Onko teistä outoa että jo -90 luvulla syntyneet aikuistuu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miestiskelevä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllähän se niin on, että parikymppiset naiset on vielä pikkupimuja ja miehet pojan kloppeja. Ei se 18v täyttäminen tee kenestäkään vielä mieleltään aikuista, vaikka nyt kaljaa saa kaupasta ostaakin. Samoin on suuri harhakäsitys, että äidiksi tai isäksi tuleminen tekee täysin aikuiseksi. Itse asiassa valtion lait estävät adoptionkin alle 25v, syystä että he eivät välttämättä ole siihen henkisesti kypsiä. Tällä palstallakin huomaa, että kaikista naiveimmat ja lapsellisimmat kommentit tulevat juuri näiltä 90-luvun lapsilta.

Eihän 90-luvun lapset taida vielä päästä ikänsä puolesta päästä edes kaikkiin ravintoloihin :D Se kertonee ainakin jotain, että eivät ne nyt ihan täysin aikuisia ole... tai heitä ei sellaisena pidetä.

Nuori saa ja pitää olla. Meistä kaikki on joskus elämänsä aikana nuoria, jotka vanhoiksi elävät. Lähinnä nuorten muka kaikkitietävä asenne vain pistää huvittamaan :) Ollaan niin aikuisia, että oikein itseäkin melkein hävettää :D

[QUOTE="eräs äiti";27931646]Kyllähän se niin on, että parikymppiset naiset on vielä pikkupimuja ja miehet pojan kloppeja. Ei se 18v täyttäminen tee kenestäkään vielä mieleltään aikuista, vaikka nyt kaljaa saa kaupasta ostaakin. Samoin on suuri harhakäsitys, että äidiksi tai isäksi tuleminen tekee täysin aikuiseksi. Itse asiassa valtion lait estävät adoptionkin alle 25v, syystä että he eivät välttämättä ole siihen henkisesti kypsiä. Tällä palstallakin huomaa, että kaikista naiveimmat ja lapsellisimmat kommentit tulevat juuri näiltä 90-luvun lapsilta.

Eihän 90-luvun lapset taida vielä päästä ikänsä puolesta päästä edes kaikkiin ravintoloihin :D Se kertonee ainakin jotain, että eivät ne nyt ihan täysin aikuisia ole... tai heitä ei sellaisena pidetä.

Nuori saa ja pitää olla. Meistä kaikki on joskus elämänsä aikana nuoria, jotka vanhoiksi elävät. Lähinnä nuorten muka kaikkitietävä asenne vain pistää huvittamaan :) Ollaan niin aikuisia, että oikein itseäkin melkein hävettää :D[/QUOTE]

vaan ihan aikuisen miehen tuleva vaimo ja parhain kumppani rakastamaan häntä nyttenkin, hänen tulevan lapsen äiti ja täysin oikeassa iässä lasta alkamaan yrittävä, mihin sinulla lehmällä ei ole mitään sanomista..

Kaikista parhainta on vain se että vanhat akat ja nuoret akat vihaa toisiaan, muuta ratkaisua tähän on edes turha hakea.

Asia loppuun käsitelty.

Alkuperäinen kirjoittaja mietiskelevä;27930914:
ei saada samanlaista kohtelua ja arvostusta vaikka mitä meidän vanhemmat on saanu. Vaan ihan hirveetä halveksuntaa siitä kuinka kakaroita ollaan ja ei taatusti kasveta ikinä, vaan aina tullaan olemaan kakaroita, oli ikä mikä tahansa niin se ei riitä! Sen huomasi jo tullessaan täysi-ikäiseksi, toivoi, että ihmiset alkaisivat ottamaan jo vähän vakavammin mut sama paska jyrää edelleen parikymppisenä ja sitä saa kuulla miten pentu onkaan...

