Onko oikein, että kumppani puuttuu toisen lihomiseen ja herkkujen syöntiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kyllästynyt"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Miehesi yrittää vihjata sinulle, ettei kohta enää koe sinua viehättäväksi ja haluttavaksi, jos jatkat samaa rataa ja lihot edelleen.

Sinun kannattaisi ajatella myös omaa terveyttäsi. Jatkuva herkuttelu ja sohvalla iltojen viettäminen ei tee hyvää kenellekään.

Alkuperäinen kirjoittaja Vituttaa tuollaiset ämmät;27910498:
Aina soitetaan suuta tuosta, että puoliso ei ole enää se sama eikä tuollaista ole tilattu kun puoliso lihoaa. On oikeus pettää ja jättää tuon takia.

No entäs sitten jos alkoittaa seurustelun ylipainoisen ihmisen kanssa joka jossakin vaiheessa pudottaa painon normaaliin? Onko tilanne silloinkin sama, että ei puoliso ole enää se sama jne?

Aina pitää joka asiassa halveksua ja alentaa ylipainoisia. Ihan vain tiedoksi, että ihmisiä mekin ollaan! Jos en kelpaa tällaisena kuin olen niin menkööt sellainen mies! Ja yksi todella naurettava harhaluulo on se, että vain epätoivoiset miehet jotka ei muita saa ovat ylipainoisten naisten kanssa. No entäs hoikat ja nätit naiset jotka ovat ylipainoisten miesten kanssa?!

Ylipaino on vaarallista, oli se miehellä tai naisella. Samoin liika suolan käyttö jos on verenpainetta yms. Puuttuminen osoittaa huolenpitoa. Moni voisi kehottaa puolisoaan syömään enemmän kasviksia, myös liikkumattomuus on asia johon voi puuttua vaikka on normaalipainoinen.

Kuitenkin puuttuminen pitäisi olla kannustavaa ja kohteliasta, ei syyttävää tai nalkuttavaa. En sitten tiedä millä keinoilla olisi parhaat tulokset. Minullakin on lahjakortti kuntosalille odottamassa käyttöä, tiedostan liikunnan merkityksen itselleni mutta olen tuon asian suhteen saamaton.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;27910411:
Sitä ei tule ajatelleeksi noin. Mä ymmärrän ap:tä tässä asiassa ihan hyvin, koska itsekin aloin lihomaan juuri muuttuessani mukavuudenhaluisemmaksi ja elämänarvojeni muututtua vähemmän - tai ei siis lainkaan - ulkonäkökeskeiseksi. Vielä itsenäisyyspäivänä olisin saattanut kommentoida ap:lle toisin ja "taputella päähän", mutta ne 3 viikkoa Meilahdessa sai mut muuttamaan mielipidettäni. Ja mä en edes ollut siellä osastolla se, jolla olisi ollut kaikista surkein ja kivuliain tilanne. Joten ihan oikeasti: pitäkää huolta terveydestänne!!!

Minusta pitäisi ymmärtää se, että kyseessä ei ole oikeasti ehkä ollenkana elämänarvojen vaan vain elämäntapojen muutos.

Minulle alkaa kiloja tulla myös heti, jos alan syödä herkkuja ja liikkua vähemmän kuin tavallisesti, ja yritän tietty estää tämän. 20 lisäkiloa on ihan hirveän paljon minusta, itse alan olla hermostunut jos vaikka tulee joulun aikaan tms. kaksi kiloa lisää.

En tiedä mikä se ongelma sen ymmärtämisessä, että herkuttelu ja laiskottelu aiheuttavat lihomista. Mutta joku vaikeus siinä on, muuten kai kaikki olisivat suurin piirtein normaalipainoisia. :)

Onko teillä lapsia? Muutaman synnytyksen jälkeisen raskauskilon ymmärrän (ja pienen vauvan kanssa usein väsyttää ja tulee sen vuoksi naposteltua) mutta 20kg on kyllä jo semmonen painonnousu että kyllä minäkin miehenäsi jo huomauttelisin.. Hän luultavasti yrittää viestittää sinulle että pitää sinusta hoikempana (ei välttämättä laihana mutta tuolla painolla olet jo melkoisen tukeva) ja toivoo sinun itse yrittävän tehdä asialle jotakin. Lisäksi hän saattaa olla huolissasi terveydestäsi. Jatkuva herkkujen mättäminen sohvalla ei ole hyväksi elimistöllesi ja sitä vaikeampi paino on normaaliin pudottaa mitä enemmän sitä keräät. Ja sulla on kuitenkin melkoisesti paino noussut muutamassa vuodessa.
Viihdytkö itse nykyisessä kropassasi? Otapa itsestäsi valokuva ja vertaa sitä muutaman vuoden takaisiin, huomaatko muutoksen?

Parin kilon lihominen on musta ihan ok eikä siitä tarvii toiselle huomautella mutta 20kg on jo kyllä täysin eri juttu..

Minusta pitäisi ymmärtää se, että kyseessä ei ole oikeasti ehkä ollenkana elämänarvojen vaan vain elämäntapojen muutos.

