasta luontoa ja riittäviä raaka-aineita kuin jotain rahaa, tönöä ja kasaa peltiä sen pihalla.
Minä taas en välitä kerätä omaisuutta (asunto on) vaan annan sitä apuani ja aikaani lapsille ja lapsenlapsille nyt kun he sitä tarviivat. Töihin menen jos pääsen taas sitten joskus.
 
rolloltaakysytään
mä oon ollut pois täältä jonkun aikaa mut mihin sun vai kumman sukulaisen pankkivelat menneet ja niistä uottotiedottomuus mitä joskus lässytit?
vai saitte ne maksettua kaikki jo?sen velan minkä velallinen teille takaajille jätti?
Kysyn rollo edelleen mihin nää velat katos mitä teillä sillon oli?saitte maksettua vai häh eikö se summa ollut järkky mitä oot puhunu vai puhutko mitä sattuu??
 

Yhteistyössä