Lapsettomuushoidoista plussaan 2012-2013

Nimimerkki / Ikä / Monesko lapsi / Sairaala

15.2.
helmimama / 26 / 1.lapsi

5.5
sekundamamma / 36 / 2. lapsi / TYKS

9.5
Pikkuperho / 30 / 2. lapsi

17.5
Scarleth / 36 / 1. lapsi

26.5.
himmeli-80 / 32 / 1. lapsi / Naistenklinikka

27.5.
Sebu08 / 33 / 3. lapsi / Naistenklinikka

29.5.
jadekivi / 25 / 1. lapsi / Jorvi?

31.5.
tyty86 / 26 / 2. lapsi / pkssk

1.6.
Baby20xx / 31 / 1. lapsi / VKS

3.6.
Amele / 27 / 1. lapsi

5.6
Lila13 / 28 / 1. lapsi / KYS

11.6
0emppu0 / 26 / 1. lapsi

16.6.
inkkunen / 33 / 1. lapsi / TAYS

17.6
Eemiliina/ 33 / 2. l apsi / KOKS

30.6
Lillis85/ 26 / 1. lapsi / KHKS

3.7.
TanZZZku / 30 / 1. lapsi / Jorvi/Kättäri
Miles / 34 / 1.lapsi / ? Helsinki tai Jyväskylä?

4.7.
Lumi72 / 40 / 1. lapsi / ulkomailla

7.7.
Häivähdys / 30 / 3. lapsi / K-SKS

18.7.
Vienda / 28 / 1. lapsi

20.7.
nuppuska / 30 / 1. lapsi / Naistenklinikka

25.7.
Sannuliinu / 37 / 2.lapsi / OYS

7.8.
astrolabe

11.8.
pikku_karhu / 34 / 2.(3.)lapsi / Kättäri

14.8.
Ambrosia85 / 27 / 1. lapsi / HYS

25.8.
Mörkötys / 29 / 1. lapsi

26.8.
-Gabriela- / 40+ / 1. lapsi

4.9.
meriann / 30 / 2. lapsi / Kättäri
Yoslene / 32 / 2. lapsi / NKL
Nuppu81 / 31 / 1. lapset / KYS

5.9
Annabell-77 / 35 / 2. lapsi



Neuvolat & ultrat
Vienda ~ neuvolalääkäri 22.1.
Ambrosia85 ~ varhaisultra 24.1
helmimama ~ "lastenhoito-opetus-neuvolakäynti" 24.1.
Sebu08~ neuvola 24.1
Lumi72 ~ neuvola 25.1.
Scarleth ~ eka perhevalmennus 28.1
-Gabriela_ ~ ultra 29.1.
jadekivi ~ neuvola 30.1.
Eemiliina ~ rakenneultra 31.1.
Inkkunen ~ rakenneultra 31.1.
meriann ~ neuvola 1.2.
nuppuska ~ neuvola 1.2.
pikku_karhu ~ nt-ultra 4.2.
-Gabriela- ~ nt-ultra 6.2.
Sebu08~ lääkärineuvola 7.2
Lila13 ~ neuvola 7.2.
amele ~ neuvola 8.2.
miles ~ rakenneultra/4D-ultra 11.2.
Sannuliinu ~ neuvola 11.2.
miles ~ neuvola 12.2.
Lumi72 ~ lääkärineuvola + rakenneultra 14.2.
Scarleth ~ neuvola 15.2
Ambrosia85 ~ neuvola 18.2
TanZZZku ~ rakenneultra 19.2.
sekundamamma ~ kontrolliultra 26.2.
Vienda ~ rakenneultra 7.3.
Sannuliinu ~ rakenneultra 15.3.