Haloo!! eiköhän sun vanhempiakin ole silloin parikymppisinä pidetty ihan teineinä, mutta ei tietenkään enää pidetä, kun ovat jo paljon vanhempia. Ja sori vaan, puheinesi kuulostat todella lapselliselta. Täysi-ikäinen on vasta saavuttanut aikuisuuden ja tottakai vaikutat nuorelta meidän vanhempien silmissä. Itse oon vm 1977 ja vasta nyt yli 30-vuotiaana lakaa saamaan esim työelämässä sitä arvostusta, ettei pidetä nuorena. Odottele rauhassa vaan, kyllä sionäkin vanhenet ja silloin mietit että mikset nauttinut nuoruudestasi ja mikä kiire oli aikuistua.

[QUOTE="vieras";27931269]Mä en enää näiden sun viestien jälkeen yhtään ihmettele, että sua pidetään pentuna. Taitaa johtua ihan käytöksestä ja ajatusmaailmasta eikä iästä. Ei meitä muita, kypsempiä 90-luvulla syntyneitä kohdella samalla tavalla.[/QUOTE]

Näin.

Alkuperäinen kirjoittaja miestiskelevä;27931996:
vaan ihan aikuisen miehen tuleva vaimo ja parhain kumppani rakastamaan häntä nyttenkin, hänen tulevan lapsen äiti ja täysin oikeassa iässä lasta alkamaan yrittävä, mihin sinulla lehmällä ei ole mitään sanomista..

Kaikista parhainta on vain se että vanhat akat ja nuoret akat vihaa toisiaan, muuta ratkaisua tähän on edes turha hakea.

Asia loppuun käsitelty.

Syy siihen, miksi sinua ei oteta vakavasti, taitaa löytyä peilistä.

Mä en ole ikinä törmännyt halveksuntaan tai muuhun aliarviointiin ikäni perusteella, mutta jos luet itse ajatuksella tekstisi, et varmaan ihmettele itsekään, miksi itse ehkä olet törmännyt sellaiseen.
Tai ainakin koet itse niin.

Alkuperäinen kirjoittaja miestiskelevä;27931996:

Asia loppuun käsitelty.

vaikutat toooodella aikuiselta :laugh:

Mie kans -92, omillaan asunut olen jo kohta 5 vuotta ja esikoista odotan parhaillaan, syntyy kesällä. Ja joo kyllähän sitä joskus sukulaisilta kuulee sitä että "siis joko ysikyt luvun lapset on täysikäsii" :D

Btw, mä oon syntynyt 90-luvulla ja mieheni 70-luvulla. Ei edes alussa pahemmin kukaan kauhistellut suhdettamme tai haukkunut mua pennuksi. Eli johtuiskohan nyt ihan vaan susta itsestäs eikä iästäsi se miten teidän suhteeseen reagoitiin...

[QUOTE="hmmm";27932038]Haloo!! eiköhän sun vanhempiakin ole silloin parikymppisinä pidetty ihan teineinä, mutta ei tietenkään enää pidetä, kun ovat jo paljon vanhempia. Ja sori vaan, puheinesi kuulostat todella lapselliselta. Täysi-ikäinen on vasta saavuttanut aikuisuuden ja tottakai vaikutat nuorelta meidän vanhempien silmissä. Itse oon vm 1977 ja vasta nyt yli 30-vuotiaana lakaa saamaan esim työelämässä sitä arvostusta, ettei pidetä nuorena. Odottele rauhassa vaan, kyllä sionäkin vanhenet ja silloin mietit että mikset nauttinut nuoruudestasi ja mikä kiire oli aikuistua.[/QUOTE]

Enkä päivääkään jääny sen jälkeen siihen rypemään. Kuten sanoin, musta se oli hirveää aikaa.

Ja sieltähän se tulikin, kolmekymppisenä alat ehkä saada jotain kiillotusta kehääs pään ympärille. Sitä aikasemmin pelkkää kuraan niskaan. Mä olen niin kyllästynyt tähän!

