Antaisitko toisen lapsen haukata syömästäsi ruoasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -yksi, jolle ei tulisi mieleenkään antaa-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

-yksi, jolle ei tulisi mieleenkään antaa-

Vieras
Esim. jos syöt banaania, ja joku muu kuin oma lapsesi tulisi katsomaan ja tulkitsisit että lapsi haluaa syömääsi banaania, niin antaisitko lapselle samasta mistä itse olet syönyt?

Jos mie kuitenkin tuntisin ja tietäisin lapsen ja mielellään vaikka vanhemmatkin, niin voisin nyt ajatellen ainakin taittaa palan banaanista sille lapselle... siis sieltä "ei haukatusta päästä".

Ja samoin omenasta - ei haukatusta kohdasta... mutta en esim. jäätelöstä tai mistään keitosta tai sellaisesta kuitenkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Jos mie kuitenkin tuntisin ja tietäisin lapsen ja mielellään vaikka vanhemmatkin, niin voisin nyt ajatellen ainakin taittaa palan banaanista sille lapselle... siis sieltä "ei haukatusta päästä".

näin mäkin tekisin

Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:

Mitä!? Syökö joku banaania niin, että haukkaa päästä? Eikä se ole siveetöntä? Pitää syödä se poikittain.

Tottakai minäkin sieltä ei-haukatusta-päästä, mutta kysymys koskeekin tapausta, jossa banaanissa on vielä kuoret, eli lapsi haukkaisi siitä mihin itse olet syömisessä ehtinyt...

Minä suorastaan järkytyin huomatessani kyseisenlaisen tapauksen! Ei minulle itselleni kukaan ole vartavasten opettanut että noin ei tehdä, mutta silti ei tulisi mieleenkään olettaa että on ok antaa jotain mistä itse olen jo syönyt!

Joo, oon antanut syödä jäätelöä mun jälkeen mun kiposta ja mun lusikalla. Mut tää lapsi oli jo 50v, repi kipon ja lusikan mun kädestä ja alkoi syödä. Äitiä ei ollut näköpiirissä...

No mun syömisestä on vain haukattu, mun huomaamattani- tai siis en ole ehtinyt estää.
Sekä omat että toisten.

Mulla on se hammaspöpö suussa ja mun karvat nousee pystyyn joka kerta hammaslääkärissä kun saan kuullla siitä nuhdesaarnan.
Vasiten mä en anna, en nuole lusikoita tms, en suukottele suulle, MUTTA minkä mä sille voin jos mun lapsi päättää herättää mun varsin kostealla suutelolla? Tai nappaa mun lautaselta jotain ääntä nopeammalla liikkeellä? Tai vie mun lusikan?
Tarttis vissiin kulkea lusikka narulla sidottuna kaulaan, suukapuloida itsensä yön ajaksi ja kulkea aina eväät kainalossa eikä jättää 3 sekunniksikaan pöydälle. :/

Yhteistyössä