Hirveä riita menemisistä, mun pitäisi kuulemma olla kotona kun mulla ei ole kavereita.

  • Viestiketjun aloittaja pakoon mieleni tekevi
  • Ensimmäinen viesti
pakoon mieleni tekevi
Jos mies menee kavereidensa kanssa katsomaan coverbändiä johonkin kapakkaan, mä en saa ilmoittaa, että minä lähden sitten seuraavana viikonloppuna, koska se on "kosto". Ymmärtäisi, jos menisin kaverin kanssa, mutta mulla ei ole, niin se on kuulemma liian noloa sille, että mä menen yksin. Ihmiset ajatteelee jotain. Yhdessä ei voida mennä, koska en siedä miestä humalassa, muutaman vuoden takaisen ongelmakäytön takia.

Mun mielestä mua taas tuplarankaistaan siitä, että mulla ei ole kavereita. Olisi ihan kiva käydä laulamassa karaokea ja kuunnella musiikkia ja tanssia.

Mua ahdistaa, että mut on määritelty sen jatkeeksi tänne kotiin. Oikeasti haluaisin ihan kokonaan pois tästä, elää omaa elämääni, mutta mulle riittäisi sekin, että saisin joskus käydä näkemässä niitä vanhoja tuttuja, joihin mulla ei kuitenkaan ole semmoisia välejä, että niitä voisin erikseen pyytää mihinkään.

En siis juuri juo, enkä vehtaa miesten kanssa.
 
pakoon mieleni tekevi
Ja se kääntää nämä keskustelut niille urille, kuinka hän on tienannut enemmän kuin minä. Yritä pysyä aiheessa sitten. Keskeyttää kesken aiheen kun avaan suuni, puhuu vaikka tunnin putkeen. Sitten haukkuu siitä, kuinbka hän on taas puhunut ja minä olen ollut hiljaa. Mut on vaan opetettu siihen, ettei toista keskeytetä.
 
"Tille"
Miehesi on kontrollifriikki. Se kannattaa pysäyttää heti alkuun. Käytöshäiriöt tulevat pahenemaan. Varo, ettet saa Tukholman syndroomaa. Jos et tiedä, mitä se tarkoittaa, kannattaa googlettaa. Tilanteesi on oikeastikin tosi paha. Olet vajoamassa tilanteeseen, josta ei jonkun vuoden jälkeen selviä ilman ulkoista apua. Joten toimi ja pian!
 
pakoon mieleni tekevi
Miten sä olet päästänyt tilanteen sellaiseksi, että ei ole kavereita?
En mä osaa sanoa, mä olen vaan aina menettänyt ne jossain vaiheessa. En ole ketään loukannut tms. Ovat muuttaneet kauemmas, yhteydenpitoa on ollut ainoastaan mun puolelta, kunnes olen luovuttanut. Sain pitkästä aikaa ystävän ukrainalaisesta maahanmuuttajasta, opetin kieltä yms. Käytiin uimassa ja oli kivaa. Sitten tuli toinen ukrainasta sen lähelle asumaan, ja sen jälkeen ei ole halunnut nähdä mun kanssa.
 
"vieras"
Pääsetkö sinä ylipäätään mihinkään harrastukseen tms. pariksi tunniksi illalla? Vai rajoittaako mies pelkästään baarireissuja?

Koeta etsiä itsellesi harrastus tai pari, siellä varmaan saat kavereita. Minusta kyllä tuntuu, että tuo kaverittomuus on miehelle vain tekosyy. Turhan omistushaluiselta hän kuulostaa. Sairaalloinen mustasukkaisuus tuppaa pahenemaan vuosien myötä. Jaksamista!
 
  • Tykkää
Reactions: Zucchini
pakoon mieleni tekevi
[QUOTE="vieras";27898140]Pääsetkö sinä ylipäätään mihinkään harrastukseen tms. pariksi tunniksi illalla? Vai rajoittaako mies pelkästään baarireissuja?

Koeta etsiä itsellesi harrastus tai pari, siellä varmaan saat kavereita. Minusta kyllä tuntuu, että tuo kaverittomuus on miehelle vain tekosyy. Turhan omistushaluiselta hän kuulostaa. Sairaalloinen mustasukkaisuus tuppaa pahenemaan vuosien myötä. Jaksamista![/QUOTE]

Kävin viiimevuoden salilla monta kertaa viikossa, eikä sieltä mitään kavereitta saanut. Pääsisin kyllä kun menisin. Mä en vaan jaksa tällä hetkellä ottaa itseleni mitään säännöllistä pakkopullaa.
 
