Tuntuu että olis tullu henkisesti turpaan, ollu riitaa miehen kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aaaaaaaaaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Täällä hieman vastaavaa. Mies saanut tuta hormonimyrskyjä siitä lähtien, kun hedelmöityshoidot starttasivat lokakuun puolivälissä. Nyt olen 12. viikolla raskaana ja jo ihan omien luontaisten hormonien varassa pelkästään. Oma keho ei miellytä alkuunkaan ja mustasukkaisuutta esiintyy aika paljonkin. Yritän suitsia käytöstäni niin pitkälti kuin mahdollista ja pyydän anteeksi ylilyöntejäni.

Kuitenkin minua tilanteessa auttaa se, että mieheni asennoituminen on jotain varsin toista kuin aapeella. Siinä missä täällä ihmiset rutkuttavat aapeelle, niin mie sanoisin aapeen miehelle, että hänenkin ois aika olla ihminen toiselle. Kun loppujen lopuksi se ei vaadi kovin kummoista, että molemmilla on parempi olo ja helpompaa yhdessä. Enemmän aikaa yhdessä (meilläkin eilen katsottiin Junior MasterChef sekä Simpsonit lasten kanssa ja mie sain kyhnöttää miehen lähellä sen aikaa) perheen sallimin rajoittein ja niitä pieniä sanoja puolin sun toisin, että mitä toiselle merkkaa. Se on turvallista nukahtaa nokosille miehen kainaloon, vaikka toinen tsekkailis padiltaan nettiä, kun mies antaa pusun otsalle ja sanoo "olet ihana".

Raskaus ei ole sairaus, eikä tekosyy, mutta se on poikkeama normaalitilasta ja kun se raskaus ainakin yleensä on molempien toive ja yhteinen lapsi tulossa niin perkele eikö MIESkin voisi vähän antaa periksi, että katsoa hieman läpi sormien ja antaa sitä hellyyttä, millä naisen oloa saisi paremmaksi?

• Tykkää
Reactions: Data
Ei se sun miehesi syy ole vaan sun omasi. Sun pitää se apu hakea. Psykoterapeutilta mä olen saanut samaan ongelmaan apua.

ei ehkä olekkaan täysin miehen syytä mutta tulitko ajatelleeksi että kyllä mieskin omalla käytöksellään voi asiaan vaikuttaa!

toimimalla tavalla joka tuo lisää epäilyksiä:esimerkiksi:ei enään halua vaimoaan,ja/tai vaimo tuntee itsensä rumaksi(ehkä johtuen siitä pallovatsasta raskausarvista yms) kertoo tämän miehelle, mies hymähtää ja antaa asian olla. mies ei juuri huomioi vaimoaan muutenkaan.

vertaa tätä tilanteeseen jossa mies haluaa vaimoaan,katsoo häntä silmiin, olet ihana rakas! vaimo kertoo tuntevansa itsensä rumaksi ja mies ottaa tavaksi sanoa joka aamu vaimolleen kuinka tätä rakastaa ja että hän on niin kaunis.

mitä veikkaatte onkohan vähän vaikutusta siihen kuinka mustasukkainen vaimo on? voi olla aika paljonkin vaikutusta.

no sitten mietitään sellaista asiaa kuin valehtelu: jos on entisissä suhteissaan joutunut petetyksi(kuten minä) niin usein mies on ensin jäänyt kiinni pienemmistä valheista ennen pettämistään. no jos se nykyinenkin siippa jää kiinni valheista niin kuinka paljon se vaikuttaa menettämisen pelkoon ja luottamukseen? aika helvetin paljon!

no sitten jos mies vielä tietää näistä vaimonsa kokemuksista ja epävrmuudesta,niin miksi ihmeessä hän vahvistaa sitä vaimon pelkoa sitten vielä valehtelemalla? kuka tietää, mutta ainakin se on iso virhe.

eli voisko joku tulla ajatelleeksi asiaa myös siltä kannalta että kyllä se puolisonkin käytös vaikuttaa siihen kuinka suuri se menetämisen pelko/sitä kautta msutasukkaisuuden tunne on

• Tykkää
Reactions: astrolabe ja Data

Yhteistyössä