Minulle alkaa kiloja tulla myös heti, jos alan syödä herkkuja ja liikkua vähemmän kuin tavallisesti, ja yritän tietty estää tämän. 20 lisäkiloa on ihan hirveän paljon minusta, itse alan olla hermostunut jos vaikka tulee joulun aikaan tms. kaksi kiloa lisää.

En tiedä mikä se ongelma sen ymmärtämisessä, että herkuttelu ja laiskottelu aiheuttavat lihomista. Mutta joku vaikeus siinä on, muuten kai kaikki olisivat suurin piirtein normaalipainoisia. :)

Niin no, sitten taas on ihmisiä jotka ovat kokeneet elämässään sen verran vastoinkäymisiä, parantuneet syömishäiriöstä tms. niin ettei parin kilon painon vaihtelu aiheuta paniikkia.
Ei edes viiden tai kymmenen, jos nyt kuitenkin normaalipainon rajoissa pysytään.
Jotkut lihovat helpommin kuin toiset eivätkä suuremmin pidä liikunnasta tai elämäntilanne on sellainen ettei aikaa liikkumiseen juuri ole ja se vähä vapaa-aika tulee käytettyä johonkin muuhun..

Joo kannattaa hyppiä työpäivän jälkeen koko ilta kotona, vaikka haarahyppyä. Tai sit jättää lapset isän hoiviin ja viipyä koko lyhyt ilta salilla ja jumpissa jotta sitten näyttää edustavalta massan mielestä. ;)

Massan mielestä edustavalta voi näyttää myös silloin, kun esim. vaihtaa herkut kasviksiin ja hedelmiin. Ei kaikki hoikat juoksentele vapaa-aikaansa, ne katsoo hieman mitä laittaa suuhunsa ja saavat siellä kotonakin iloa jostain muusta kuin syömisestä ;)

Itse esim. saan liikuntaa työmatkapyöräilystä, aikaa menee muutama minuutti enemmän kuin autolle parkkipaikkaa etsiessä ja pyöräilyä tulee n. 10 km päivässä.

Ihan turha on läskien väittää, että hoikkana pysyminen olisi jotenkin vaivalloista ja elämäniloa kuluttavaa puuhaa.

Entäs kun mies on valinnut naisen alunperin sellaisena että ruoka maistuu eikä ole liikunnallinen? Siinähän muuttuisi eri ihmiseksi jos alkaisi kuntoilemaan ja syömään eri tavalla? Olisiko sittenkin muutos väärä? Eikö ihminen muka saa parisuhteessa muuttua lainkaan?

Sitten on pakko erota, max 10 v on parisuhteen pituus sillä ihminen väistämättä muuttuu ajan kuluessa. Arvot kehittyy ja muuttuu.

Oikeasti, sen pitäisi mennä niin että nautinto elämään tulee jostain muusta kuin siitä, mitä suuhunsa pistää. Jos on menty siihen, että herkuttelusta tulee lohtu, ainoa hyvä olo elämässä niin ollaan jo pahasti hakoteillä. Eikä sitten enää ole kyse pelkästään painosta vaan muustakin elämänaloista.

Entäs kun mies on valinnut naisen alunperin sellaisena että ruoka maistuu eikä ole liikunnallinen? Siinähän muuttuisi eri ihmiseksi jos alkaisi kuntoilemaan ja syömään eri tavalla? Olisiko sittenkin muutos väärä? Eikö ihminen muka saa parisuhteessa muuttua lainkaan?

Sitten on pakko erota, max 10 v on parisuhteen pituus sillä ihminen väistämättä muuttuu ajan kuluessa. Arvot kehittyy ja muuttuu.

Ihminen voi muuttua sekä parempaan että huonompaan suuntaan.

Katsotko oikeasti, että puolison elämäntapojen muuttuminen terveellisiksi ja ylipainon muuttuminen normaalipainoksi voivat jonkun mielestä olla muutoksia huonompaan suuntaan?

Se muutos saattaa tällöin olla vain parempaan päin: ihminen joka syö terveellisesti ja liikkuu, voi myös paremmin. Myös henkisesti ja jaksaa paremmin kaikkea, myös vastoinkäymisiä.

Muuttua saa, muutos on väistämätöntä mutta ei aina hyvää, kuten ap:n tapauksessa.

Saa toki. Mun onni oli varmaan se et olin hyllyperse jo kun tavattiin, niin ei oo paineita treenata kroppaa väkisin omaa luonnetta vastaan ja saaN herkutellakin ja nauttia elämästä. Moni sinkkuhan treenaa vain siksi että olisi markkinakelpoinen. Ihan kaikki ei tee sitä omasta nautinnosta. ;)

Tarkotan tässä juuri sitä että jos yhtäkkiä elämä muuttuu ja 20 kiloa tulee lisää painoa. Kyllä sillon saa vähän valittaa, jos ei enemmänkin.