"Sanna"
Jos sinulla ei ole lapsia pidättelemässä, niin etsi itsellesi uusia harrastuksia. Kyllä sieltä voi uusia tuttavia löytyiä Ja lähde ihmeessä yksin karaokeen tai baariin. Ei miehellä ole sitä oikeutta kieltää vai onko hän vanginvartijasi.

Sinuna kyllä miettisin tarkkaan, kannattaako tuollaista suhdette ylipäätään jatkaa. Tuollaisella toisen määräämisellä, kontrolloimisella ja elinpiirin rajoittamisella on taipumusta vain pahentua ajan myötä. Veikkaan, ettei mies pitäisi siitäkään, jos sinulla olisi ystäviä ja liikkuisit heidän kanssaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Zucchini
Anteeks mut ihminen on itse vastuussa omasta elämästään. Sitä voi elää just sellasta elämää kun tahtoo, tai ainakin melkein. Mä en kattelis tollasta ollenkaan ja takuulla lähtisin jonnekin jos haluan.
 
"mie"
Me juteltiin just opiskeluissa, että toi on ns. parisuhdeväkivaltaa sun mieheltä. terve suhde ei toimi noin.. olen pahoillani, voi olla että se jää tohon tai sit pikkuhiljaa aletaan sun rahoja rajoittamaan, ja loppujenlopuksi jonaina päivänä se vetää sua turpaan. ja sit katuu ja taas jonkin ajan kuluttua lyö.. kannattaisi oikeasti yrittää puhua miehen kanssa tai mennä parisuhdeterapiaan, koska tollasesta kontrolloimisesta ei ikinä seuraa hyvää. tsemppiä!!
 
pakoon mieleni tekevi
[QUOTE="Sanna";27898204]Jos sinulla ei ole lapsia pidättelemässä, niin etsi itsellesi uusia harrastuksia. Kyllä sieltä voi uusia tuttavia löytyiä Ja lähde ihmeessä yksin karaokeen tai baariin. Ei miehellä ole sitä oikeutta kieltää vai onko hän vanginvartijasi.

Sinuna kyllä miettisin tarkkaan, kannattaako tuollaista suhdette ylipäätään jatkaa. Tuollaisella toisen määräämisellä, kontrolloimisella ja elinpiirin rajoittamisella on taipumusta vain pahentua ajan myötä. Veikkaan, ettei mies pitäisi siitäkään, jos sinulla olisi ystäviä ja liikkuisit heidän kanssaan.[/QUOTE]

Lapsia on kaksi, nuorempi täyttää syksyllä 6 vuotta. Mies vaan syytti rankaisemisesta ja siitä, että joutuu hylkäämään omat kaverinsa. Sanoi katkeroitavansa siitä vaan ja uhkasi, että aikoo tehdä sitten vann töitä töitä töitä. Mulle on ihan sama, missä menee, haluaisin vaan itsekkin mennä.

Mutta nimenomaan joskus viikonloppuna, en haluaisi just tällä hetkellä töiden jälkeen töhöttää jonnekkin pakkopullaan, ehkä myöhemmin.

Mä olen aina ollut tosi sävyisä. Mä aion laihduttaa itseni johonkin alipainon puolelle (semmoisesta mies ei tykkäisi) ja tehdä ihan täyskäännöksen tän elämän suhteen. Aion saada jonkun kolmenkympin kriisin yms.
 
dtr
6 vuotta. Mies vaan syytti rankaisemisesta ja siitä, että joutuu hylkäämään omat kaverinsa. Sanoi katkeroitavansa siitä vaan ja uhkasi, että aikoo tehdä sitten vann töitä töitä töitä.
Miten niin mies joutuu hylkäämään kaverinsa jos sinä käyt yhtenä viikonloppuna viihteellä? Haluaisiko hän siis itse mennä joka vkl ja joutuisi jättämään yhden reissun väliin? Taitaa olla niin, että äijä on pörhistellyt kavereille, että hän menee akasta huolimataa miten tykkää ja pelkää, että kaverit nauravat hänelle, kun hän on tossun alla ja kotona, jos kaverit näkevät sinut baarissa. Täysin keskenkasvuinen kakara siis.

Sano sille, että ellei seillä ole vetää takataskustaan sulle kavereita, etsit niitä itse, eikä se onnistu kotoa käsin.

Mene baariin, älä kysele. Tekee äijälle oikein hyvää havaita, eteei voi pitää sinua lieassa.
 
pakoon mieleni tekevi
Miten niin mies joutuu hylkäämään kaverinsa jos sinä käyt yhtenä viikonloppuna viihteellä? Haluaisiko hän siis itse mennä joka vkl ja joutuisi jättämään yhden reissun väliin? Taitaa olla niin, että äijä on pörhistellyt kavereille, että hän menee akasta huolimataa miten tykkää ja pelkää, että kaverit nauravat hänelle, kun hän on tossun alla ja kotona, jos kaverit näkevät sinut baarissa. Täysin keskenkasvuinen kakara siis.