Suuren surun kohdanneet :'(
Cisu
Wilbe
 
(.)
Ultrassa käyty ja päivitinkin listassa itseni tuohon 4.9 porukkaan.
Hyviä uutisia siis. Pienet sydämeT sykkivät vimmatusti ja vastasivat kooltaan 8+1, mutta pysyttiin laskelmissa ja viikot nyt 7+6.
Matkassa siis kaksi superpähkinää ja olen onnesta sekaisin. Voi herranen aika miten kyyneleet vierivät pitkin poskia kun nähtiin ruudulta mitä siellä on. Vastaanotto oli yhtä hymyä ja onnenkyyneleitä. :heart: :heart:

Ensimmäisen jälkeen olin ihan pähkinöinä ja kun lääkäri kysyi monta siirrettiin niin arvasin, että siellä on toinenkin. Huomenna sitten soittelen neuvolaan.

Nuppu ja SuperPähkinäT 7+6
 
Kiitti hurjasti Sebu tiedosta!! Mun pitää tehdä asialle jotain, koska mä en yksinkertaisesti muuten selviä. Ärsyttää asua pikkupaikkakunnalla, jossa ei ole muita vaihtoehtoja kuin julkinen terveydenhuolto. Työterveyslääkärikin ilmoitti ettei kirjoita reseptejä tai sairaslomaa koska olen raskaana, vaan mun pitää mennä neuvolalääkärille. Mä asuin ulkomailla kun hoidot tehtiin eli pas tehtiin kaukana, joten ns. omaa klinikkaa ei ole. Mutta olen ensi viikolla työmatkalla ja aion käydä siellä lääkärissä.

Julkinen terveydenhuolto on kyllä täällä aivan paskaa ja mua hirvittää nyt nyt jo että pitää synnyttää täällä (LKS).
 
Ihania uutisia Nuppu. :heart::heart:

Pakko vielä kysyä että oliko tuoresiirto? Minkä ikäistä alkiot? Meille on aina siirretty kaksi ja aina vaan yksi tarrannut kiinni. Ihanaa että molempien syke löytyi. :) itsellä välillä surua noiden "kaksosten" puolesta jotka eivät ole jaksaneet matkassa mukana. Onnea vielä kerran!
 
Jeanna ihme jos ei edes sairaslomaa kirjoiteta tohon tilanteeseen?! Itse en kyllä olisi työkykyinen ilman noita lääkkeitä! Missä sairaalassa synnytät? Lyhenteestä en osaa päätellä. Mihin päin olet menossa työmatkalle? Jos olet tulossa pääkaupunkiseudulle, niin voin suositella paria hyvää lääkäriä. Voimia!!
 
Lapin keskussairaalassa siis pitäisi synnyttää. Luulen kyllä että taktisesti olen jossain muualla kun aika koittaa. Kotoa on vielä parisataa kilsaa sairaalaan ja koko kunnassa ei ole töissä kätilöä joten ajoissa pitää tajuta lähteä tai saa synnyttää ambulanssissa lähihoitajan avustamana (en tarkoita dissata lähihoitajia, mutta mieluusti haluaisin avuksi synnytysten hoidon ammattilaisen).

Tampereelle menen työmatkalle, soittelin jo tänään yhteen paikkaan ja selostin tilanteen joten jospa tähän apua saisi.

Kyllä mä vähän pyhällä hengellä menen tällä hetkellä. Jos en olisi perheen breadwinner ja meillä rahatilanne antaisi myöten niin olisin jo heittäytynyt vaikka työttömäksi kun nämä v*n ääliöt täällä ei voi kuin voivotella ja pyörittää päätään. Itkettävä tilanne kun taivastellaan vaan ja raskautta käytetään syynä siihen ettei apua voida tarjota.
 
^ kuulostaa aika hurjalta!! Joskus luinkin noista etäisyyksistä jostain lehdestä. On se tosi pitkä matka ajaa siinä vaiheessa kun synnytys on käynnissä. Eikä kukaan varmaan mielellään ambulanssiin synnytä.

Toivotaan että saat asiantuntevaa apua Tampereella, pakkohan tuohon tilanteeseen on saada apua. Voimia ja tulehan kertomaan miten lääkärikäynti sujui .
 
