no jos
Pistäisin opettajan lujille ja vähintään lukemaan tämän kirjan:
http://www.adlibris.com/fi/product.aspx?isbn=9510368962&lang=fi
http://www.adlibris.com/fi/product.aspx?isbn=9510368962&lang=fi
Tämän kirjan, Heikki Räisäsen tutkimukset ym:Pistäisin opettajan lujille ja vähintään lukemaan tämän kirjan:
Mitä varhaiset kristityt uskoivat - Heikki Räisänen - Kirja (9789510368961) | Adlibris kirjakauppa - Pohjolan suurin kirjakauppa
Ihan sama täällä! Todellakin. Mutta se käsitys silmätikusta lienee useammin niiden käsitys jotka itse ovat olleet ussan tunnilla.En minäkään, omassa koulussani et:n vaikutus oli aivan päinvastainen
Ei voi.Kukaan ei ole muuten vieläkään suvainnut valistaa minua, voiko lapset mennä et-opetukseen jos lähivanhempi on lutku?
Peesi tälle.Itse en edes ymmärrä, miksi on parempi juttu vältellä olemasta silmätikku kuin olla oma itsensä?
En minä ainakaan halua lasten oppivan, että omat ajatukset ja periaatteet pitää kätkeä toisilta, jos ne poikkeavat valtavirrasta. Hitsin huonoa kasvatusta sellainen, että opetetaan olemaan laumaeläin vain siksi, että voisi olla hajuton ja mauton.
Onko tämä varma? Itselläni on ihan epävarma muistikuva parinkymmenen vuoden takaa että vanhempien luvalla pääsi moiseen. (Joka tuntuu ihan pikkuisen oudolta siltikin, siis että tarvitaan lupa moiseen.)Ei voi.
Ainakaan muutama vuosi sitten ei päässyt. Uskontokuntaan kuulumaton kyllä saa valita.Onko tämä varma? Itselläni on ihan epävarma muistikuva parinkymmenen vuoden takaa että vanhempien luvalla pääsi moiseen. (Joka tuntuu ihan pikkuisen oudolta siltikin, siis että tarvitaan lupa moiseen.)
Kirkkokuntiin kuulumattoman vanhemman lapsi saa osallistua joko et- tai uskonnonopetukseen, jos kyseessa on rekisteroity uskonnollinen yhteiso ja sen jasenia on kunnan alueella vahintaan 3 ja heidan huoltajansa vaativat ko. uskonnon mukaista opetusta, se on jarjestettava. Huoltajan paatoksella voi osallistua lahinna omaa uskontoa vastaavaan opetuksenn, jos omaa ei ole tarjolla. Kirkkoon kuuluvan lapsen on osallistuttava uskonnon opetukseen.Onko tämä varma? Itselläni on ihan epävarma muistikuva parinkymmenen vuoden takaa että vanhempien luvalla pääsi moiseen. (Joka tuntuu ihan pikkuisen oudolta siltikin, siis että tarvitaan lupa moiseen.)
Jahas, olisikohan se sitten aika oikeasti erota kirkosta kun asia tulee ajankohtaiseksi. Vähän tuntuu oudolta tämmöinen touhu.Ainakaan muutama vuosi sitten ei päässyt. Uskontokuntaan kuulumaton kyllä saa valita.