Btw, mä oon syntynyt 90-luvulla ja mieheni 70-luvulla. Ei edes alussa pahemmin kukaan kauhistellut suhdettamme tai haukkunut mua pennuksi. Eli johtuiskohan nyt ihan vaan susta itsestäs eikä iästäsi se miten teidän suhteeseen reagoitiin...

mutta mä en sitä teidän takia muuta!

Ja se aikuisuuden tasohan heti laskee, kun ensiksi sulle joku vanha akan käämä kommentoi jotain halveksivaa... sun pitäisi siihen sitten ruveta kumartelemaan oikein " oi, rouvani, oi, rouvani " ja mähän en rupee polvistumaan, jos se juttu on ihan älytöntä paskaa, eikä pitäisi kenenkään muunkaan.

Varmasti en minäkään ole vielä ihan valmis ihminen, vaan kypsyn ainakin sinne kolmeenkymppiin asti, kuitenkin... se ei tarkoita sitä, ettenkö minä olisi jo lapsuuttani ohittanut ja etteikö mulla olisi oikeutta olla vihdoin nuori nainen ja tuntea itseni sellaiseksi kun mulla siihen kuitenkin ikää löytyy ja muiden ihmisten pitäisi kanssa oppia arvostamaan sitä, eikä halveksia!

Ei mun käytös muutu tästä ystävällisemmäksi, ennen kun joku toinenkin suostuu muuttamaan asennettaan.

Ei tollaseen ilkeyteen voi vastata kuin ilkeydellä tai jäädä jalkoihin.

Kuuntele mitä minä sanon, tai oikeastaan lue.

Et sinä minua tunne tai ole ollu näkemässä niitä asioita, joten kumpikohan meistä tietää?

Se että nuorten aikuistuminen tuntuu vanhemmasta ikäluokasta oudolle ei ole outoa. Nelikymppisenä sitä jotenkin kuvittelee itsensä vieläkin pari korkeintaan kolmekymppiseksi eikä voi ymmärtää että ikää on tullut lisää, miten nuorempi polvi voisi vanheta jos sitä ei ole tehnyt itsekään.

Se että nuorten aikuistuminen tuntuu vanhemmasta ikäluokasta oudolle ei ole outoa. Nelikymppisenä sitä jotenkin kuvittelee itsensä vieläkin pari korkeintaan kolmekymppiseksi eikä voi ymmärtää että ikää on tullut lisää, miten nuorempi polvi voisi vanheta jos sitä ei ole tehnyt itsekään.

Sietäs hankkia realistisuus päähän. Ihminen vanhenee ja kaikki johtaa kuolemaan.

Huvittaa nämä mukavanhat kolmekymppiset jotka ovat niin tietäviä ja viisaita naureskellessa parikymppisille naisille. Vähän nöyryyttä tulee teillekin kun aikuistutte. Kolmekymppinen on aika nuori itsekin vielä. Ei se ikä nyt noin vakava asia ole, kuin esimerkiksi "eräs äiti" hokee alentavaan sävyyn nuorista aikuisista. :)

Vanhempi ikäluokka nauraa katketakseen kolmekymppisten "viisaudelle". Ehkä se enemmän mnee niin, että se 18v tosi usein osaa ottaa ikänsä vähemmän vakavasti eikä esitä tietävää, mutta voi härrekyyd kun se 30v on mittarissa, niin kaikki kakkosella alkavat ovat niiiiiin hirviän kakaroita ja tyhmiä. Tosiaan se ikä tuo teille vielä kypsyyttä. ;) Sanokaa minun sanoneen.