Tervetuloa Gabriel! :)
Onnittelut hyvistä ultra uutisista Annabell ja Lila :) ja nupulle tupla onnittelut, ihanaa !!! :)

Oon saikul tän viikon viel.. ihan hyvää tehny pääkopalle.
Sebu tais kysellä mun kuulumisia.. eli, vuoto ehti jo olla pari päivää poissa, mutta sehän on jo tullu takas... Muutama tippa ihan kunnon verta, ja sen jälkeen rusk + pun tuhrua ja joillain vessa reissuilla enempi, siis pyyhittäessä.. eli oikeestaan sitä samaa. Ei juurikaan muutosta.
Uinti, kylpy, sauna + yhdyntäkielto voimassa. En kyl oo enää edes erehdyksissäni alkanu rentoutuu ja luottaa tähän raskauteen!!! Joka kerta kun olen niin tehnyt, nii saman tien on alkanu vuotaa tai särkee tms. :( ihan ku joku korkeempi juttu sanois, et hei, älä yhtää rentoudu siinä!! Koitan mennä päivä kerrallaan ja kyllä tuntuu kaukaiselta edes ajatus et voisin päästä viikolle 25 tai 34 tms...
Ei auta. Koitan pitää hermot kasassa. Välillä menee vähä paremmi ja välillä vähän huonommin.

Nukkumisesta on ollu puhetta myös.. mä oon kans hieman huonosti nukkunu, mä oon muutenki huono nukkuja nii eipä tuo muuta juur tähän tilanteeseen... :( mutta siis pointtina että tiedän kuinka saatanasta on ku valvot etkä saa nukuttuu. Hyvä Sebu että olet saanut apuja tuohon vaivaan, ja jeannalle tsempit et löytyä lekuri joka suostua kirjoittaa sulle apuja. Unettomuus on saatanasta.

Mites helmimama???? Loppu häämöttää :) miten oot jaksellu?? Jaksaisitko myös päivittää mulle:
Lääkäri+ jä 29.1. Ja 12.2.
Neuvola 13.2.
Väriä en jaksanu alkaa kikkailee ky puh kirjoitan, anteex..
 
Kiitos onnitteluista. Olen kohtalaisen sekaisin ja pää pyörällä. :heart:

Ihania uutisia Nuppu. :heart::heart:

Pakko vielä kysyä että oliko tuoresiirto? Minkä ikäistä alkiot? Meille on aina siirretty kaksi ja aina vaan yksi tarrannut kiinni. Ihanaa että molempien syke löytyi. :) itsellä välillä surua noiden "kaksosten" puolesta jotka eivät ole jaksaneet matkassa mukana. Onnea vielä kerran!
Kyllä, kyseessä oli tuoresiirto ja alkiot kahden päivän ikäisiä. Eilen selvisi että kyytiin laitettiin silloin kaksi nelisoluista TOP kakkosta (jos oikein ymmärsin) ja nämä oli ICSI:stä kumpikin. Meillähän siis osa soluista hedelmöitettiin IVF:llä ja osa ICSI:llä. Kolme meni pakkaseen. Lääkäri vitsaili että toiset kaksoset voidaan sitten laittaa sieltä pakkasesta.
Kunhan nyt tästä selvitään. :D

8+0 *POKSPOKS*

Nuppu81 ~ neuvolalääkäri 29.1
 
Nuppu onnittelut kahdesta sykkeestä :heart: Varmasti sanoinkuvaamaton tunne. 4.9 alkaa jo kohta olemaan ruuhkaa :)

TanZZZku voihan harmitus. Varmasti todella kauheaa kun ei voi rentoitua ollenkaan ja kokoajan saa pelätä pahinta. Sulla vielä menossa "keskiraskauden seesteistä vaihetta".

(.) Pahoinvointia, päänsärkyä ja väsymystä. Mitä sitä muuta voisi toivoa :| No olen onnellinen joka tapauksessa.
 