• Tykkää
Reactions: BettyBoop
[QUOTE="ama";27910547]Massan mielestä edustavalta voi näyttää myös silloin, kun esim. vaihtaa herkut kasviksiin ja hedelmiin. Ei kaikki hoikat juoksentele vapaa-aikaansa, ne katsoo hieman mitä laittaa suuhunsa ja saavat siellä kotonakin iloa jostain muusta kuin syömisestä ;)

Itse esim. saan liikuntaa työmatkapyöräilystä, aikaa menee muutama minuutti enemmän kuin autolle parkkipaikkaa etsiessä ja pyöräilyä tulee n. 10 km päivässä.

Ihan turha on läskien väittää, että hoikkana pysyminen olisi jotenkin vaivalloista ja elämäniloa kuluttavaa puuhaa.[/QUOTE]

Sarkasmin taju hukassa?

Mä sanoinkin että miksi mun täytyisi massaa miellyttää, kun mä miellytän mun miestä? Muita vartenko mun täytyis nyt luonnettani vastaan syödä rehuja ja jumpata urakalla, itseäni vastaan?

Mun mieskin on vähentänyt liikuntaa lasten jälkeen huomattavasti, lihonutkin, pitäiskö puuttua? ;)

Ja Phoebsin kommenttiin, monista asioista tulee nautintoa, ruoka on yksi niistä.

Joo kannattaa hyppiä työpäivän jälkeen koko ilta kotona, vaikka haarahyppyä. Tai sit jättää lapset isän hoiviin ja viipyä koko lyhyt ilta salilla ja jumpissa jotta sitten näyttää edustavalta massan mielestä. ;)

Ei sitä miksikään himourteilijaksi tai terveysintoilijaksi tarvitse ruveta. Suosittelen kohtuullisuutta ja kultaista keskitietä.

Olin itsekin ennen lapsia aktiivinen kilpaurheilija. Nykyään olen melkoinen kotihiiri, mutta en ole silti päästänyt itseäni lihomaan lähes kahtakymmentä kiloa. Muutama kilo on tullut lisää, mutta saman vaatteet mahtuvat edelleen päälle.

Sarkasmin taju hukassa?

Mä sanoinkin että miksi mun täytyisi massaa miellyttää, kun mä miellytän mun miestä? Muita vartenko mun täytyis nyt luonnettani vastaan syödä rehuja ja jumpata urakalla, itseäni vastaan?

Mun mieskin on vähentänyt liikuntaa lasten jälkeen huomattavasti, lihonutkin, pitäiskö puuttua? ;)

Ja Phoebsin kommenttiin, monista asioista tulee nautintoa, ruoka on yksi niistä.

Jos miehesi lihominen alkaa vaikuttaa siltä ettei hän tajua sitä ja siitä alkaa tulla ongelmia niin tottakai.

Miehen painoon ei parane puuttua ellei halua turpaan. Naiselle sen sijaan voi sanoa vaikka miten törkeästi, että oletpa läskistynyt, perseesikin näyttää ihan vuoren kokoiselta. Vaikka mies itse olisi ihan sairaalloisen lihava.

Ja sitten kun se nainen alkaa laihduttaa ja tuloksia alkaa näkyä, mies alkaa vittuilla että vieraiden miestenkö takia laihdutat, lumppu. Silloin vituttaa kun ei itse pystykkään laihduttamaan, kun ei ole itsekuria, mutta sillä vaimonpirulaisella on :(

Ei sitä miksikään himourteilijaksi tai terveysintoilijaksi tarvitse ruveta. Suosittelen kohtuullisuutta ja kultaista keskitietä.

Olin itsekin ennen lapsia aktiivinen kilpaurheilija. Nykyään olen melkoinen kotihiiri, mutta en ole silti päästänyt itseäni lihomaan lähes kahtakymmentä kiloa. Muutama kilo on tullut lisää, mutta saman vaatteet mahtuvat edelleen päälle.

Koet olevasi mua parempi? On se hyvä että sä jostain revit sen hyvän fiiliksesi. Be my guest, käytä mua hyväksesi. Ei haittaa pätkääkään. ;)

Tosi moni lihoaa kun aloittaa suhteen. Miehetkin. Mä tiedän tosi paljon näitä tapauksia. En tiiä mistä se johtuu kun omassa tapauksessa, alettiin viettää enemmän koti-iltoja.

Se on sitten ihan oma moka jos ei oman kunnon ylläpito lopahtaa heti kun rakastutaan. Meillä on mennyt toisin päin että eletään terveellisemmin ja kumpikin on paremmassa kunnossa kuin sinkkuna.

Tässähän on se pointti että toinen lihoi 20 kiloa? Ei kumpikin.

Sarkasmin taju hukassa?

Mun mielestä sä et kyllä tuossa lainaamassani kommentissa puhunut itsestäsi mitään, vaan yleismaailmallisesti annoit ymmärtää, että valinta on joko elämästä nauttiminen tai sitten perheen kanssa yhteisen ajan hylkääminen sen vuoksi, että voi näyttää hyvältä. Näin kärjistetysti.

Ja mun mielestä jokainen saa olla ihan sen painoinen kun haluaa, mutta toivon kyllä, että läheiseni säilyvät terveinä ja hyvävointisina pitkään. Siksi aion jatkossakin huomauttaa ylipainosta, tupakan poltosta tai alkoholinkäytöstä jos siihen omassa perheessä on aihetta.

Yhteistyössä