Adoptioasia on todella naurettava esimerkki vetää tähän. Adoptio on aika radikaalisti erilaista kuin oman lapsen saaminen vastasyntyneestä johon ihminen luonnollisesti "kasvaa mukaan". Sitten kun saat sen moniongelmaisen sodasta revityn 5v:n sille 22v:lle, etkö tosiaan näe eroa siihen saako se 22v nainen vauvan? En edes jaksa keskustella näin lapsellisesti lisää. :)

Ihan älytäntö vääntöä koko keskustelu, kasa kakaroita taistelemassa kuka on oikeesti aikuinen. :D 22v tai 32v ihan pentuja molemmat ja sen kyllä huomaa! :D

• Tykkää
Reactions: Zucchini
Huvittaa nämä mukavanhat kolmekymppiset jotka ovat niin tietäviä ja viisaita naureskellessa parikymppisille naisille. Vähän nöyryyttä tulee teillekin kun aikuistutte. Kolmekymppinen on aika nuori itsekin vielä. Ei se ikä nyt noin vakava asia ole, kuin esimerkiksi "eräs äiti" hokee alentavaan sävyyn nuorista aikuisista. :)

Vanhempi ikäluokka nauraa katketakseen kolmekymppisten "viisaudelle". Ehkä se enemmän mnee niin, että se 18v tosi usein osaa ottaa ikänsä vähemmän vakavasti eikä esitä tietävää, mutta voi härrekyyd kun se 30v on mittarissa, niin kaikki kakkosella alkavat ovat niiiiiin hirviän kakaroita ja tyhmiä. Tosiaan se ikä tuo teille vielä kypsyyttä. ;) Sanokaa minun sanoneen.

Adoptioasia on todella naurettava esimerkki vetää tähän. Adoptio on aika radikaalisti erilaista kuin oman lapsen saaminen vastasyntyneestä johon ihminen luonnollisesti "kasvaa mukaan". Sitten kun saat sen moniongelmaisen sodasta revityn 5v:n sille 22v:lle, etkö tosiaan näe eroa siihen saako se 22v nainen vauvan? En edes jaksa keskustella näin lapsellisesti lisää. :)

Ihan älytäntö vääntöä koko keskustelu, kasa kakaroita taistelemassa kuka on oikeesti aikuinen. :D 22v tai 32v ihan pentuja molemmat ja sen kyllä huomaa! :D

Tämä oli oikeasti illan paras kommentti.
Muut ei vedä vertojaan yhtään sitten tälle...

Ja siinäs kuulitte myös, kyllä se alentavaan sävyyn minusta puhui, ei minun tarvitse kokea itseäni jotenkin sekopääksi ja alkaa luulemaan ettei niin oikeasti käynyt että kokisin vain harhoja... ja kehotettaisiin nöyrästi kasvamaan aikuiseksi

Saamari.

Alkuperäinen kirjoittaja mietiskelevä;27932247:
Ei mun käytös muutu tästä ystävällisemmäksi, ennen kun joku toinenkin suostuu muuttamaan asennettaan.

Ei tollaseen ilkeyteen voi vastata kuin ilkeydellä tai jäädä jalkoihin.

Tuollainen asenne antaa sinusta sellaisen kuvan, että olet joku vanhempiaan uhmaava teini. Samaa asennetta löytyy toki myös monista vanhemmistakin.

Minä en ymmärrä mikä ihmeen tarve on näyttää olevansa tosi aikuinen. Itse olen 28v. ja edelleen tuntuu hassulta, kun tyttäreni sanoo minua aikuiseksi. Olenko minä muka aikuinen :D Justhan minä vetelin salaa röökiä jossain metsässä ja kidutin yläasteen opettajia luokkakavereiden kanssa.

Myös se on totta, mitä jotkut jo sanoivatkin, että me kaikki ollaan vuorollaan siinä aikuisuuden kynnyksellä ja meitä pidetään ihan pentuina. Jotkut pitää kaikkia nuorempiaan ihan pentuina koko lopun elämänsä.

Alkuperäinen kirjoittaja miestiskelevä;27930632:
Kun mietin itse -90 luvulla syntyneenä, olen siis -92 syntynyt ja täytän heinäkuussa 21-vuotta, niin sitä että miksi joskus huomaan että -90 luvulla syntyneiden aikuistumista jotenkin vähätellään vai halveksitaan..?

Vai onko aina ollut näin, että aikuistuvia ihmisiä halveksitaan?

Älä jää yksin huonon itsetuntosi takia...

Yhteistyössä