Nimimerkki / Ikä / Monesko lapsi / Sairaala

15.2.
helmimama / 26 / 1.lapsi

5.5
sekundamamma / 36 / 2. lapsi / TYKS

9.5
Pikkuperho / 30 / 2. lapsi

17.5
Scarleth / 36 / 1. lapsi

26.5.
himmeli-80 / 32 / 1. lapsi / Naistenklinikka

27.5.
Sebu08 / 33 / 3. lapsi / Naistenklinikka

29.5.
jadekivi / 25 / 1. lapsi / Jorvi?

31.5.
tyty86 / 26 / 2. lapsi / pkssk

1.6.
Baby20xx / 31 / 1. lapsi / VKS

3.6.
Amele / 27 / 1. lapsi

5.6
Lila13 / 28 / 1. lapsi / KYS

11.6
0emppu0 / 26 / 1. lapsi

16.6.
inkkunen / 33 / 1. lapsi / TAYS

17.6
Eemiliina/ 33 / 2. l apsi / KOKS

30.6
Lillis85/ 26 / 1. lapsi / KHKS

3.7.
TanZZZku / 30 / 1. lapsi / Jorvi/Kättäri
Miles / 34 / 1.lapsi / ? Helsinki tai Jyväskylä?

4.7.
Lumi72 / 40 / 1. lapsi / ulkomailla

7.7.
Häivähdys / 30 / 3. lapsi / K-SKS

18.7.
Vienda / 28 / 1. lapsi

20.7.
nuppuska / 30 / 1. lapsi / Naistenklinikka

25.7.
Sannuliinu / 37 / 2.lapsi / OYS

7.8.
astrolabe

11.8.
pikku_karhu / 34 / 2.(3.)lapsi / Kättäri

14.8.
Ambrosia85 / 27 / 1. lapsi / HYS

25.8.
Mörkötys / 29 / 1. lapsi

26.8.
-Gabriela- / 40+ / 1. lapsi

4.9.
meriann / 30 / 2. lapsi / Kättäri
Yoslene / 32 / 2. lapsi / NKL
Nuppu81 / 31 / 1. ja 2. lapsi / KYS

5.9
Annabell-77 / 35 / 2. lapsi



Neuvolat & ultrat
Ambrosia85 ~ varhaisultra 24.1
helmimama ~ "lastenhoito-opetus-neuvolakäynti" 24.1.
Sebu08~ neuvola 24.1
Lumi72 ~ neuvola 25.1.
Scarleth ~ eka perhevalmennus 28.1
-Gabriela_ ~ ultra 29.1.
helmimama ~ neuvola 29.1.
Nuppu81 ~ neuvolalääkäri 29.1.
TanZZZku ~ lääkäri ja uä 29.1.
jadekivi ~ neuvola 30.1.
Eemiliina ~ rakenneultra 31.1.
Inkkunen ~ rakenneultra 31.1.
meriann ~ neuvola 1.2.
nuppuska ~ neuvola 1.2.
pikku_karhu ~ nt-ultra 4.2.
-Gabriela- ~ nt-ultra 6.2.
Sebu08~ lääkärineuvola 7.2
Lila13 ~ neuvola 7.2.
amele ~ neuvola 8.2.
miles ~ rakenneultra/4D-ultra 11.2.
Sannuliinu ~ neuvola 11.2.
miles ~ neuvola 12.2.
TanZZZku ~ lääkäri ja uä 12.2.
TanZZZku ~ neuvola 13.2
Lumi72 ~ lääkärineuvola + rakenneultra 14.2.
Scarleth ~ neuvola 15.2
Ambrosia85 ~ neuvola 18.2
sekundamamma ~ kontrolliultra 26.2.
Vienda ~ rakenneultra 7.3.
Sannuliinu ~ rakenneultra 15.3.