Sano sille, että ellei seillä ole vetää takataskustaan sulle kavereita, etsit niitä itse, eikä se onnistu kotoa käsin.

Mene baariin, älä kysele. Tekee äijälle oikein hyvää havaita, eteei voi pitää sinua lieassa.
Käy harvoin, mutta ei halua lähteä ollenkaan, jos jää siitä reissun auki. Ja sehän on mun syy sitten, kun ei voi lähteä. Sanoi, että on turha lähteä, kun vituttaa sitten vaan. Sanoi, että rankaisen sitä kavereiden kanssa olosta niinkuin jostain pahastakin rikoksesta. Mun tarkoitus ei ole rankaista, vaan tuoda esille se, että koska on itse käynyt, mä voin käydä myös ilman syyllistämistä.
 
Voe ei
No ethän sä kavereita voi edes saada, jos et pääse minnekään. Nyt vaan pidät pintasi ja lähdet laulamaan karaokea tai tekemään jotain. Anna miehesi katkeroitua ihan rauhassa.
 
dtr
Käy harvoin, mutta ei halua lähteä ollenkaan, jos jää siitä reissun auki. Ja sehän on mun syy sitten, kun ei voi lähteä. Sanoi, että on turha lähteä, kun vituttaa sitten vaan. Sanoi, että rankaisen sitä kavereiden kanssa olosta niinkuin jostain pahastakin rikoksesta. Mun tarkoitus ei ole rankaista, vaan tuoda esille se, että koska on itse käynyt, mä voin käydä myös ilman syyllistämistä.
No sitten olet hiljaa, kun mies menee viihteelle, ilmoitat vasta muutamaa päivää ennen omaa menoasi, että olet lähdössä. Kun en ole ollut paikalla, en tiedä, miten ja missä sävyssä olette asiasta keskustelleet, eli voiko mies tosiaan ottaa sävysi/sanasi jotenkin kärjekkäinä ja kokea, että sua pännii sen menot. Kerro sille, että se saa mennä menojaan eikä se haittaa sua. Sitten tosiaan ihan eri kerralla otat puheeksi oman lähtemisesi. Jos mies suuttuu taas, mies on käyttänyt vain tekosyytä ja se ei oikeasti vain halua, että käyt missään. Se on sitten taas jo vakavamman keskustelun paikka.
 
"himmeli"
[QUOTE="Sanna";27898204]Jos sinulla ei ole lapsia pidättelemässä, niin etsi itsellesi uusia harrastuksia. Kyllä sieltä voi uusia tuttavia löytyiä Ja lähde ihmeessä yksin karaokeen tai baariin. Ei miehellä ole sitä oikeutta kieltää vai onko hän vanginvartijasi.

Sinuna kyllä miettisin tarkkaan, kannattaako tuollaista suhdette ylipäätään jatkaa. Tuollaisella toisen määräämisellä, kontrolloimisella ja elinpiirin rajoittamisella on taipumusta vain pahentua ajan myötä. Veikkaan, ettei mies pitäisi siitäkään, jos sinulla olisi ystäviä ja liikkuisit heidän kanssaan.[/QUOTE]

kuule entä jos ap:n miehellä on näitä kokemuksia mitä mulla on? en yhtään ihmettele jos ei halua puolisoon baariin. mua on petetty tosi törkeesti ja nimenomaan baarissa. no ite en moisista räkälöistä muutenkaan perusta(en juo eikä kiinnosta kattoa kännisiä ukkoja örveltämässä, kuvittelemassa itsensä maailman komeimmaksi samalla seoten sanoihinsa ja jopa jalkoihinsa. pahimmillaan lääppimällä tutustuen. lisäksi hirvee musan pauhu ei kuule edes omia ajatuksia ja sen lisäksi alkoholi haisee joka paikassa. nuorempana kävin itekkin baareissa kun seuraa etti. mutta en käsitä mitä aikuinen varattu ihminen siellä tekee? )

mutta asiaan mies tuntee itsensä uhatuksi jostain syystä, ja onko se syy sitten edellisissä suhteissa petetyksi tuleminen(tai se että on itse joskus ollut pettäjä ja tajuaa kuinka helppoa se on hairahtua) vai se että ap ei halua miestänsä seksuaalisesti ja mies pelkää että tämä nainen menee joko a. tahalleen ettimään seuraa b. saattaa eksyä tosien kainaloon.

eli a. mikä on miehen henkilöhistoria? b. oletko sinä ollut luotettava,vai jäänyt pikku valheista kiinni? oletko salaileva? oletko halunnut miestäsi vai onko halusi hiipuneet?

