V
vierailija
Vieras
Tämä vuosi 2016 on ollut yhtä riitaa miehen kanssa, ei edes asuta yhdessä mutta silti riidellään kokoajan. Milloin mistäkin. Mies on todella taitava puhumaan ja kääntelemään sanoja ja merkityksiä jne. Hän pystyy aina jotenkin vääntämään asiat niin, että minä olen syyllinen ja aloittanut riidan jne. Vaikka hän tosiasiassa usein itse ensin hermostuu ja siitä se lähtee. Mutta silloinkin jos hän hermostuu syy on tietenkin ollut jossain mitä minä olen sanonut. Hän vääntelee minun sanomiani asioita niin että merkitykset muuttuu, jolloin minun on pakko sanoa että "enhän minä noin sanonut, vaan..." koska merkitys on muuttunut kun mies on vaihtanut sanojani ja NYT ne sitten palvelee sitä mitä HÄN väittää minun sanoneen. Tätä on niin kauhean vaikea edes selittää, on niin jotenkin sairasta. Rakastan miestä, mutta tunnen tulevani hulluksi hänen kanssa kun mitään en voi sanoa ilman että hän etsii jonkun väärän merkityksen asiasta tai väkisin jotenkin ymmärtää väärin.
Mies syyttää minua siitä että minä en ymmärrä häntä, vaikka useimmiten pyrin vain toistamaan hänen sanomansa asiat mahdollisimman tarkasti, ja kerron ne miten minä olen ymmärtänyt - ymmärsinkö oikein. Ja tietenkään en ymmärtänyt. Olemme sellaisessa umpikujassa, että kukaan ei halua enää keskustella mistään eikä voi, koska heti tulee riitaa. Tätä kehää ei voi edes selittää, niin outo tämä on. Molempien mielestä toisessa on se suurin vika tämän ymmärtämättömyyden kanssa. Mies myös nykyään ottaa ihan harmittomat "heitotkin" tosissaan ja etsii heti kaiken mahdollisen pahan lauseista. En ymmärrä. Onko ketään kellä olisi tälläistä ja miten tästä voi päästä eteenpäin ja kehittää näitä ymmärtämis-ja keskustelutaitoja?
Mies syyttää minua siitä että minä en ymmärrä häntä, vaikka useimmiten pyrin vain toistamaan hänen sanomansa asiat mahdollisimman tarkasti, ja kerron ne miten minä olen ymmärtänyt - ymmärsinkö oikein. Ja tietenkään en ymmärtänyt. Olemme sellaisessa umpikujassa, että kukaan ei halua enää keskustella mistään eikä voi, koska heti tulee riitaa. Tätä kehää ei voi edes selittää, niin outo tämä on. Molempien mielestä toisessa on se suurin vika tämän ymmärtämättömyyden kanssa. Mies myös nykyään ottaa ihan harmittomat "heitotkin" tosissaan ja etsii heti kaiken mahdollisen pahan lauseista. En ymmärrä. Onko ketään kellä olisi tälläistä ja miten tästä voi päästä eteenpäin ja kehittää näitä ymmärtämis-ja keskustelutaitoja?