Suuren surun kohdanneet :'(
Cisu
Wilbe
 
Viimeksi muokattu:
sebu täällä vauva hikottelee useamman kerran päivässä, välillä jopa vähän ärsyttävän tuntuista :D

Onnea Nuppu kaksosista, ihanaa!! :heart:

Tsemppiä teille univaikeuksien kanssa kamppailijoille! Voin vaan kuvitella miten raastavaa tollanen jatkuva valvominen on kun itse oon ihan rikki siitä että tässä loppuraskaudessa on tullut muutamia öitä valvoskeltua ja jatkuva heräileminen lonkkasärkyihin ja pissareissuihin alkaa jo kypsyttää toden teolla......

TanZZZku :hug: Sun pitää vaan mennä päivä kerrallaan... Tosi paskaa että noin paljon saat kuraa niskaan... Mut älä kuitenkaan heitä hanskoja tiskiin, onneks sua nyt seurataan tiheesti, pääset usein näkemään Toivoa ultrassa ja oot hyvässä hoidossa :) Tsemppiä ja jaksamisia, toivon todella että kaikki sujuu kuitenkin hienosti loppuun asti vastoinkäymisistä huolimatta :heart:

Täällä tosiaan loppu häämöttää, ei kyllä vielä mitään oloja mihinkään suuntaan, ei supistele, ainakaan tuntuvasti... Pitäis varmaan sairaalakassia vähän pakata valmiiksi ja laittaa vauvan kotiintulovaatteet kaukaloon valmiiks yms :) Kaikki on nyt ainakin pesty ja valmiina odottamassa pikkusta <3

helmimama 36+5
 
Nupulle Suuren suuret onnittelut kaksosista! :) Ihanaa! Sulla tuleekin olemaan kiireistä :D

Tanzzzkulle Tsemppiä vuoteluiden kanssa. :hug:

(.) täällä ei mitäään erityistä. Kuvotusta on ilmassa, mut helpompi päivä kuin eilen. Väsyttää sikana. ja pelottaa... seuraavaan ultraan on vielä piiiiitkä aika... Luin netistä alkion/sikiön kehityksestä ja iski tajuntaan miten kesken meidän Ihmeen rakenteet vielä on, siis sydän jne. että mitä vaan voi vielä tapahtua :'( Mutta ei kai kannata antaa pelolle valtaa...

Annabell ja Ihme 7+6
 
Kiitos kaikille jälleen myötätunnosta!!
Joo, eipä täs voi tosiaan ku hissunkissun päivä kerrallaan mennä.. sinänsä on luottavainen olo, mut sit toisaalta olo on kaikkee muuta ku luottavainen. :(

Tsempit alkuraskauden oireista kärsiville, sekä keskenmenon peloista kärsiville. Muistan kun alussa se aika meni niiiiiin hitaasti ja odotti vaan seuraavaa etappia :( mutta jos yhtään lohduttaa, ei se kyllä tässäkään kohtaa mene nopeasti, ku koko ajan saa jännittää :(
Life is a bitch. Minkäs teet.

Helmimama, unohdin sanoa et voisitko poistaa multa ton 19.2. Rakenneultran tosta listasta??? Se vissii on toi helmikuun aika jossa katsotaan samalla ne rakenteet, jos siis sinne asti päästään.
Ja sit, halysitko laittaa taas masukuvaa??? :D ois nii ihana ihailla ku oot nii loppumetreillä <3
 
  • Tykkää
Reactions: helmimama
Kiitos taas kaikille onnitteluista. =)

TanZZZku :hug: Tsemppiä koettelemuksiin ja toivotaan että jossain vaiheessa helpottaa.

helmimamalle tsempit loppurutistuksiin.

Mammavaatteista sen verran että kävin tänään vapaapäivän kunniaksi tekemässä löytöjä. Eksyin henkkamaukalle ja siellä olikin hurjasti Mama-vaatteita alessa. Löysin pari paitaa ja kahdet housut joiden ale-hinta oli yhteensä 50e. Mutta sielläpä oli alehinnoissa että osta 2/ maksa 1 ja maksoin sitten tuosta satsista vain paidat 15e. Sain housut kaupan päälle (35e). Aika hyvä diili.
Eilen hain huutonetistä ostamani kahdet housut (yht. 17e). En silti malttanut olla ostamatta niitä H&M:n vaatteita kun mulla ei oikein mitkään omat housut mene päälle tai puristavat ikävästi ja tekevät huonon olon.
 