kato kun toiset ihmise ton toki mustasukkaisempia kuin toiset,mutta moni asia vaikuttaa siihen kuinka suuri tämä menettämisen pelko on joka nähdään mustasukkaisuutena.

nyt ei ole tarkoitus kaivaa syyllisiä, vaan tiedostaa se mistä ongelma johtuu jotta asialle voisi jotakin tehä! eli jos ap on ollut pitkään haluton miestänsä kohtaan ja haluain mennä yksin bilettää, niin kyllä se olisi aika epäilyttävää.
 
pakoon mieleni tekevi
No sitten olet hiljaa, kun mies menee viihteelle, ilmoitat vasta muutamaa päivää ennen omaa menoasi, että olet lähdössä. Kun en ole ollut paikalla, en tiedä, miten ja missä sävyssä olette asiasta keskustelleet, eli voiko mies tosiaan ottaa sävysi/sanasi jotenkin kärjekkäinä ja kokea, että sua pännii sen menot. Kerro sille, että se saa mennä menojaan eikä se haittaa sua. Sitten tosiaan ihan eri kerralla otat puheeksi oman lähtemisesi. Jos mies suuttuu taas, mies on käyttänyt vain tekosyytä ja se ei oikeasti vain halua, että käyt missään. Se on sitten taas jo vakavamman keskustelun paikka.
En mä paljon keskustellut. Mies vaan meuhkasi ja mä olin hiljaa, kun keskeytti.

Tunnin paasas putkeen ja sitten alkoi laskemaan mun tienaamia rahoja verrattuna sen tienaamiin rahoihin. Ja kuinka vähän eläkettä mä tulen aikoinani saamaan. Mulla ei ole pienintäkään aikomusta viettää mitään eläkeikääni sen kanssa, joten ei tule olemaan sen ongelma.
 
pakoon mieleni tekevi
[QUOTE="himmeli";27898424]kuule entä jos ap:n miehellä on näitä kokemuksia mitä mulla on? en yhtään ihmettele jos ei halua puolisoon baariin. mua on petetty tosi törkeesti ja nimenomaan baarissa. no ite en moisista räkälöistä muutenkaan perusta(en juo eikä kiinnosta kattoa kännisiä ukkoja örveltämässä, kuvittelemassa itsensä maailman komeimmaksi samalla seoten sanoihinsa ja jopa jalkoihinsa. pahimmillaan lääppimällä tutustuen. lisäksi hirvee musan pauhu ei kuule edes omia ajatuksia ja sen lisäksi alkoholi haisee joka paikassa. nuorempana kävin itekkin baareissa kun seuraa etti. mutta en käsitä mitä aikuinen varattu ihminen siellä tekee? )

mutta asiaan mies tuntee itsensä uhatuksi jostain syystä, ja onko se syy sitten edellisissä suhteissa petetyksi tuleminen(tai se että on itse joskus ollut pettäjä ja tajuaa kuinka helppoa se on hairahtua) vai se että ap ei halua miestänsä seksuaalisesti ja mies pelkää että tämä nainen menee joko a. tahalleen ettimään seuraa b. saattaa eksyä tosien kainaloon.

eli a. mikä on miehen henkilöhistoria? b. oletko sinä ollut luotettava,vai jäänyt pikku valheista kiinni? oletko salaileva? oletko halunnut miestäsi vai onko halusi hiipuneet?

kato kun toiset ihmise ton toki mustasukkaisempia kuin toiset,mutta moni asia vaikuttaa siihen kuinka suuri tämä menettämisen pelko on joka nähdään mustasukkaisuutena.

nyt ei ole tarkoitus kaivaa syyllisiä, vaan tiedostaa se mistä ongelma johtuu jotta asialle voisi jotakin tehä! eli jos ap on ollut pitkään haluton miestänsä kohtaan ja haluain mennä yksin bilettää, niin kyllä se olisi aika epäilyttävää.[/QUOTE]

Mä olen mieheni ensimmäinen, sama toistepäin, eikä kumpikaan ole tullut petetyksi. Menen baariin, jossa voi laulaa karaokea (mies ei tykkää kun laulan kotona, jotain ihme äititraumoihin vetoaa, äitinsä laulaa koko ajan kimeällä äänellä). Baarissa kuulee elävää musiikkia ja näkee vanhoja luokkakavereita. Voisin mennä miehen kanssa, mutta se käyttäytyy siellä huonosti ja pahoitan sitten vaan mieleni. Alkaa haastamaan riitaa tai menee itse lääppimään jotakuta jonkun halailun ja juttelun varjolla.
 

Yhteistyössä