  • Tykkää
Reactions: TanZZZku
Pitkästä aikaa yritän taas jotain tänne rustailla, nyt on siis laskelmieni mukaan rv16+3 muutaman päivän aikana oon tuntenu pieniä "muljahduksia" niinku vauvan potkuja <3 Hieman varovaisin mielin tässä kuitenkin mennään kaikkien näiden säikähdysten jälkeen.

Mites TanZZZku joko sää oot tuntenut liikkeitä? mehän mennään lähes samoilla viikoilla. Tsemppiä vuodoista huolimatta.

Mammahousuja olen itse käytellyt jo monta viikkoa, ei nimittäin ole pitkään aikaan enää tavan housut mahtuneet jalkaan, kiloja on tullut kaikkiaan lisää jo 6 kg.

Väsymys on ollut melkoinen lähiviikot, työpäivän jälkeen sohvalle muutaman tunnin päikkäreille, ja siitä melkeen suoraan yöunille. Mies hieman ihmettelee näitä mun unenlahjoja :O
 
Häivähdys ihanaa :heart: Kyllä se tunne on niin ihana kun huomaa, että oma vauvahan se siellä potkii.

Annabell olen myös lueskellut kehitysvaiheista ja ilmeisesti kun rv 9 tulee täyteen niin elimet olisi kehittyneet. Jostain luinkin, että se on kriittinen vaihe.

Ajattelin tänään huvikseni kokeilla doppleria. Laitoin laitteen tuttuun kohtaan (esikoisen ajoilta) ja samantein alkoi jumputus :heart: Oli ihan pakko miettiä, että voiko olla edes mahdollista mutta ei sitä voinut millään sekoittaa omaan sykkeeseen, sen verran nopeampaa se löi. Eikä se vaikuttanut istukankaan ääneltä koska se oli enemmän tum tum kuin viuh viuh.

Meriann rv 8+0 poks
 
Hei kaikille,
haluaisin niin kommentoida monille mutta nyt ei voi. Tänne iski eilen illalla ja paheni tänään aamusta aivan infernaalinen päänsärky :'( Minulla on kipulääkärin toteama poikkeuksellisen matala kivunsieto: kun normaalilla ihmisellä se on 10 niin mulla on 4. Nyt vihdoin alkaa vähän helpottaa, mutta pitkin päivää on (vain) oikealla puolella tullut aivan sietämättömiä aaltomaisia viiltäviä kipukohtauksia, eri puolilla päässä (takaraivolla, ohimolla, päälaella, silmän ympärillä ja otsassa..) Olisinkin kysynyt, että voisko tämä olla raskausoire?? Millaista päänsärkyä teillä muilla on raskaana ollessa (ollut)? Yksi tuttu vanhempi nainen sanoi, että hormonit sen aiheuttaa, mutta itseä jännittää vaan, että onko tämä sittenkin vaikka poski- tai otsaontelon tulehdusta, vaikka ei ole yhtään duhaa. Niistänyt olen pari kertaa (limavaroitus) ja on tullut kirkasta mutta verensekaista limaa. Poskiontelon- tai vastaava tulehdus olis todella ikävä uutinen, kun huomenillalla on lento Suomeen.. :O

Hirveistä kivuista huolimatta en usko että vauvalla olis mitään hätää, niin kaukana hänestä nämä kipukohtaukset ovat tapahtuneet...

Isot onnittelut iloisista ultrakokemuksista ja kiitos vielä kaikille ihanan ystävällisestä vastaanotosta tänne seuraanne.

t. sängynpohjalta raato-Gabriela rv 9+2

PS Mitä tuo POKS tarkoittaa rv:tten lopussa? :)
 
Meriann Ihanaa että kuulet jo sydänäänet! :) <3 Mietin itsekkin uskaltaisinko jo kokeilla. Esikoisesta sydänäänet kuuluivat neuvolassa 9+3, mutta kotona yritin vasta joskus 10+ viikoilla kuunnella...ja silloin ne kyllä kuuluivat heti :)
 
Juu Nuppu, pakkohan tän on jossai kohtaa jotenki helpottaa!!! Sitä parhainta tulosta toivoen tietty ;) <3

Ja Helmimama, se on hyvä et tutkitaa urakal ja seurataa, ja tosiaa, pääsee näkee sitä pientä :) <3 toivottavasti vaan pien Toivo pitää pintansa ja pysyy matkassa....

Häivähdys, en ole varma olenko tuntenut liikkeitä, en varmaankaan.
Välillä on tuntunut alavatsalla et vähän ku vetäis suonta....??? Ja lisäks tuntuu samalla alavatsalla et joku venyttäis sitä, siis samalla kun tulee noit suonenveto juttui. Ja toi venytys, et niin sisäpintaa venytettäs, ikäönkuin iho olis 2 osas, sisäpuolella oleva ja näkyvä maha.
Vähä vaikee selittää... Mut siis luulen et en ole tuntenu. Ei ainakaa mitää perhosen siipien havinaa tms... :D

Ihanaa Meriann että sait sykkeet jo kuuluviin :) <3 se on jännä miten se rauhoittaa mieltä ja tulee niiiiiin hyvä fiilis :,)

Me käytiin miehen kans lastenvaate + äippävaate kirppiksellä. Housut ja paidan löysin, yhteensä 4e :D
Käytiin pikaiseen myös lastentavara liikkeessä kattelemassa ja tsekkaamassa mitä kaikkea siellä on ja kuulemassa "opastusta" ammattilaiselta myyjältä. Me ollaan miehen kans niin pihallla kaikesta ja tietous rajoittu/ rajoittuu siihen et suht koht on selvillä ajatus yhdistelmä vaunuista :D
Mutta Tänää saatii iha ok tietopläjäys, ja pakko myöntää et alko vähä ahista... :/ vaihtoehtoja on joku miljoona!!! Iha hullu viidakko!! mut kai se pikkuhiljaa..
Mies tais ihastua Gessleinin vaunuihin, ja siihen valk. Keinonahka kuosiin. Taisivat tietty olla kaupan kalleimmat vaunut.. niistä on tainnu olla täälläki puhetta...??? Ainaki näin muistelen..
Mun suosikki oli sellaset brio smile vaunut. Mutta ehtiihän noita, ja haluisin kyl jotain ostaa käytettynä. Tori.fi oon ainaki bongannu hyvää tavaraa... Mutta katsotaan, ja toivotaan että päästään niin pitkälle että saadaan ostaa noita tavaroita...
Tavaroista vielä, et bongattiin sellanen kattoon ripustettava kehto. Se oli aika hauska!! :) mun mies haluis senki. Se Oliski näppärä siitä et sen sais hyvälle korkeudelle. Ja siis kakkossängyksi, alakertaan. Ainut vaan et se on nii vähän aikaa mahdollista käyttää..
En tiä. Jos Oliski miljonääri nii ostelishan sitä jo huvikseen vaikka mitä!! :) kattellaan kattellaa, eiköhän ne hankinnat selviä jos sinne asti päästään...

TanZZZku ja Toivo, 17+0 POKS :)
 
  • Tykkää
Reactions: helmimama
Gabriela mulla päänsärky on ollut sellaista pientä jatkuvaa. Melko mietoa mutta kun se jatkuu ja jatkuu niin jossain vaiheessa se alkaa ärsyttämään. Mulla se myös lisää pahoinvointia. Olen kuullut sanottavan, että jos epäilee poskiontelontulehdusta niin pää alaspäin. Jos tuntuu kipua/kovaa painetta poski tai otsaonteloiden kohdalla niin voi epäillä kyseistä tulehdusta. Ja poks, raskausviikot poksuu eli uusi täysi viikko käyntiin :)
 

Yhteistyössä